Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
26. marca 2021, 17:30
Čas čítania 3:06
Katarína Danková

Luxusné kúsky ešte dostupnejšie. Spoločnosť Vestiaire Collective spúšťa spoluprácu so svetovými módnymi domami

Luxusné kúsky ešte dostupnejšie. Spoločnosť Vestiaire Collective spúšťa spoluprácu so svetovými módnymi domami
Zdroj: Unsplash.com / Max Böhme
MÓDA MÓDA
Uložiť Uložené

Značka Alexander McQueen spojila sily v predaji svojich použitých luxusných kúskov so spoločnosťou Vestiaire Collective. Je to len prvý krôčik k cirkulárnej praxi, no spoločnosť verí, že postupne sa pridajú aj ďalšie luxusné značky.

Konečne sme sa dočkali. Oblečenie z druhej ruky už nebude pre luxusné domy podradným tovarom. Koronakríza a súčasný trend udržateľnosti menia správanie aj tých najzarytejších ľudí vo svetovom módnom biznise.

Odporúčané
Móda budúcnosti: Čo budeme nosiť a ako to bude vyzerať na Slovensku? Móda budúcnosti: Čo budeme nosiť a ako to bude vyzerať na Slovensku? 30. januára 2021, 9:30

Nadnárodná luxusná skupina Kering, ktorá vlastní značky ako Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Alexander McQueen, Balenciaga, Stella McCartney atď., spolu s americkou investičnou spoločnosťou Tiger Global Management investovala 215 miliónov dolárov do platformy zaoberajúcej sa predajom luxusnej módy z druhej ruky Vestiaire Collective.

François-Henri Pinault, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Kering, vo svojom vyhlásení uviedol: „V súčasnosti je opätovné využitie luxusných kúskov skutočným a hlboko zakoreneným trendom – najmä medzi mladšími zákazníkmi. Namiesto toho, aby sme to ignorovali, naším prianím je využiť túto príležitosť zvýšením hodnoty, ktorú ponúkame našim zákazníkom, a tým ovplyvniť budúcnosť módneho odvetvia smerom k inovatívnejším a udržateľnejším postupom.“

Táto investícia umožnila podniku Kering získať päťpercentný podiel v spoločnosti Vestiaire Collective, pričom jej hodnotu vytlačili nad jednu miliardu dolárov. Objem jej transakcií medziročne vzrástol o viac ako 100 % aj vďaka zmenám v myslení zákazníkov počas pandémie.

Opätovné použitie je budúcnosť

Zvýšený záujem o udržateľnosť u spotrebiteľov a rastúci trend online nakupovania vyšvihli módne odvetvie s kúskami z druhej ruky na popredné miesto v priemysle. Vidieť to aj na stúpajúcom trende odevov zo secondhandu v šatníkoch spotrebiteľov. V roku 2023 sa odhaduje nárast na 27 % z aktuálnych 21 %. Trh s použitým oblečením a doplnkami by pritom v roku 2025 mal dosiahnuť hranicu 60 miliárd dolárov.

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Vestiaire Collective (@vestiaireco)

„Spoločnosť Vestiaire Collective sme založili počas krízy v roku 2008 a tento model jasne preukázal svoju schopnosť naďalej prosperovať v náročných podmienkach. Sektor použitého tovaru opätovne zavedeného do predaja zažíva rýchly rast, najmä medzi generáciou Y a Z,“ informoval o vyhliadkach firmy Maximilian Bittner, generálny riaditeľ spoločnosti Vestiaire Collective.

Domov
Zdieľať
Diskusia