Móda je v poslednej dobe naozaj šialená. Pokúsili sme sa zhrnúť prečo to tak je.
Nemusíme diskutovať o tom, že móda je špecifickou záležitosťou, ktorá niekoho teší a napĺňa, niekto iba nechápavo krúti hlavou nad nezmyselným konzumom, inému je úplne ukradnutá, odieva sa iba kvôli tomu, aby neobťažoval ostatných svojim chlpatým prirodzením.
V posledných rokoch však dáva zabrať aj otrlým nadšencom. Renomované módne značky sa výrazne prikláňajú k rozšírenému trendu na pohľad nie príliš vábivej estetiky, do kampaní a na prehliadkové móla obsadzujú čoraz viac disproporčných a netradičných modelov, samotné návrhy a kúsky bývajú taktiež kontroverzné.
Prečo to vôbec akceptujeme?
Zakladateľ značky Vetements Demna Gvasalia priam úžasným spôsobom otestoval to, čoho je konzument schopný, čo všetko je ochotný prijať. Vytrolloval módny priemysel a celý svet mu za to ešte aj zatlieskal.
Keď pred niekoľkými rokmi uviedol do predaja prvé kolekcie, verejnosť zostala šokovaná a svojím spôsobom opodstatnene pohoršená. Ponúkal totiž na prvý pohľad nenositeľné modely a neforemné strihy, to všetko s astronomickými cenovkami.
Značka však úspešne predávala, prosperovala, postupom času sa z nej stala najvyhľadávanejšia značka súčasnosti a Demna bol obsadený na post kreatívneho riaditeľa pre Balenciaga.