Slovenský dohovor za rodinu rovno vytvoril petíciu za stiahnutie vianočnej reklamy.
Aktivistov z iniciatívy Slovenský dohovor za rodinu, ktorá sa pravidelne pripomína neznášanlivými prejavmi najmä voči LGBTI komunite, krátko pred Vianocami rozhodila reklama parfumérie Douglas.
Milá reklama zachytáva lesbický pár, ktorý sa obdaruje novým parfémom, čo jednu zo žien poteší natoľko, že zabudne na okolitý svet a vtisne svojej priateľke na ústa vrúcny bozk. V tej chvíli obe blokujú premávku, na čo zareagujú úsmevom, kývnutím a odchádzajú z cesty preč.
Aktivisti proti LGBTI komunite však prehliadli myšlienku Vianoc a namiesto nej reklamu vnímajú ako pokus o nanútenie homosexuality do slovenských domácností.
„Pre nás, slovenských televíznych divákov, rodičov a starých rodičov, je absolútne neprijateľné, aby bol na jednom z hlavných televíznych programov prezentovaný homosexuálny životný štýl,“ hovoria v texte sprevádzajúcom petíciu za stiahnutie reklamy z obrazoviek.
Žiadosť o jej stiahnutie argumentujú tým, že sa blížia Vianoce, ktoré „drvivá väčšina obyvateľov Slovenskej republiky vníma ako jeden z najvýznamnejších kresťanských sviatkov“.
Takéto argumenty sú však postavené na vode, pretože aktivisti dokonca citujú z vyhlášky ministerstva kultúry, kde sa píše, že audiovizuálne diela nesmú obsahovať „scény spojené s prejavmi sexuálneho násilia alebo sexuálnymi deviáciami“.
Slovné spojenie sexuálne deviácie síce podčiarkli, ale zrejme zostanú v roku 2020 zaskočení, keď zistia, že homosexualita nie je žiadnou sexuálnou deviáciou, a tak televízia nijak vyhlášku neporušila a reklamu z televíznych obrazoviek snáď ani nestiahne.
„Žiadame vás preto o bezodkladné stiahnutie tejto pohoršujúcej a krajne nevhodnej reklamy z vysielania televízie Joj,“ píšu v závere svojho textu.
Ak si človek otvorí samotnú petíciu, aktivisti rovno momentku bozkávajúcich sa žien rozmazali, aby zrejme náhodou týmto prirodzeným prejavom ľudskej náklonnosti niekoho nepohoršili. O to smutnejšie vyznieva fakt, že petíciu zatiaľ podpísalo 2 500 ľudí.