Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 2. 6. 2020 meniny má Xénia, Oxana

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Móda - Módny seriál
2
Peter Hlavička
27. marec 2020, 17:41
Čas čítania: 4:13
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Dokážu sa reselleri vyrovnať s následkami koronavírusu?

Nikto netuší, čo bude o pár dní, no ľudia sa nakupovania limitovaných tenisiek a oblečenia nechcú vzdať.

Peter Hlavička
27. marec 2020, 17:41
Čas čítania: 4:13
Dokážu sa reselleri vyrovnať s následkami koronavírusu?
Zdroj: StockX
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
2
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Človek by si myslel, že počas krízovej situácie bude móda jedným z prvých odvetví, ktoré pôjde ku dnu. Na svete sú síce dôležitejšie veci než nové tenisky Off-White alebo tričko Supreme, no biznis jednoducho nezastavíš. Aj v krajinách najviac postihnutých koronavírusom, ako napríklad Taliansko, sa počas karantény reselluje a nakupuje takmer bez obmedzení.

 

Najväčší reselleri, ktorí majú vlastné kamenné obchody, ich museli rovnako ako všetci ostatní podnikatelia zatvoriť. Na rozdiel od bežných retailerov to však pre nich nie je až taký veľký problém. Reselling sa totiž stal fenoménom vďaka internetu a tí, ktorí si mohli z predaja limitovaných modelov tenisiek dovoliť otvoriť vlastný obchod pôvodne začínali na platformách ako eBay alebo resellovali cez dedikované fóra či skupiny na sociálnych sieťach. Návrat ku koreňom tak každý z nich zvládol bez akýchkoľvek problémov a ich adaptácia by mohla byť príkladom pre mnohé odvetvia.

 

Tradiční predajcovia módy si totiž kvôli korone poriadne vylámali zuby a mnohí z nich už teraz vedia, že rok 2020 uzavrú v červených číslach. Ak fungoval niektorý z nich len offline, okrem červených čísiel už pravdepodobne počíta aj s bankrotom. Ľudstvo stojí na prahu novej kapitoly. Nikto nevie s istotou povedať, ako bude svet vyzerať o pár mesiacov. Na základe predchádzajúcich skúseností a aktuálneho vývoja však môžeme polemizovať o tom, aký bude mať v konečnom dôsledku koronavírus vplyv na určité odvetvia módy.

 

V tomto článku si prečítaš:
  • Aké následky vyplývajú z koronavírusu pre resellerov
  • Či je v aktuálnej situácii bezpečné investovať do módy
  • O koľko klesli počas karantény hodnoty populárnych produktov
  • Prečo vôbec ľudia počas karantény uvažujú nad nákupom oblečenia

Móda prežije aj počas krízy

15. septembra 2008 zažila burza na Wall Street jeden z najväčších poklesov nového milénia a rok 2008 sa tak stal oficiálne začiatkom hospodárskej krízy. Jej dôvody boli síce úplne iné než tie, ktoré nás trápia dnes, no na tomto príklade sa dá perfektne ilustrovať správanie spotrebiteľov. Zatiaľ čo priemysel a svetové trhy postupne strácali na sile, segment luxusnej módy sa dlhú dobu držal bez ujmy. V roku 2008 síce nezaznamenal žiadny rast, no tým pádom nezaznamenal ani žiadny pokles, čo sa o iných odvetviach hovoriť nedalo. 

 

 

Dôsledky globálnej krízy síce v konečnom dôsledku mali vplyv na všetkých, no väčšina ľudí, ktorí nakupovali luxusnú módu, si ju mohla dovoliť bez ohľadu na to, čo sa vo svete deje. Ako sa ukázalo začiatkom uplynulého desaťročia, značky s viac než 100 ročnou históriou a módne konzorciá s miliardovými obratmi sú voči kríze odolné a menšie poklesy tržieb sa im podarilo pomerne rýchlo vynahradiť

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by The Business of Fashion (@bof) on

 

Produkty na trhu resellingu sú dnes so segmentom luxusnej módy veľmi úzko spojené po stránke hodnoty, ale aj funkcie. Tenisky Nike za 1 000 €, ktorých na svete existuje len niekoľko  stoviek párov, sú totiž z tohto pohľadu rovnako luxusné ako kabelky Louis Vuitton. Na módne domy s históriou sa síce reselleri ani zďaleka nechytajú, no v ich prospech hrá fakt, že trh je roztrúsený, nezávislý a tým pádom aj odolný voči nečakaným nástrahám. 

 

 

Stratia kvôli korone resell kúsky svoju hodnotu? 

Článok môžeš dočítať len s aktívnym REFRESHER+
VYSKÚŠAŤ BEZPLATNE
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Upozorníme ťa 2 dni pred prvou platbou
Prvý týždeň 0 €, potom 3.99 € mesačne

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Ako sa vyvíjala hodnota tenisiek Off-White alebo Yeezy v posledných týždňoch
  • Na akých produktoch je pre resellerov aktuálne najväčší zisk
  • Akými spôsobmi sa snažia predajcovia módy udržať svojich zákazníkov
  • Či je z hľadiska resellingu aktuálne správny čas na investovanie do módy

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Náhľadový obrázok: @stockx/Twitter Tagy: Air Jordan, yeezy, nike sb, off white, reselling, Koronavírus, yeezy 700 azael
Ohodnoť článok
3
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.