Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
17. januára 2019 o 12:20
Čas čítania 0:00
Vladimír Baško

Prečo bola mainstreamová móda posledných sezón taká škaredá?

MÓDA BALENCIAGA MÓDA VIRGIL ABLOH
Uložiť Uložené

Móda je v poslednej dobe naozaj šialená. Pokúsili sme sa zhrnúť prečo to tak je.

Nemusíme diskutovať o tom, že móda je špecifickou záležitosťou, ktorá niekoho teší a napĺňa, niekto iba nechápavo krúti hlavou nad nezmyselným konzumom, inému je úplne ukradnutá, odieva sa iba kvôli tomu, aby neobťažoval ostatných svojim chlpatým prirodzením.

V posledných rokoch však dáva zabrať aj otrlým nadšencom. Renomované módne značky sa výrazne prikláňajú k rozšírenému trendu na pohľad nie príliš vábivej estetiky, do kampaní a na prehliadkové móla obsadzujú čoraz viac disproporčných a netradičných modelov, samotné návrhy a kúsky bývajú taktiež kontroverzné.

Prečo to vôbec akceptujeme?

Zakladateľ značky Vetements Demna Gvasalia priam úžasným spôsobom otestoval to, čoho je konzument schopný, čo všetko je ochotný prijať. Vytrolloval módny priemysel a celý svet mu za to ešte aj zatlieskal.

Keď pred niekoľkými rokmi uviedol do predaja prvé kolekcie, verejnosť zostala šokovaná a svojím spôsobom opodstatnene pohoršená. Ponúkal totiž na prvý pohľad nenositeľné modely a neforemné strihy, to všetko s astronomickými cenovkami.

Odporúčané
Gen Z si zamilovala tooth gems: Pri nekvalitnej práci sa môžu zapichnúť do ďasien, čo si o nich myslia stomatológovia? Gen Z si zamilovala tooth gems: Pri nekvalitnej práci sa môžu zapichnúť do ďasien, čo si o nich myslia stomatológovia? 21. novembra 2024 o 9:30

Značka však úspešne predávala, prosperovala, postupom času sa z nej stala najvyhľadávanejšia značka súčasnosti a Demna bol obsadený na post kreatívneho riaditeľa pre Balenciaga.

Pridaj sa do klubu REFRESHER+
Základné
5 €
Účtuje sa raz za 4 týždne
1,25 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Menej reklám
150 kreditov každé 4 týždne na nákup benefitov
Ročné - 17 %
60 € 50 €
Účtuje sa raz za rok
0,96 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Úplne bez reklám
2 000 kreditov ihneď na nákup benefitov
Zdieľanie článkov kamošom
Všetky možnosti predplatnéhoMám zľavový kód
Dokončením súhlasím s pravidlami a podmienkami portálu Refresher.
Domov
Zdieľať
Diskusia