1. októbra 2021, 15:33
Čas čítania 3:51

RECENZIA: Squid Game

RECENZIA: Squid Game
FILMY A SERIÁLY SQUID GAME

Nový kórejský hit má niečo do seba, no nejde o žiadne dokonalé dielo.

Squid Game je na Netflixe vyše 2 týždňov a odvtedy si postupne získava milióny nových divákov. Juhokórejský seriál, na ktorom Hwang Dong-hyuk pracoval 13 rokov, je totiž poriadne zábavný. Všetky epizódy napísal a zrežíroval sám a tvrdí, že ak sa pustí do 2. série, potrvá to veľmi dlho. Tá prvá však je už na svete a je pravdepodobné, že ovplyvní aj iných tvorcov, ktorí sa Squid Game pokúsia napodobniť. Koncept tohto projektu je totiž vynikajúci.

Predstav si skríženie Hunger Games a herného štýlu Battle Royale spoločne s Fall Guys. Neznáma organizácia dá dokopy 456 hráčov, ktorým dá možnosť vyhrať 46 miliárd wonov (viac ako 30 miliónov eur). Z týchto 456 hráčov však na konci ostane len niekoľko. Od výhry ich totiž delí celkovo 6 hier, ktoré musia prežiť. O tom, že v týchto hrách riskujú život, však nevedia.

8 najočakávanejších októbrových kinofilmov: Duna pre nadšencov kvalitných filmov, Venom pre fanúšikov komiksovej zábavy 8 najočakávanejších októbrových kinofilmov: Duna pre nadšencov kvalitných filmov, Venom pre fanúšikov komiksovej zábavy 29. septembra 2021, 9:30

Hneď po prvej hre s názvom Zelená, červená, v ktorej zomrie vyše 200 hráčov, hlasujú o tom, či chcú pokračovať alebo skončiť a vrátiť sa domov. Lenže ich životy sú „doma“ aj tak hodné zatratenia. Sú zadlžení, majú veľké finančné problémy alebo po nich ide jakuza. Väčšina sa teda vráti do hier a začína sa krutý boj o život. Tvorcovia hry tvrdia, že nikoho do hry nenútili a že sú féroví, no je to hlúposť.

Niektorí hráči majú vo vybraných hrách oproti ostatným účastníkom veľkú nevýhodu a o tom, že zomrú, je prakticky rozhodnuté ešte pred začiatkom hry. Nehovoriac o tom, že ich zo začiatku hneď neupozornili, čo bude znamenať zlyhanie v hre či porušenie pravidiel. Chápeme, že to má skvelý kinematografický efekt a seriál tak ponúka výborný moment prekvapenia, no samotná idea celých hier je potom falošná.

Celkovo sa v seriáli budeš musieť preniesť cez nejaké logické nezrovnalosti či nezmysly, ale vzhľadom na celkovú osnovu seriálu je to celkom normálne a až tak veľmi nám to neprekážalo. Problém sme však mali s vedľajšou dejovou líniou. Tá sleduje policajta odhodlaného zistiť, kam zmizol jeho brat, ktorý sa na týchto hrách takisto zúčastnil. Dostane sa teda na ostrov, kde postupne hľadá dôkazy.

Squid Game

Jeho príbeh však nemá žiadne vyvrcholenie. Zakončenie tohto minipríbehu má byť emotívne a šokujúce, no je predvídateľné a chladné, takže je ti jedno, čo sa s postavou stane. Navyše takmer vôbec príbeh neovplyvní a v konečnom dôsledku len naťahuje čas. Nedozvedeli sme sa vďaka nemu o hrách a ich pôvode nič nové, takže celá táto dejová línia je nakoniec zbytočná.

0/10