
Luxusné kúsky ešte dostupnejšie. Spoločnosť Vestiaire Collective spúšťa spoluprácu so svetovými módnymi domami
Značka Alexander McQueen spojila sily v predaji svojich použitých luxusných kúskov so spoločnosťou Vestiaire Collective. Je to len prvý krôčik k cirkulárnej praxi, no spoločnosť verí, že postupne sa pridajú aj ďalšie luxusné značky.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.

Luxusné kúsky ešte dostupnejšie. Spoločnosť Vestiaire Collective spúšťa spoluprácu so svetovými módnymi domami
Značka Alexander McQueen spojila sily v predaji svojich použitých luxusných kúskov so spoločnosťou Vestiaire Collective. Je to len prvý krôčik k cirkulárnej praxi, no spoločnosť verí, že postupne sa pridajú aj ďalšie luxusné značky.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.

Konečne sme sa dočkali. Oblečenie z druhej ruky už nebude pre luxusné domy podradným tovarom. Koronakríza a súčasný trend udržateľnosti menia správanie aj tých najzarytejších ľudí vo svetovom módnom biznise.

Nadnárodná luxusná skupina Kering, ktorá vlastní značky ako Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Alexander McQueen, Balenciaga, Stella McCartney atď., spolu s americkou investičnou spoločnosťou Tiger Global Management investovala 215 miliónov dolárov do platformy zaoberajúcej sa predajom luxusnej módy z druhej ruky Vestiaire Collective.
François-Henri Pinault, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Kering, vo svojom vyhlásení uviedol: „V súčasnosti je opätovné využitie luxusných kúskov skutočným a hlboko zakoreneným trendom – najmä medzi mladšími zákazníkmi. Namiesto toho, aby sme to ignorovali, naším prianím je využiť túto príležitosť zvýšením hodnoty, ktorú ponúkame našim zákazníkom, a tým ovplyvniť budúcnosť módneho odvetvia smerom k inovatívnejším a udržateľnejším postupom.“
Táto investícia umožnila podniku Kering získať päťpercentný podiel v spoločnosti Vestiaire Collective, pričom jej hodnotu vytlačili nad jednu miliardu dolárov. Objem jej transakcií medziročne vzrástol o viac ako 100 % aj vďaka zmenám v myslení zákazníkov počas pandémie.
Opätovné použitie je budúcnosť
Zvýšený záujem o udržateľnosť u spotrebiteľov a rastúci trend online nakupovania vyšvihli módne odvetvie s kúskami z druhej ruky na popredné miesto v priemysle. Vidieť to aj na stúpajúcom trende odevov zo secondhandu v šatníkoch spotrebiteľov. V roku 2023 sa odhaduje nárast na 27 % z aktuálnych 21 %. Trh s použitým oblečením a doplnkami by pritom v roku 2025 mal dosiahnuť hranicu 60 miliárd dolárov.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
„Spoločnosť Vestiaire Collective sme založili počas krízy v roku 2008 a tento model jasne preukázal svoju schopnosť naďalej prosperovať v náročných podmienkach. Sektor použitého tovaru opätovne zavedeného do predaja zažíva rýchly rast, najmä medzi generáciou Y a Z,“ informoval o vyhliadkach firmy Maximilian Bittner, generálny riaditeľ spoločnosti Vestiaire Collective.
Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1909 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.
VIAC O PREDPLATNOM
Od svojho založenia sa Vestiaire Collective snaží predĺžiť životnosť luxusného oblečenia a prispieť tak k obehovej ekonomike. Ich plán udržateľnosti je zameraný na štyri hlavné piliere:
- Znížiť ekologickú stopu (teda byť uhlíkovo neutrálny do roku 2026)
- Stať sa B corp podnikom (takýto podnik zahŕňa najvyššie štandardy overeného sociálneho a environmentálneho správania, verejnej transparentnosti a právnej zodpovednosti)
- Posilniť a rozšíriť komunitu módnych aktivistov (odznak Fashion Activist)
- Služba Brand Approved (riešenie spätného výkupu značiek od spotrebiteľov a overenie ich pravosti)
Pre módne domy patriace do skupiny Kering však nie je povinné zapojiť sa do tohto programu. Avšak nevyužiť inovatívne myšlienky a neprispôsobiť sa trhu môže znamenať zbytočnú stratu trendovosti v očiach svojich zákazníkov.
V minulosti malo viacero značiek skupiny Kering snahu zaviesť podobný recyklačný program. Napríklad značka Gucci so spoločnosťou The RealReal či spomínaný Alexander McQueen, ktorý už od 16. februára tohto roka ponúka zákazníkom secondhandový program.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
„Alexander McQueen sa zaviazal k posunu smerom k cirkulárnej praxi, a to v dizajnérstve a aj v obchode. Sme radi, že sme prvým módnym domom na svete, ktorý spolupracuje s Vestiaire Collective na jeho programe Brand Approved a dáva nádherne spracovaným kúskom nový príbeh,“ myslí si Emmanuel Gintzburger, výkonný riaditeľ spoločnosti Alexander McQueen, a zároveň dúfa, že ďalšie luxusné domy budú ich príklad nasledovať a konať kolektívne zodpovedne.
Overovací systém zlyháva
„Každá položka predaná na webe Vestiaire Collective prechádza prísnym procesom overenia pred tým, ako vám bude odoslaná,“ vyníma sa na stránke spoločnosti. Francúzska firma fungujúca vo viacerých krajinách sveta sa chváli svojimi expertmi na autentifikáciu. Avšak teória v praxi pokrivkáva.
Popri pozitívnych hodnoteniach od ľudí, ktorí si našli svoj vysnený kúsok z druhej ruky, sa objavujú aj negatívne recenzie. Louise Cooney, módna a lifestylová blogerka, sa na svojom youtubovom kanáli pochválila kúpou kabelky značky Chanel z druhej ruky na stránke Vestiaire Collective. Po prvotnom nadšení však jej radosť opadla, keď ju fanúšikovia upozornili, aby si overila výrobné číslo na kabelke.
Samozrejme, kabelka s číslom, ktoré zadávala, neexistovala. Influencerka sa preto rozhodla 700-dolárovú kabelku vrátiť spoločnosti, aby znova preskúmala jej pravosť. Zákaznícky servis Vestiaire Collective však blogerke hneď ponúkol vrátenie peňazí. Keď sa mladá Louise Cooney dožadovala overenia kvality a v prípade pravosti zaslania kabelky naspäť do jej rúk, spoločnosť jej oznámila, že kabelka sa už predala.
Podobne dopadol aj mladý zahraničný youtuber s prezývkou LOWluxury, ktorý si zo spomínanej stránky objednal tričko Dior. Podľa jeho slov išlo o fejk, a preto sa rozhodol konfrontovať Vestiaire Collective s tým, ako školia svojich kontrolórov pravosti. Ako to celé dopadlo, si môžeš pozrieť v jeho videu.
Asi najčerstvejším odhalením falošnej položky na webe spoločnosti Vestiaire Collective sa stala kabelka Chanel za 4,5 tisíca dolárov. V tomto prípade šlo už na prvý pohľad o fejk, no aj napriek tomu sa predala za skoro 3,5 tisíca dolárov.
Aj keď teda ide o dobrú myšlienku, ešte potrebuje poriadne dotiahnuť do konca, aby sa to celé nakoniec neobrátilo proti samotným výrobcom a predajcom. Spolupráca s módnym domom Alexander McQueen (a najnovšie aj Mulbery) je dobrý začiatok, ako zlepšiť overovací systém.
Výkup oblečenia a doplnkov priamo od zákazníkov luxusných značiek, ktorí už svoje veci nenosia a chcú im darovať nový (druhý) život, je zároveň dobrá stratégia, ako predchádzať predaju nechceného fejkového tovaru.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.