Reťazce zavádzajú opatrenia, aby predavači boli vo väčšom bezpečí, keďže sú denne vystavení kontaktu so stovkami zákazníkov.
Niektoré obchodné reťazce zavádzajú preventívne opatrenia s cieľom zvýšiť bezpečnosť zamestnancov, ktorí sú dennodenne vystavení kontaktu so stovkami zákazníkov. Lidl aj Kaufland sa rozhodli nainštalovať pred každú pokladňu veľké plexisklo, ktoré zabráni priamemu kontaktu. „V najbližších dňoch preto bude na všetkých našich viac ako 1000 pokladniciach inštalované ochranné plexisklo, ktoré zabráni priamemu kontaktu našich pokladníkov so zákazníkmi,“ komentuje situáciu Lidl Slovensko na Facebooku.
Zároveň zástupcovia siete predajní vyzývajú občanov Slovenska, aby v rade stáli za sebou v rozostupe, ideálne viac ako jeden meter. „K dodržiavaniu bezpečnej vzdialenosti v pokladničnej zóne tiež pomôžu nálepky na zemi, ktoré budú informovať zákazníkov o dodržiavaní dostatočného odstupu. Ďakujeme za pochopenie a ohľaduplnosť,“ píše Lidl na sociálnej sieti.