Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
29. januára 2019, 13:07
Čas čítania 0:00
Daniel Mikolášik

Nike čelí sťažnostiam moslimov. Nové logo Air Max má pripomínať slovo Alah v arabčine

Nike čelí sťažnostiam moslimov. Nové logo Air Max má pripomínať slovo Alah v arabčine
Zdroj: Instagram/@atmos_tokyo, @thedropdate
MÓDA ISLAM NIKE PETÍCIA
Uložiť Uložené

Meno Boha by podľa moslimov nemalo byť uvedené na teniske, a už vonkoncom nie na podrážke, kde bude Alah pošliapaný, zneuctený a znečistený špinou.

Len pred nedávnom sme ťa informovali, že americký športový gigant Nike rozširuje svoju populárnu rodinu Air Max o nový model s prívlastkom 720. Nová vlajková loď sa má postupne predstaviť počas februára hneď v niekoľkých farebných variantoch, pričom prvý model má vyjsť už o pár dní.

Podľa najnovších informácii to však nie je úplne isté, keďže Nike momentálne čelí veľkej vlne kritiky a sťažností predovšetkým zo strany prívržencov Islamu. Moslimovia si totiž všimli, že nové logo Air Max nachádzajúce sa na jazyku a podrážke najnovšej siluety až podozrivo pripomína pomenovanie Alah v arabčine.

Moslimovia preto okamžite spísali petíciu, v ktorej sa uvádza, že ide o naozaj neúctivý, hanebný a opovrhnutiahodný krok zo strany amerického športového giganta. Meno Boha by vraj nemalo byť uvedené na teniske, a už vonkoncom nie na podrážke, kde bude Alah pošliapaný, zneuctený a znečistený špinou. 

Nike čelí sťažnostiam moslimov. Nové logo Air Max má pripomínať slovo Alah v arabčine
Zdroj: Change.org

Petíciu iniciovala moslimka Saiqa Noreen. Tá tvrdí, že ofenzívne logo neuráža len veriacich, no rovnako aj celé islamské náboženstvo. Islam pritom učí súcit, láskavosť a spravodlivosť voči všetkým. Saiqa v petícii navyše zdôrazňuje, že nejde o prvý prípad, kedy spoločnosť Nike nejakým spôsobom urazila dané náboženstvo.

V roku 1996 bola značka obvinená zo zlého zaobchádzania s menom Alah na svojich billbordoch a o rok neskôr na približne 40 000 pároch tenisiek. Vedenie Nike vtedy tvrdilo, že do budúcna sprísni kontrolu nad dizajnom produktov. Preto sa Saiqa čuduje, že sa rovnakého prešľapu spoločnosť dopustila aj o dve dekády neskôr.

Značka sa už dokonca stihla k celému škandálu vyjadriť„Nike rešpektuje všetky náboženstvá a rozhodne neberieme kritiku zo strany spoločnosti na ľahkú váhu. Logo AIR MAX bolo navrhnuté tak, aby reprezentovalo ochrannú známku Nike AIR MAX. Jeho zámerom je len odzrkadliť značku AIR MAX. Akýkoľvek iný vnímaný význam alebo reprezentácia sú neúmyselné.“

Celé znenie petície, ktorá momentálne disponuje viac ako 8 000 podpismi, a ktorú môžeš podpísať aj ty, nájdeš tu. Do komentára nám nezabudni napísať, čo si o celej kauze myslíš a na koho stranu sa v tomto prípade staviaš.

Domov
Zdieľať
Diskusia