Apex Legends dominuje v hernom svete. Je nová battle royale hra lepšia ako Fortnite či PUBG?
Či už battle royale (BR) hry obľubuješ alebo zatracuješ, jedno je isté, hrajú ich milióny hráčov. Herné spoločnosti preto nechcú ostať pozadu a každá vydáva svoju vlastnú, aby si odkrojila kúsok z koláča.
Zamiešať kartami chce momentálne EA, resp. Respawn Entertainment, ktorý pod giganta patrí. Pred týždňom uzrela svetlo sveta hra Apex Legends (AL), o ktorej toho herná komunita dopredu veľa nevedela. Žiadne promo, žiadne veľké šumy. Vedelo sa, že hra bude z Titanfall univerza, bude chcieť konkurovať veľkým hráčom a bude zadarmo.
Stal sa z nej obrovský hit
Za prvé tri dni hru vyskúšalo neuveriteľných 10 miliónov hráčov. Je to veľa? Nuž, hra Fortnite svojich 10 miliónov získala až za dva týždne. Toto číslo však neodzrkadľuje budúcnosť hry. Odstrašujúcim príkladom by mohla byť free-to-play hra na Steame Realm Royale. Hráči ju pasovali za nástupcu Fortnite, ale po obrovskom boome si nedokázala udržať aktívnych hráčov.
Apex momentálne dosahuje obrovské čísla aj na Twitchi. Včera večer hru sledovalo vyše pol milióna hráčov, Fortnite sa pohyboval na úrovni 100 000 divákov. Prečo je okolo hry taký hype a zaslúži si AL pozornosť hernej komunity?
Špeciálne schopnosti vyhrávajú hru
Ostrov, zoskok, zmenšujúci sa kruh, lootovanie, výhra. Apex Legends prináša netradičný formát trojčlenného tímu, ktorý bojuje o slávu a bohatstvo, dohromady zoskakuje 20 tímov. Na začiatku si vyberieš z ponuky 8 hrdinov, pričom každý má tri špeciálne schopnosti – passive, tactical a ultimate. Netradičný element hry prináša spestrenie a vylepšuje tradičný gameplay.
Napríklad taký Bloodhound, s ktorým som hral najčastejšie, vidí stopy nepriateľov, ak tadiaľ prešli pár sekúnd dozadu. Aktívna schopnosť, ktorá je nabindovaná na tlačidle Q, skenuje blízke okolie a zaznamená pohyb nepriateľov. Ultimátna schopnosť ti dá špeciálne videnie, vďaka nemu vidíš pohyb nepriateľov a si výrazne rýchlejší oproti súperom.
Každá postava má takýto „cheat“ k dispozícii, záleží na tebe, ktorá legenda ti bude najviac vyhovovať. Mne sa ešte páčila Lifeline, ktorá má k dispozícii univerzálny heal a Bangalore, ktorá môže dymovým granátom zmiasť súpera.
Prvý dojem? Zo začiatku chaos, potom som sa nevedel odtrhnúť
Predtým, než ťa pustí hra do multiplayeru, musíš prejsť krátkym tréningom. Tam sa naučíš základy hry a vyskúšaš si herné mechaniky. Tutoriál je krátky a výstižný, no po jeho skončení zistíš, že ovládanie je veľmi nepraktické. Napríklad mapa, ktorá je jednou z najdôležitejších častí hry, je nabindovaná na písmene M, čo je skutočne od ruky. Po prvej hre „na ostro“ som musel prekopať prakticky celé ovládanie.
Prvé hry boli dosť zložité. Nepodarilo sa mi nájsť zbraň. Ak aj áno, chýbali po prvej prestrelke náboje. Nachádzal som veľa attachmentov a všetky vyzerali rovnako. Navyše, väčšinu z nich som nepotreboval, lebo nepasovali na moju zbraň. Prvé momenty hrania prevládala skôr nechuť ako nadšenie. Akú zbraň mám zobrať? Na čo je táto sivá vec? Strieľa mi to úplne divne. Až po prvých desiatich hrách som dal viac ako tri fragy a začal sa na mape orientovať prirodzene.
Hra približne po prvých dvoch hodinách začala byť oveľa plynulejšia, zábavnejšia. Väčšina hráčov, keď som sa ich čokoľvek opýtal, mi srdečne odpovedala a pomohla. Predsa len, bol som člen ich tímu a aj keď som zo začiatku nevedel trafiť ani slona, pomohol som aspoň svojou prítomnosťou v boji. Začal som postupne objavovať aj sofistikované a jedinečné prvky hry. Napríklad na budovách sú obrovské plagáty protivníkov, ktorí hre momentálne dominujú.
Ak si dosť dobrý, môžeš sa stať Kill leadrom a získať po hre XP naviac. A ak sa ti podarí zabiť championa, ktorý bol vyhlásený na začiatku hry, taktiež získaš bonusové expy.
Musím tiež spomenúť tímového ducha. Aj keď som hral s náhodnými hráčmi, navzájom sme si pomáhali. Vývojári nás k tomu nenásilným spôsobom dotlačili – z lietadla zoskakujeme z lietadla na začiatku hry spolu, dajú sa použiť pingy na loot, o ktorý by mohli mať spoluhráči záujem, a tak nejako prirodzene celý tím chodí po mape spolu, pretože si uvedomujú, že osamote to nemá význam.
Príjemné prostredie, hra to však niekedy technicky nezvláda
Hneď, ako som hru zapol, ma sprevádzala hrdinská hudba. Menu sa na prvý pohľad zdá byť celkom chudobné, no skrýva toho viac, než sa zdá. Za každého hrdinu si môžeš vytvoriť unikátny profil, ktorý (ak si champion) môže obdivovať celý server. Graficky nie je o čom, hrať hru na najvyšších detailoch je príjemný zážitok.