Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Nedeľa 13. 6. 2021 meniny má Anton

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Osobnosti

Ako sa to nerobí podľa Bad Influence: Cibulková na Maldivách, Attila Végh s robotickým vysávačom a „investorka“ Aless

Slovenský profil Bad Influence sleduje už viac ako 16-tisíc ľudí. Autori ho vytvorili s cieľom rozvíriť verejnú diskusiu a vytvoriť povedomie o pravidlách, ktoré sa spájajú s reklamou.

Viktor Kniš
28. február 2021, 9:30 Čas čítania: 5:57
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Osobnosti
0
Viktor Kniš
28. február 2021, 9:30
Čas čítania: 5:57

Ako sa to nerobí podľa Bad Influence: Cibulková na Maldivách, Attila Végh s robotickým vysávačom a „investorka“ Aless

Slovenský profil Bad Influence sleduje už viac ako 16-tisíc ľudí. Autori ho vytvorili s cieľom rozvíriť verejnú diskusiu a vytvoriť povedomie o pravidlách, ktoré sa spájajú s reklamou.

Viktor Kniš
28. február 2021, 9:30
Čas čítania: 5:57
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok

Na Instagrame vystupujú pod profilom Bad Influence, miestami pripomínajú „políciu sociálnych sietí“. Svoje poslanie si však vybrali sami, pretože si uvedomili, že známe osobnosti robia chyby, na ktoré treba poukázať.  

 

„Bad influence sa snaží rozvíriť verejnú diskusiu a vytvoriť povedomie o pravidlách, ktoré sa spájajú s reklamou. Považujeme za dôležité nastavovať zrkadlo zlému vplyvu na sociálnych sieťach, ale zároveň vyzdvihovať aj ten dobrý vplyv a diskutovať o tom, ako by influencer marketing mal vyzerať,“ prezradili autori nápadu Refresheru. 

 

Síce existujú len približne pol roka, majú však už za sebou poriadny kus práce a minimálne desiatky influencerov upozornili, že svojmu publiku môžu byť aj lepším príkladom. 

 

Dnes majú viac ako 16-tisíc sledovateľov, pri upozorňovaní na chyby spolupracujú s odborníkmi a svoj dosah využívajú aj na to, aby pochválili poctivých influencerov. 

 

 

V tomto článku si prečítaš:
  • Prečo profil Bad Influence vznikol a kto za ním stojí
  • Ktoré príspevky považuje profil za problematické a prečo
  • Ako rieši Bad Influence prípadné porušenie pravidiel označovania reklamy
  • Konkrétne problematické príklady v podaní Attilu Végha, Dominiky Cibulkovej alebo raperky Aless

Hovoriť o morálke, edukovať o reklame

Neoznačená reklama na Instagrame je len špičkou ľadovca, problematika správania sa známych osobností na obľúbenej platforme je oveľa širšia. Administrátori stránky majú zázemie v mediálnej a marketingovej brandži, svoju identitu však z pochopiťelných dôvodov nepriznávajú. Aj napriek tomu, že vystupujú v anonymite, tvrdia, že ich úmysly sú čisté. 

 

„V júni 2020 vznikol nápad aj profil, v júli bola mesačná pauza, vystriedala sa časť adminov a v aktuálnej zostave pokračujeme od augusta, odkedy profil naberá na väčšej popularite,“ povedali administrátori Refresheru. 

 

Problémom nie sú len samotní influenceri, ale aj sledovatelia, ktorí často nemajú predstavu o tom, kde ich obľúbený influencer robí chybu. 

 

„Išlo o dlhodobú frustráciu z Instagramu preplneného reklamou, ktorá je neregulovaná, neoznačená a často aj neetická. Okrem toho, že podobný profil už existoval v Česku, chýbala nám edukácia o tom, ako by reklama mala vyzerať, ako by mala byť označená a taktiež sme chceli otvorene hovoriť o etike a morálke na sociálnych sieťach,“ odpovedajú administrátori na otázku, prečo sa tomuto projektu venujú.

 

„Aj najhorší badinfluence niekedy prekvapí a rovnako aj najlepší goodinfluence sa môže pošmyknúť, preto influencerov nenálepkujeme a vždy hodnotíme konkrétny príspevok, alebo konanie,“ hovoria administrátori profilu Bad Influence.

 

Aj keď mnohí tento problém prehliadajú, slovenské influencerky občas na Instagrame riešia problematiku svojej váhy. Buď dávajú sledovateľom scestné príklady, ako schudnúť, alebo ako jesť a nepribrať. Prípadne natočia video v ktorom sa tvária, že sa boja postaviť na váhu, aj keď  vedia, že sa nemajú za čo hanbiť. 

 

„Prečo nie je jedno, kto si čo zavesí na Instagram? Pretože vás môžu sledovať ľudia, ktorí trpia poruchou prjímu potravy,“ upozornil profil Bad Influence mladú influencerku Tamaru, ktorú sleduje približne 15-tisíc ľudí. 

 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Bad Influence (@badinfluence_sk)

Kvalitný obsah vs. lacný teleshopping

Článok pre predplatiteľov REFRESHER+
PRIDAJ SA K PREDPLATITEĽOM
alebo Odomkni 1 článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 94995 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Ako sa nedávno previnila raperka Aless, ktorá propaguje platformu na investovanie
  • Ako spoločosť iRobot zavádzala pri spolupráci a Attilom Véghom, ktorý spoluprácu nepriznal
  • Či sa Bad Influence niekto vyhrážal
  • Prečo sú za neoznačovanie spoluzodpovedné firmy, ktoré reklamu zadávajú
  • Čo je #goodinfluence v podaní profilu Bad Influence

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Náhľadový obrázok: Bad Influence/Instagram
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy osobnosti
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Zatvoriť