Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Streda 21. 4. 2021 meniny má Ervín

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?

8 zaujímavostí, ktoré si o značke Tommy Hilfiger (možno) nevedel

Americká značka, ktorá sa preslávila uvoľnenou pánskou módou, neskôr uviedla aj dámsku kolekciu. Prešla si vzostupmi aj pádmi, no aj napriek tomu si dnes drží svoje popredné miesto medzi najväčšími lifestylovými značkami sveta. Čo si o nej ešte nevedel?

24. marec 2021, 14:30 Čas čítania: 5:54
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
8 zaujímavostí, ktoré si o značke Tommy Hilfiger (možno) nevedel
Zdroj: Unsplash.com / Marcel Strauß
Móda
0
Katarína Danková
24. marec 2021, 14:30
Čas čítania: 5:54

8 zaujímavostí, ktoré si o značke Tommy Hilfiger (možno) nevedel

Americká značka, ktorá sa preslávila uvoľnenou pánskou módou, neskôr uviedla aj dámsku kolekciu. Prešla si vzostupmi aj pádmi, no aj napriek tomu si dnes drží svoje popredné miesto medzi najväčšími lifestylovými značkami sveta. Čo si o nej ešte nevedel?

Katarína Danková
24. marec 2021, 14:30
Čas čítania: 5:54
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
8 zaujímavostí, ktoré si o značke Tommy Hilfiger (možno) nevedel
Zdroj: Unsplash.com / Marcel Strauß

Tommy Hilfiger. Symbol klasického amerického štýlu. Značka, ktorú poznajú generácie po celom svete, si v každom jednom kúsku nesie dávku rebélie a individuality. Ak niečo od Hilfigera máš, vieš, že vlastníš kus ikonickej popkultúry amerického dedičstva.

 

Za touto značkou však stojí rovnomenný dizajnér, ktorý sa stal na istý čas synonymom červenej, bielej a modrej farby. Ako jeden z prvých sa zaujímal o hiphopových umelcov a ich módu v čase, keď tento trend ešte nebol taký rozšírený.

 

V tomto článku si prečítaš:
  • Aká porucha nakopla Tommyho Hilfigera do podnikania.
  • Ako sa volal prvý obchod, v ktorom predával oblečenie.
  • Prečo musel návrhár vyhlásiť bankrot a ako sa poučil.
  • Kto mu pomohol založiť vlastnú rovnomennú značku.
  • Aký bilbord preslávil Hilfigera v New Yorku a neskôr po celej Amerike.
  • S akým štýlom prišla značka v 90. rokoch minulého storočia.
  • S akými legendárnymi menami značka spolupracovala.
  • Ako Hilfiger reagoval na obvinenia z kopírovania Ralpha Laurena.
  • Prečo, komu a za koľko predal Tommy Hilfiger svoju značku.
  • Ako návrhár hodnotí spolupráce s modelkou Gigi Hadidovou, herečkou Zendayou či so speváčkou Beyoncé.

 

Thomas Jacob Hilfiger sa narodil v meste Elmira (NY) pred 70 rokmi klenotníkovi Richardovi a zdravotnej sestre Virginii. Má ďalších osem súrodencov a vychovali ho ako katolíka. Zaujíma ťa, ako sa začal fascinujúci príbeh jedného z amerických módnych velikánov?

 

 

Porucha čítania ho nakopla do podnikania

Návrhár si až v dospelosti uvedomil, že ako dieťa trpel dyslexiou. Aj keď sa svojpomocne vyliečil, musel sa naučiť čítať inak. Paradoxne práve táto porucha mu pomohla naštartovať myseľ natoľko, že zistil, čo chce v budúcnosti robiť.

 

„Keď som chodil do školy, myslel som si, že som jeden z tých hlúpych. Cítil som, že sa mi nedarí uspieť, a myslím si, že ma to asi motivovalo k tomu, aby som rozmýšľal, čo iné by som mohol urobiť. V 17 rokoch som dospel k záveru, že by som mal podnikať,“ uviedol Tommy Hilfiger pre FemaleFirst.

 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Tommy Hilfiger (@thomasjhilfiger)

 

Pôvodne sa chcel stať rockovou hviezdou – inšpirovali ho Beatles, Rolling Stones či Jimi Hendrix –, nevedel však hrať na hudobnom nástroji. Až keď sa ho spolužiaci začali vypytovať, odkiaľ má oblečenie, ktoré nosí, skrsol v hlave mladého Thomasa nápad. Oblečenie začal predávať z kufra svojho auta a za zarobené peniaze si otvoril malý obchod.

Prvý biznis nedopadol dobre

V osemnástich vlastnil obchod s odevmi a platňami People’s Place v Almire (Washington). Spočiatku sa obchodu darilo, rozšíril sa dokonca na niekoľko reťazcov, no náhly pokles ekonomiky si vyžiadal svoju obeť. Hilfigerov obchod vyhlásil po ôsmich rokoch fungovania bankrot.

 

Zakladateľ legendárnej americkej značky pre BOF priznal, že s manažovaním svojej prvej značky si veľké starosti nerobil, no poučil sa: „Donútil som sa naučiť základné obchodné veci. (...) Sústredil som na to a naučil som sa, ako čítať účtovné výkazy. Prišiel som na to, ako kontrolovať výdavky, a na spôsob, ako vybudovať podnik na biednom rozpočte. V škole vás to naučia prostredníctvom prípadových štúdií iných spoločností. A tak som mal svoju vlastnú prípadovú štúdiu.“

 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Tommy Hilfiger (@thomasjhilfiger)

 

Debut značky Tommy Hilfiger

Keď sa Hilfiger presťahoval do New Yorku, otvorili sa mu nové možnosti. Spolu so svojou ženou Susie Caronovou, s ktorou sa spoznal pri práci v People’s Place, ich najala značka Jordache. Po ročnom navrhovaní džínsov oslovil mladého návrhára indický podnikateľ. Mohan Moorjani umožnil Hilfigerovi navrhnúť značku pod vlastným menom. 

 

Ako inak oznámiť príchod značky na trh ako bleskovou marketingovou kampaňou, ktorá obsahovala odvážny bilbord na námestí Times Square v New Yorku. Reklama privítala Hilfigera ako ďalšiu veľkú značku v americkej móde po boku mien ako Ralph Lauren, Perry Ellis a Calvin Klein. Bilbord vytvorili na základe populárnej hry Obesenec a zožal veľký úspech.

 

Reklama na billboarde na Times Square v NYC v roku 1985 uvádzajúca Tommyho Hilfigera do sveta americkej módy Zdroj: Creative Commons, anotherimg.com

Premyslený marketing vykopol Hilfigera vysoko

S rozpočtom 1,4 milióna dolárov investovaným do reklamy sa značka po roku dostala do 60 obchodných domov a 25 špecializovaných obchodov. Maloobchodný predaj sa z 32 miliónov dolárov zvýšil po roku viac ako dvojnásobne – na 70 miliónov dolárov.

 

Reklama vystrelila Hilfigera vysoko. Oblečenie, ktoré značka vyrábala, sa nieslo z veľkej časti v neformálnom duchu – kaki nohavice a veľká polokošeľa. Typický Hilfigerov outfit sa stal základom pre vysokoškolsky vzdelaných mužov vo veku od 20 do 35 rokov. Popularitu ležérneho štýlu si obľúbili aj v kanceláriách, a to vďaka zavedeniu neformálnych piatkov v 80. rokoch.

 

O desaťročie neskôr prišli do módy veľké logá a nadrozmerné oblečenie. Tommy Hilfiger ako jeden z prvých vytvoril trend, ktorý sa niesol celými 90. rokmi minulého storočia. V spolupráci s americkou preppy a hiphopovou scénou a hudobnými umelcami vytvoril dopyt po oblečení s viditeľným bielo-modro-červeným logom. Po vystúpení rapera Snoopa Doga v šou Saturday Night Live v roku 1994, počas ktorého mal oblečenú oversize mikinu od Tommyho, sa v priebehu nasledujúceho dňa úplne vypredala.

 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Tags & Threads (@tagsandthreads)

 

Svoju streetwearovú športovú módu a uvoľnený americký štýl džínsov, kaki odevov a polotričiek aplikoval na rozmanité spektrum spotrebiteľov. Okrem investície do reklamy aj samotné balenie produktov prekonalo akúkoľvek vtedajšiu originalitu. Hilfiger pozdvihol latku módneho merchandisingu a imidž značky, ktorý definoval americkú módu.

 

Svet americkej módy minulého storočia valcoval aj vďaka zvučným menám, ktoré sa stali súčasťou jeho prehliadok. „Chceli sme urobiť módnu prehliadku a rozhodli sme sa, že nevyužijeme skutočných modelov, ale hudobníkov. Mená ako P. Diddy, Q-Tip, Coolio, Mark Ronson a ďalšie z hudobného priemyslu sa nám v danom okamihu zdali relevantnejšie,“ podelil sa o spomienky v jednej z tlačových správ samotný návrhár Hilfiger.

 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Tommy Hilfiger (@thomasjhilfiger)

 

 

Prvé ocenenie i obvinenie

Za svoj úspech a inovatívne módne nápady získal v polovici 90. rokov aj ocenenie. Titul návrhára pánskeho oblečenia roka 1995 mu udelila Rada amerických módnych návrhárov (CFDA). 

 

„V tom čase išlo o míľnik, ale rýchlo som na to zabudol. Nechcel som, aby som sa niekedy zamiloval do ocenení a chvál, pretože vás to vlastne nikam nedostane. Stále musíte na produkte tvrdo pracovať. (...) Musíte byť stále pri zemi a vyrovnaný,“ uviedol Hilfiger na margo popularity pre GQ.

 

Značka Tommy Hilfiger sa od začiatku porovnávala s Ralphom Laurenom. Obvinenie z kopírovania značky padlo pre preppy štýl, ktorému sa obe značky venovali. Obaja návrhári použili americkú vlajku ako dôležitý marketingový nástroj. Hilfiger navyše replikoval Laurenov obchodný model a dokonca zamestnával bývalých vedúcich pracovníkov značky Ralph Lauren. 

 

Článok pre predplatiteľov REFRESHER+
PRIDAJ SA K PREDPLATITEĽOM
alebo Odomkni 1 článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 96246 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Ako Hilfiger reagoval na obvinenia z kopírovania Ralpha Laurena.
  • Prečo značka začala v novom tisícročí upadať.
  • Prečo, komu a za koľko predal Tommy Hilfiger svoju značku.
  • Či je spokojný s novým vedením značky.
  • Aká je stratégia tvorby módnych prehliadok značky.
  • Ako návrhár hodnotí spolupráce s modelkou Gigi Hadidovou, herečkou Zendayou či so speváčkou Beyoncé.

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
1 Od pondelka sa otvárajú terasy reštaurácií aj fitness centrá
2 Žiadne „čierne“ okresy, takto bude od pondelka rozdelené Slovensko podľa rizikovosti
3 Šeliga reaguje na návrh na odvolávanie Matoviča: Nikto z nás nemá nekonečnú trpezlivosť
4 VIDEO: Kotleba po odvedení syna od exmanželky: „Bude jedna fotka malého bez môjho dovolenia, tak ste vybavení“
5 7 minút z filmu Mortal Kombat: odrezané končatiny, prebodnuté hlavy a zlomené väzy
1 VIDEO: Kotleba po odvedení syna od exmanželky: „Bude jedna fotka malého bez môjho dovolenia, tak ste vybavení“
2 Spoznala ho cez Tinder, znásilnil ju u seba doma: Myslela som si, že je to moja vina, už viem, že to nie je pravda (Rozhovor)
3 VIDEO: Slovenský policajt brutálne zbil mladíka na zemi. Uštedril mu rany päsťou, kopance a postavil sa mu na brucho
4 Súd Judite za vraždu 16-ročného Tomáša potvrdil 12-ročný trest
5 Známa „najsexi rosnička“ sveta Yanet Garcia ohlásila, že si zakladá účet na Onlyfanse. Video si za deň pozrelo 1,2 milióna ľudí
1 Viliam, ktorý zmizol na mieste spájanom s brutálnou vraždou v Martine, bol nezvestný viac než dva mesiace. Našli ho mŕtveho
2 Too Hot to Handle po slovensky? Markíza odvysiela reality šou so Slovákmi plnú sexu, lásky a nahoty
3 Národný bezpečnostný úrad varuje: Zachytili sme významné ransomvérové útoky na slovenské ciele
4 Rýchlo a zbesilo 9 ide do vesmíru. Sleduj šialený trailer plný akcie so zlými efektmi
5 Od pondelka nebudeš musieť nosiť rúško v exteriéri, ak od teba budú cudzí ľudia vzdialení minimálne 5 metrov
1 Stand-up komička Simona: Rytmus nezaútočil len na mňa, ale na všetky ženy, ktoré so sebou nie sú spokojné (Rozhovor)
2 Jasminu Alagič znechutil vlastný manžel Rytmus aj komička Simona: Drahý Paťko, svojou reakciou si za ňou skočil na dno
3 Viliam, ktorý zmizol na mieste spájanom s brutálnou vraždou v Martine, bol nezvestný viac než dva mesiace. Našli ho mŕtveho
4 Erik Žibek z Pána profesora: So seriálovou priateľkou by som v reálnom živote nikdy neskončil (Rozhovor)
5 VIDEO: Opitý Slovák skočil rovno pod auto. Vodič nemal šancu zastaviť
Viac z témy móda
Nahý model v kampani značky Valentino vyvolal rozruch. Na negatívne komentáre reagoval aj samotný návrhárNahý model v kampani značky Valentino vyvolal rozruch. Na negatívne komentáre reagoval aj samotný návrhár
Reselleri predávajú „satanistické“ Air Maxy za 25 000. Nike po žalobe žiada, aby ich zákazníci vrátiliReselleri predávajú „satanistické“ Air Maxy za 25 000. Nike po žalobe žiada, aby ich zákazníci vrátili
Poznáš aktuálne trendy v pánskej móde? Vyskladali sme pre teba outfity, ktorými sa môžeš inšpirovaťPoznáš aktuálne trendy v pánskej móde? Vyskladali sme pre teba outfity, ktorými sa môžeš inšpirovať
Viac článkov
Sponzorované články
Zažiar eleganciou s Michael Kors!Zažiar eleganciou s Michael Kors!
KVÍZ: Ako dobre poznáš internetový pravek?KVÍZ: Ako dobre poznáš internetový pravek?
Enyaq iV nás veľmi milo prekvapil. Škoda urobila obrovský progres a postavila ukážkový elektromobilEnyaq iV nás veľmi milo prekvapil. Škoda urobila obrovský progres a postavila ukážkový elektromobil
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Fashion LIVE! 2017 otvorí exkluzívna premiéra novej kolekcie Jakuba Polanku a krst špeciálneho vydania magazínu LÁVFashion LIVE! 2017 otvorí exkluzívna premiéra novej kolekcie Jakuba Polanku a krst špeciálneho vydania magazínu LÁV
F-tapes: Všade samé Yeezy a Off-White. Tenisky pod 100 € už nikoho nezaujímajúF-tapes: Všade samé Yeezy a Off-White. Tenisky pod 100 € už nikoho nezaujímajú
Na jednej nohe úzke, na druhej široké. Ukrajinskí dizajnéri ponúkajú asymetrické džínsy za 330 €Na jednej nohe úzke, na druhej široké. Ukrajinskí dizajnéri ponúkajú asymetrické džínsy za 330 €
Pestrá jar dorazila, ženy vytiahli sexy outfityPestrá jar dorazila, ženy vytiahli sexy outfity
Takto vyzerá móda podľa kráľa elegancie a sexy Kalifornčanky. Jesenná kolekcia Karla Lagerfelda v podaní Kai Gerber prichádza na trhTakto vyzerá móda podľa kráľa elegancie a sexy Kalifornčanky. Jesenná kolekcia Karla Lagerfelda v podaní Kai Gerber prichádza na trh
Krvavé Šenky sa považujú za jedno z najdesivejších miest Slovenska. Zisťovali sme, či sú strašidelné príbehy naozaj pravdivéKrvavé Šenky sa považujú za jedno z najdesivejších miest Slovenska. Zisťovali sme, či sú strašidelné príbehy naozaj pravdivé
Boli sme sa pozrieť, ako funguje práca v pouličnom sexbiznise počas pandémie (Reportáž)Boli sme sa pozrieť, ako funguje práca v pouličnom sexbiznise počas pandémie (Reportáž)
V centre Bratislavy akoby pandémia neexistovala. Ľudia si užívajú teplé počasie na preplnených námestiach, mnohí bez rúšokV centre Bratislavy akoby pandémia neexistovala. Ľudia si užívajú teplé počasie na preplnených námestiach, mnohí bez rúšok
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.