Dlho očakávaný facelift je realitou.
Niet pochýb o tom, že Škoda Superb je nielen v našich končinách mimoriadne úspešný model, ostatne, Volkswagen Group dlhé roky rieši, či nejde až o príliš veľkého konkurenta pre koncernový Passat. Ten však vo svojej súčasnej podobe po technologickej stránke rozhodne dominuje, dizajnovo atraktívnejšia škodovka sa ale v rámci faceliftu slušne doťahuje.
Áno, ako sme ťa už pred niekoľkými dňami informovali, značka Škoda sa rozhodla modernizovanú podobu svojej vlajkovej lode predstaviť na práve prebiehajúcich Majstrovstvách sveta v ľadovom hokeji na Slovensku, konkrétne v Bratislave, keďže dlhé roky ide o hlavného partnera IIHF. Ako sa pritom očakávalo, azda najväčším prínosom faceliftu sú full-LED svetlomety, ktoré Superbu posledné roky v ponuke chýbali.
Zaujímavosťou je, že plne LED-kové svetlá by údajne mali byť už v základe a za príplatok bude špičková Matrix-LED technológia. Svedkami sme naozaj pôvabnej grafiky, ktorá odkazuje na povestný český krištáľ, spomenúť pritom treba, že Superb okrem plne ledkovej technológie obdržal aj dynamické smerovky, ktoré sú v súčasnosti najmä v nemeckom koncerne veľkým trendom. Inak tomu nie je ani v prípade prepojených zadných svetiel, avšak, modernizovaný Superb ich má prepojené len chrómovou lištou, nie svetelným pásom.
Ďalšou estetickou novinkou exteriéru je centrálne umiestnený nápis Škoda, ktorý strieda v zadnej časti logo automobilky, no a samozrejme decentné retuše neobišli ani predný a zadný nárazník, ktorý dostal viac chrómových prvkov. Zmenami prešla aj prečná maska, ktorá je o čosi väčšia po novom zasadená nižšie. Do ponuky sa začlenili nové odtiene karosérie i dizajny kolies.
S príchodom faceliftu sa svetu ukazuje aj jedna veľká a dlhé roky očakávaná novinka. Je ňou vyhotovenie Scout, ktoré sa vyznačuje mohutnejším bodykitom – robustnejšie nárazníky s ochrannými prvkami, zvýraznené prahy, štandardne dodávané 18" disky či o 15 milimetrov vyššia svetlá výška. Samozrejme, Scout je doménou verzie kombi.
Superb Scout bude v ponuke len vo vrcholných motorizáciách – na výber je teda buď agregát 2.0 TSI (200 kW / 272 koní a 350 N.m) alebo 2.0 TDI (140 kW / 190 koní a 400 N.m). V oboch prípadoch sa o sprevodovanie stará 7-stupňové DSG, no a pohon 4x4 je pochopiteľne samozrejmosťou. Okrem nového Scouta portfólio naďalej počíta aj s vyhotovením Sportline a Laurin & Klement. Druhú spomínanú novinku si predstavíme nižšie.
V kokpite modernizovanej vlajkovej lode sú odlišnosti len v detailoch. I keď Škoda poukazuje aj na príplatkové 10,1” digitálne budíky, ktoré naozaj Superb dlhé roky postrádal (Passat ich mohol mať už pred 4 rokmi), v skutočnosti nimi ale Superb obdarila už pri vstupe modelu Kodiaq RS na náš trh. Rovnako to platí aj v prípade veľkého, až 9,2” displeja infotainmentu, ktorý bolo možné zakúpiť už pár rokov.
Facelift zlepšuje asistenčné prvky výbavy – adaptívny tempomat po novom berie údaje nielen z radarov ale už aj dáta z navigačného systému. Superb tak dokáže upravovať/znižovať rýchlosť už pred zákrutou. Technológia Emergency Assist pre zmenu dokáže v prípade núdze bezpečne odstaviť vozidlo ku krajnici aj na ceste s viacerými pruhmi.
Druhou veľkou novinkou je verzia iV, ktorá sa stáva vôbec prvým sériovým plug-in hybridom značky Škoda. Mimochodom, s označením iV sa v prípade škodoviek budeme stretávať častejšie, keďže ide o nové názvoslovie pre elektrifikované verzie. Ako sa predpokladalo, Superb iV dedí techniku od koncernového Passatu GTE – kombinácia 1.4 TSI (115 kW / 156 koní) a elektromotora 85 kW / 115 koní.
Energia pochádza z akumulátorov (v podlahe pred zadnou nápravou) o kapacite 13 kWh, vďaka čomu dokáže novinka na čisto elektrický pohon absolvovať až 55 kilometrov. Kombinovaný výkon sústavy je 160 kW / 218 koní a 400 Nm. Superb iV sa opticky líši len v detailoch – postráda koncovky výfukov, naopak v maske sa nachádza nenápadná schránka s konektorom pre nabíjanie. K dispozícii bude ako liftback, tak aj kombi.
Okrem nového hybridu počíta motorová paleta s päticou verzii – benzínová základ zastupuje 1.5 TSI (110 kW / 150 koní), nasleduje 2.0 TSI (140 kW / 190 koní) a napokon silnejší variant 2.0 TSI (200 kW / 272 koní). Diesel zastupuje nový agregát 2.0 TDI evo (110 kW / 150 koní) a nakoniec dobre známe 2.0 TDI (140 kW / 190 koní). Najslabšie verzie sú štandardne so 6-stupňovým manuálom, v ponuke ale nechýba ani 7-stupňové DSG či pohon 4x4.