Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
5. júna 2019, 14:23
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Znovuzrodená legenda v top forme. Nová pýcha BMW sa volá M8 Competition

Znovuzrodená legenda v top forme. Nová pýcha BMW sa volá M8 Competition
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0296150EN/the-new-bmw-m8-coupe-and-bmw-m8-competition-coupe-the-new-bmw-m8-convertible-and-bmw-m8-competition-convertible" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">bmwgroup.com</a>
TECH BMW
Uložiť Uložené

Rad 8 nám Mníchovčania prinášajú v najsilnejšom podaní.

Na internetoch sa už síce nová M8-čka párkrát chtiac-nechtiac ukázala, avšak až v týchto hodinách nám BMW oficiálne ukazuje svoju pýchu vo vrcholnom vyhotovení. Ba čo viac, dokonca sme svedkami aj vyhotovenia s dodatkom Competition, ktorý bude čerešničkou nového radu 8.

Znovuzrodená legenda vo verzii M8 dostala ešte agresívnejší zovňajšok - exteriér zdobí predný nárazník s citeľne väčšími otvormi na prívod vzduchu, zatiaľ čo vzadu si miesto našli mohutné 4 koncovky výfuku, ktoré oddeľuje rozmerný difúzor. Variant M8 Competition sa napokon pýši čiernymi detailmi, či už ide o tmavé ľadvinky s aktívnymi klapkami, veľké 20” disky alebo dodatočnú odtrhovú hranu na veku batožinového priestora.

Výfukový systém dostal elektronicky ovládané klapky, samotné koncovky majú priemer až 10 centimetrov. Ak by sa ti málilo, za príplatok je možné siahnuť po rýdzo športovom výfukovom potrubí, ktoré je pre verzie Competition štandardom. 

BMW M8
BMW M8 Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Nepochybne, v rámci príplatkového karbónového balíka nechýbajú prvky z uhlíkových vlákien ako strecha, kryty spätných zrkadiel, predný splitter, difúzor či ostatné exteriérové detaily. Ako sa už stalo zvykom medzi novými bavorákmi, o viditeľnosť sa stará špičková laserová technológia, no a medzi voliteľnými prvkami nemôžu chýbať ani karbón-keramické brzdy.

Odporúčané
BMW odhalilo model X2 druhej generácie, ktorý prichádza nielen s extravagantnejším dizajnom, ale aj v čisto elektrickej verzii BMW odhalilo model X2 druhej generácie, ktorý prichádza nielen s extravagantnejším dizajnom, ale aj v čisto elektrickej verzii 14. októbra 2023, 10:00

V interiéri sú zmeny oproti “bežným” verziám len v detailoch. Okrem nových odtieňov kože, prešívania či dekórov a hŕstky plakiet sa pozornosť upriamuje najmä na 12,3” digitálne budíky, ktoré dostali pre M8-čku špeciálny režim zobrazenia. Jeho podstatou je centrálne umiestnený otáčkomer s rýchlosťou, zatiaľ čo ostatné informácie sú zobrazené po stranách displeja. Klasický kruhový štýl nečakaj.

Centrom palubovky je následne druhý 12,3” displej, ktorý je možné ovládať dotykmi, hlasom alebo združeným ovládačom v stredovom tuneli. Pozornému oku neujde ani úplne nová hliníkovo-kožená radiaca páka, ktorú sme doposiaľ v inom modeli BMW nevideli.

Po vzore novej M5-ky na volante pribudli dve červené tlačidlá, pod ktoré si vodič vie uložiť svoje dve preferované nastavenia vozidla. Aj v M8-čke sa totiž osobitne nastavuje podvozok, riadenie, pohon, motor a po novom aj miera zasahovania asistenčných systémov. 

BMW M8
BMW M8 Zdroj: www.press.bmwgroup.com

O pohon sa podľa očakávaní stará dobre známa 4,4-litrová V8-čka s výkonom 441 kW / 600 koní a krútiacim momentom 750 Nm. Áno, ide o identické hodnoty ako v prípade M5-ky, čo je možno trochu škoda, keďže od M8-čky sa predsa len očakával istý výkonnostný doping. Dodať však treba, že hneď v úvode spoznávame aj variant M8 Competition, kde sa po vzore M5 Competition nachádza 460 kW / 625 koní.

Sprevodovanie má na starosti 8-stupňový automat M Steptronic, ktorý prenáša silu na všetky štyri kolesá. Keďže však ide o sofistikovaný pohon M xDrive, okrem športového režimu, ktorý preferuje viac zadnú nápravu je možné siahnuť aj po úplnom odstavení pohonu predných kolies, čím vznikne M-ko s čistom zadným pohonom. Na výber sú teda 3 základne typy pohonu – 4WD, 4WD Sport a 2WD.

Odporúčané
BMW 5 má nové plug-in hybridné verzie. Jedna z nich je jedinou možnosťou, ako sa dostať k benzínovému šesťvalcu BMW 5 má nové plug-in hybridné verzie. Jedna z nich je jedinou možnosťou, ako sa dostať k benzínovému šesťvalcu 30. septembra 2023, 10:00

Maximálna rýchlosť je síce papierovo obmedzená na tradičných 250 km/h po odblokovaní obmedzovača nie je problém na tachometri uzrieť trojciferné číslo začínajúce trojkou (konkrétne 305 km/h). Ak sa pýtaš na akceleráciu, veci sa majú nasledovne. M8 kupé pokorí stovku z pokoja za 3,3 sekundy, verzia M8 kabrio za 3,4 sekundy. Verzie Competition dokážu túto disciplínu zvládnuť o 0,1 s. rýchlejšie.

Späť
Zdieľať
Diskusia