Značka Alexander McQueen spojila sily v predaji svojich použitých luxusných kúskov so spoločnosťou Vestiaire Collective. Je to len prvý krôčik k cirkulárnej praxi, no spoločnosť verí, že postupne sa pridajú aj ďalšie luxusné značky.
Konečne sme sa dočkali. Oblečenie z druhej ruky už nebude pre luxusné domy podradným tovarom. Koronakríza a súčasný trend udržateľnosti menia správanie aj tých najzarytejších ľudí vo svetovom módnom biznise.
Nadnárodná luxusná skupina Kering, ktorá vlastní značky ako Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Alexander McQueen, Balenciaga, Stella McCartney atď., spolu s americkou investičnou spoločnosťou Tiger Global Management investovala 215 miliónov dolárov do platformy zaoberajúcej sa predajom luxusnej módy z druhej ruky Vestiaire Collective.
François-Henri Pinault, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Kering, vo svojom vyhlásení uviedol: „V súčasnosti je opätovné využitie luxusných kúskov skutočným a hlboko zakoreneným trendom – najmä medzi mladšími zákazníkmi. Namiesto toho, aby sme to ignorovali, naším prianím je využiť túto príležitosť zvýšením hodnoty, ktorú ponúkame našim zákazníkom, a tým ovplyvniť budúcnosť módneho odvetvia smerom k inovatívnejším a udržateľnejším postupom.“
Táto investícia umožnila podniku Kering získať päťpercentný podiel v spoločnosti Vestiaire Collective, pričom jej hodnotu vytlačili nad jednu miliardu dolárov. Objem jej transakcií medziročne vzrástol o viac ako 100 % aj vďaka zmenám v myslení zákazníkov počas pandémie.
Opätovné použitie je budúcnosť
Zvýšený záujem o udržateľnosť u spotrebiteľov a rastúci trend online nakupovania vyšvihli módne odvetvie s kúskami z druhej ruky na popredné miesto v priemysle. Vidieť to aj na stúpajúcom trende odevov zo secondhandu v šatníkoch spotrebiteľov. V roku 2023 sa odhaduje nárast na 27 % z aktuálnych 21 %. Trh s použitým oblečením a doplnkami by pritom v roku 2025 mal dosiahnuť hranicu 60 miliárd dolárov.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
„Spoločnosť Vestiaire Collective sme založili počas krízy v roku 2008 a tento model jasne preukázal svoju schopnosť naďalej prosperovať v náročných podmienkach. Sektor použitého tovaru opätovne zavedeného do predaja zažíva rýchly rast, najmä medzi generáciou Y a Z,“ informoval o vyhliadkach firmy Maximilian Bittner, generálny riaditeľ spoločnosti Vestiaire Collective.