Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
28. februára 2021 o 9:30
Čas čítania 5:57
Viktor Kniš

Ako sa to nerobí podľa Bad Influence: Cibulková na Maldivách, Attila Végh s robotickým vysávačom a „investorka“ Aless

OSOBNOSTI INFLUENCERI INSTAGRAM
Uložiť Uložené

Slovenský profil Bad Influence sleduje už viac ako 16-tisíc ľudí. Autori ho vytvorili s cieľom rozvíriť verejnú diskusiu a vytvoriť povedomie o pravidlách, ktoré sa spájajú s reklamou.

Na Instagrame vystupujú pod profilom Bad Influence, miestami pripomínajú „políciu sociálnych sietí“. Svoje poslanie si však vybrali sami, pretože si uvedomili, že známe osobnosti robia chyby, na ktoré treba poukázať.  

„Bad influence sa snaží rozvíriť verejnú diskusiu a vytvoriť povedomie o pravidlách, ktoré sa spájajú s reklamou. Považujeme za dôležité nastavovať zrkadlo zlému vplyvu na sociálnych sieťach, ale zároveň vyzdvihovať aj ten dobrý vplyv a diskutovať o tom, ako by influencer marketing mal vyzerať,“ prezradili autori nápadu Refresheru. 

Síce existujú len približne pol roka, majú však už za sebou poriadny kus práce a minimálne desiatky influencerov upozornili, že svojmu publiku môžu byť aj lepším príkladom. 

Dnes majú viac ako 16-tisíc sledovateľov, pri upozorňovaní na chyby spolupracujú s odborníkmi a svoj dosah využívajú aj na to, aby pochválili poctivých influencerov. 

Odporúčané
Instagramový profil zverejňuje fotky, ktoré inde neuvidíš: Cigániková v plavkách, radovánky aj súkromný život politikov Instagramový profil zverejňuje fotky, ktoré inde neuvidíš: Cigániková v plavkách, radovánky aj súkromný život politikov 24. januára 2021 o 14:30
V tomto článku si prečítaš:
  • Prečo profil Bad Influence vznikol a kto za ním stojí
  • Ktoré príspevky považuje profil za problematické a prečo
  • Ako rieši Bad Influence prípadné porušenie pravidiel označovania reklamy
  • Konkrétne problematické príklady v podaní Attilu Végha, Dominiky Cibulkovej alebo raperky Aless

Hovoriť o morálke, edukovať o reklame

Neoznačená reklama na Instagrame je len špičkou ľadovca, problematika správania sa známych osobností na obľúbenej platforme je oveľa širšia. Administrátori stránky majú zázemie v mediálnej a marketingovej brandži, svoju identitu však z pochopiťelných dôvodov nepriznávajú. Aj napriek tomu, že vystupujú v anonymite, tvrdia, že ich úmysly sú čisté. 

„V júni 2020 vznikol nápad aj profil, v júli bola mesačná pauza, vystriedala sa časť adminov a v aktuálnej zostave pokračujeme od augusta, odkedy profil naberá na väčšej popularite,“ povedali administrátori Refresheru. 

Problémom nie sú len samotní influenceri, ale aj sledovatelia, ktorí často nemajú predstavu o tom, kde ich obľúbený influencer robí chybu. 

„Išlo o dlhodobú frustráciu z Instagramu preplneného reklamou, ktorá je neregulovaná, neoznačená a často aj neetická. Okrem toho, že podobný profil už existoval v Česku, chýbala nám edukácia o tom, ako by reklama mala vyzerať, ako by mala byť označená a taktiež sme chceli otvorene hovoriť o etike a morálke na sociálnych sieťach,“ odpovedajú administrátori na otázku, prečo sa tomuto projektu venujú.

„Aj najhorší badinfluence niekedy prekvapí a rovnako aj najlepší goodinfluence sa môže pošmyknúť, preto influencerov nenálepkujeme a vždy hodnotíme konkrétny príspevok, alebo konanie,“ hovoria administrátori profilu Bad Influence.

Aj keď mnohí tento problém prehliadajú, slovenské influencerky občas na Instagrame riešia problematiku svojej váhy. Buď dávajú sledovateľom scestné príklady, ako schudnúť, alebo ako jesť a nepribrať. Prípadne natočia video v ktorom sa tvária, že sa boja postaviť na váhu, aj keď  vedia, že sa nemajú za čo hanbiť. 

Odporúčané
Katka pracuje ako drevorubačka: Rodičia ma videli na výške, ja som chcela jazdiť na traktore. V lese si zarobím dobre (Rozhovor) Katka pracuje ako drevorubačka: Rodičia ma videli na výške, ja som chcela jazdiť na traktore. V lese si zarobím dobre (Rozhovor) 16. novembra 2024 o 9:30

„Prečo nie je jedno, kto si čo zavesí na Instagram? Pretože vás môžu sledovať ľudia, ktorí trpia poruchou prjímu potravy,“ upozornil profil Bad Influence mladú influencerku Tamaru, ktorú sleduje približne 15-tisíc ľudí. 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Bad Influence (@badinfluence_sk)

Kvalitný obsah vs. lacný teleshopping

Pridaj sa do klubu REFRESHER+
Základné
5 €
Účtuje sa raz za 4 týždne
1,25 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Menej reklám
150 kreditov každé 4 týždne na nákup benefitov
Ročné - 17 %
60 € 50 €
Účtuje sa raz za rok
0,96 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Úplne bez reklám
2 000 kreditov ihneď na nákup benefitov
Zdieľanie článkov kamošom
Všetky možnosti predplatnéhoMám zľavový kód
Dokončením súhlasím s pravidlami a podmienkami portálu Refresher.
Pridaj sa do klubu REFRESHER+

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Ako sa nedávno previnila raperka Aless, ktorá propaguje platformu na investovanie
  • Ako spoločosť iRobot zavádzala pri spolupráci a Attilom Véghom, ktorý spoluprácu nepriznal
  • Či sa Bad Influence niekto vyhrážal
  • Prečo sú za neoznačovanie spoluzodpovedné firmy, ktoré reklamu zadávajú
  • Čo je #goodinfluence v podaní profilu Bad Influence
Dočítať článok
Máš už predplatné?
Prihlásiť sa
Dočítať článok
Poslať sms
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 94995 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Odomknúť cez SMS
Tento článok
Poslať sms Ako to funguje?
Všetky články na mesiac
🤩 Len 1,50€ navyše
POSLAŤ SMS Ako to funguje?
Po odomknutí získaš
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Napr.: 30 % zľava na ročné predplatné Rejoy , 20 % zľava na nákup v The Streets alebo Sleva 500 Kč při nákupu nad 1 250 Kč na lolipop.cz
Zobraziť všetky (9)
Domov
Zdieľať
Diskusia