Nikto netuší, čo bude o pár dní, no ľudia sa nakupovania limitovaných tenisiek a oblečenia nechcú vzdať.
Človek by si myslel, že počas krízovej situácie bude móda jedným z prvých odvetví, ktoré pôjde ku dnu. Na svete sú síce dôležitejšie veci než nové tenisky Off-White alebo tričko Supreme, no biznis jednoducho nezastavíš. Aj v krajinách najviac postihnutých koronavírusom, ako napríklad Taliansko, sa počas karantény reselluje a nakupuje takmer bez obmedzení.
Najväčší reselleri, ktorí majú vlastné kamenné obchody, ich museli rovnako ako všetci ostatní podnikatelia zatvoriť. Na rozdiel od bežných retailerov to však pre nich nie je až taký veľký problém. Reselling sa totiž stal fenoménom vďaka internetu a tí, ktorí si mohli z predaja limitovaných modelov tenisiek dovoliť otvoriť vlastný obchod pôvodne začínali na platformách ako eBay alebo resellovali cez dedikované fóra či skupiny na sociálnych sieťach. Návrat ku koreňom tak každý z nich zvládol bez akýchkoľvek problémov a ich adaptácia by mohla byť príkladom pre mnohé odvetvia.
Tradiční predajcovia módy si totiž kvôli korone poriadne vylámali zuby a mnohí z nich už teraz vedia, že rok 2020 uzavrú v červených číslach. Ak fungoval niektorý z nich len offline, okrem červených čísiel už pravdepodobne počíta aj s bankrotom. Ľudstvo stojí na prahu novej kapitoly. Nikto nevie s istotou povedať, ako bude svet vyzerať o pár mesiacov. Na základe predchádzajúcich skúseností a aktuálneho vývoja však môžeme polemizovať o tom, aký bude mať v konečnom dôsledku koronavírus vplyv na určité odvetvia módy.
- Aké následky vyplývajú z koronavírusu pre resellerov
- Či je v aktuálnej situácii bezpečné investovať do módy
- O koľko klesli počas karantény hodnoty populárnych produktov
- Prečo vôbec ľudia počas karantény uvažujú nad nákupom oblečenia
Móda prežije aj počas krízy
15. septembra 2008 zažila burza na Wall Street jeden z najväčších poklesov nového milénia a rok 2008 sa tak stal oficiálne začiatkom hospodárskej krízy. Jej dôvody boli síce úplne iné než tie, ktoré nás trápia dnes, no na tomto príklade sa dá perfektne ilustrovať správanie spotrebiteľov. Zatiaľ čo priemysel a svetové trhy postupne strácali na sile, segment luxusnej módy sa dlhú dobu držal bez ujmy. V roku 2008 síce nezaznamenal žiadny rast, no tým pádom nezaznamenal ani žiadny pokles, čo sa o iných odvetviach hovoriť nedalo.
Dôsledky globálnej krízy síce v konečnom dôsledku mali vplyv na všetkých, no väčšina ľudí, ktorí nakupovali luxusnú módu, si ju mohla dovoliť bez ohľadu na to, čo sa vo svete deje. Ako sa ukázalo začiatkom uplynulého desaťročia, značky s viac než 100 ročnou históriou a módne konzorciá s miliardovými obratmi sú voči kríze odolné a menšie poklesy tržieb sa im podarilo pomerne rýchlo vynahradiť.
Produkty na trhu resellingu sú dnes so segmentom luxusnej módy veľmi úzko spojené po stránke hodnoty, ale aj funkcie. Tenisky Nike za 1 000 €, ktorých na svete existuje len niekoľko stoviek párov, sú totiž z tohto pohľadu rovnako luxusné ako kabelky Louis Vuitton. Na módne domy s históriou sa síce reselleri ani zďaleka nechytajú, no v ich prospech hrá fakt, že trh je roztrúsený, nezávislý a tým pádom aj odolný voči nečakaným nástrahám.
Stratia kvôli korone resell kúsky svoju hodnotu?
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Ako sa vyvíjala hodnota tenisiek Off-White alebo Yeezy v posledných týždňoch
- Na akých produktoch je pre resellerov aktuálne najväčší zisk
- Akými spôsobmi sa snažia predajcovia módy udržať svojich zákazníkov
- Či je z hľadiska resellingu aktuálne správny čas na investovanie do módy