Luxusom opradený módny dom tentoraz spája sily s bieloruskou spoločnosťou, ktorá sa venuje využitiu rozšírenej reality.
Len pred necelým mesiacom sa argentínskemu umelcovi Andrésovi Reisingerovi podarilo predať virtuálny nábytok za viac ako 370-tisíc eur a do vôd rozšírenej reality najnovšie vstupuje módny dom Gucci.
Vedenie značky oznámilo pokračovanie spolupráce s bieloruskou spoločnosťou Wanna, ktorá sa špecializuje na využitie rozšírenej reality a vytváranie 3D modelov. Vo svete módy a technológií pritom nejde o žiadneho nováčika na trhu, o čom svedčia nedávne projekty s Pumou, Reebokom alebo Snapchatom, ktorými sledovali reakcie spotrebiteľov na virtuálne sety oblečenia.
Aj samotná značka Gucci pritom využila služby spoločnosti Wanna už v minulosti, a to konkrétne kvôli digitalizácii AR modelov tenisiek vo svojej aplikácii, prostredníctvom ktorej si mohli ľudia jednotlivé páry „vyskúšať“.

Taliansky módny dom týmto krokom nadväzuje na predchádzajúce úspechy vo videohrách Pokemon, Drest alebo SIMS 4 a zároveň mieri na technicky zdatnú generáciu Z, ktorá si zatiaľ nemôže dovoliť reálny pár tenisiek s ich logom.
Cena za jeden digitálny pár pritom predstavuje 8,99 dolára pri nákupe cez aplikáciu Wanna, respektíve 11,99 dolára prostredníctvom stránky Gucci. K dispozícii bude neobmedzený počet tenisiek, ktoré si môžu spotrebitelia medzi sebou navzájom vymieňať. Vedenie spoločnosti si od spolupráce sľubuje oslovenie širšieho publika a taktiež zvýšený záujem o samotnú značku.
Rovnako vidí situáciu predaja v digitálnej sfére aj generálny riaditeľ spoločnosti Wanna menom Sergey Arkhangelskiy, ktorý predpovedá, že technológie rozšírenej reality budú naďalej rásť, a pre portál BOF uviedol nasledujúce:
V rozmedzí 5 až 10 rokov bude z digitálnych produktov pochádzať značná časť tržieb a výnosov módnych značiek. Naším cieľom je nahradiť fotografie produktov niečím, čo je oveľa pútavejšie a bližšie k offline nakupovaniu.