Keď sa tradičné remeslo prepojí s udržateľnosťou a exotikou, vznikne značka Lemlem. Spoluprácou s H&M chce zdieľať svoju víziu lásky a starostlivosti.
H&M spúšťa predaj novej kolekcie v spolupráci so značkou Lemlem. Ide o africkú značku zameranú na dámsku módu a na tradičné tkáčske remeslo, ktoré v konkurenčnom boji nových technológií výrazne ustupuje.
Kolekcia v spolupráci s H&M chce byť udržateľnejšia. Využíva preto recyklovaný polyester, ľan či Tencel lyocell. Spolupráca obsahuje ležérne a ľahké odevy určené na každodenné nosenie – kaftany, šaty, plavky, tašky a ďalšie svieže doplnky.
„Lemlem je značka lásky. Našou myšlienkou je urobiť niečo krásne, čo sa vráti komunitám, s ktorými spolupracujeme. Ide o kreativitu a inkluzívnosť – o využitie bohatstva umeleckej formy a vytvorenie niečo nového,“ tvrdí zakladateľka značky Lemlem Liya Kebede.
Liya Kebede je modelka, herečka a návrhárka. Históriu svojej udržateľnej značky plnej farebných motívov pripomínajúcich etnicitu rodnej Etiópie začala písať pred štrnástimi rokmi. S myšlienkou vytvoriť oblečenie šetrné k životnému prostrediu prišla oveľa skôr ako aktuálny čoraz viac narastajúci trend udržateľnosti. Oproti ostatným má teda niekoľkoročný náskok, aj keď samotná návrhárka vraví, že „robíme niečo špeciálne, nie úplne s cieľom konkurovať v oblasti módy".
S H&M sa značka spojila, aby odovzdala posolstvo lásky a starostlivosti. Nielen o seba navzájom, ale aj o našu planétu. Farby, ktoré pri tom využíva, sú predovšetkým modrá, ružová, žltá, oranžová a takto dáva modelka a návrhárka Kebede konečnú bodku za uplynulým sivým rokom. „Je to o sesterstve, priateľstve a rodine, o oslave spoločných znakov namiesto toho, aby sme sa pozerali na rozdiely.“
Víziou značky, ktorú chce preniesť aj do novej spolupráce, je radosť, povznesenie a dotyk s dušou. Napojením na tradičnú výrobu a korene chce značka zvýšiť povedomie o komunite remeselníkov, ktorí sa na výrobe odevov v Afrike podieľajú a ktorým moderné technológie a rozvíjajúci sa trh vzali prácu.
„Dúfame, že prostredníctvom H&M si našu značku bude uvedomovať viac ľudí a že sa stanú súčasťou našej komunity. Vytvoríme tak viac príležitostí pre remeselníkov, aby sa mohli osamostatniť a vymaniť z kruhu chudoby,“ odovzdáva svoje posolstvo zakladateľka značky.
Cena oblečenia tejto spolupráce sa pohybuje od 13 až 40 €, doplnky stoja od 10 do 25 €. Dostupná je vo vybraných predajniach a online na webe značky. Celú kolekciu si môžeš vychutnať v našej galérii pod článkom.