Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Čítaš článok:
Vieš, čie pivo piješ? Toto sú majitelia známych pív na Slovensku a v Česku

Po Staroprameni túžila aj firma Asahi

Spoločnosť: Molson Coors Beverage Company
Krajina pôvodu: USA
České pivá: Staropramen, Ostravar, Velvet, Braník a ďalšie

Po Plzeňskom Prazdroji je spoločnosť Pivovary Staropramen druhým najväčším výrobcom piva v Česku. Od 90. rokov sa v nej vystriedalo viacero vlastníkov. V roku 2012 však skupinu StarBev vlastniacu Staropramen za 2,65 miliardy eur odkúpil americký koncern Molson Coors, uvádza ihned.cz. O Pivovary Staropramen pritom v danom období javil záujem aj vyššie spomínaný japonský koncern Asahi.

Odporúčané
PIVNÝ KVÍZ: Priemerný Slovák vypije 59 litrov piva ročne. Vieš o pive viac, než ho len piť? PIVNÝ KVÍZ: Priemerný Slovák vypije 59 litrov piva ročne. Vieš o pive viac, než ho len piť? 22. augusta 2024 o 9:00

Kvalita piva by mala byť podľa hovorkyne Denisy Mylbachrovej rovnaká v Česku i v zahraničí. Pokiaľ sa ti podarilo naraziť na Staropramen, ktorý chutil odlišne, chybu možno hľadať v zlom skladovaní, v nečistote výčapného zariadenia či v starobe piva.

„Licenčná výroba piva Staropramen v zahraničí podlieha prísnym pravidlám a kontrole. Pivo je tam varené podľa rovnakej receptúry, ktorá určuje aj použitie surovín. Kvalita sa pravidelne kontroluje senzoricky aj analyticky v laboratóriu. Použitie inej vody by nemalo mať zásadný vplyv, pretože voda sa upravuje špeciálne na pivovarské účely,“ uviedla hovorkyňa pre REFRESHER.

Ešte v roku 2020 sa podľa denníka E15 šepkalo, že Molson Coors plánujú Staropramen predať. Hovorca spoločnosti to však vyvrátil. Pivovary Staropramen vlani predali doma i v zahraničí dokopy 3,19 milióna hektolitrov piva. Predaj v Česku medziročne klesol o 2,4 percenta.

„Príčina minuloročných výsledkov je zrejmá. Predaj z barov a reštaurácií, ktoré významnú časť roka fungovali iba v obmedzenom režime, sa čiastočne presunul do obchodov, avšak maloobchodné predaje tento výpadok zďaleka nedokázali kompenzovať,“ tvrdí finančná riaditeľka firmy Silvia Miklósová.

Staroprameň.
Staroprameň. Zdroj: Pivovar Staropramen
Čítaj na ďalšej straneČítaj na predchádzajúcej strane
Článok pokračuje na ďalšej strane
Strana 3 z 7
Späť
Zdieľať
Diskusia