Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
28. novembra 2018 o 13:37
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Luxusné GT s kráľovskou W12-kou prišlo o strechu. Ani 333 km/h s vetrom vo vlasoch nie je problém

TECH BENTLEY
Uložiť Uložené

Druhý karosársky variant 3. generácie modelu Continental GT je realitou.

V súvislosti so značkou Bentley sa posledné dni hovorí najmä o problémoch s novou meracou metodikou WLTP, kvôli ktorej automobilka hlási o približne 300 až 400 menej predaných vozidiel v porovnaní s minulým rokom.

Môže za to proces homologizácie. Testovanie automobilov v zmysle nových pravidiel môže trvať až niekoľko mesiacov, a práve to obmedzilo dostupnosť modelov (nielen) britskej značky. 

Bentley už priznalo, že neapelovalo na urýchlenie homologizácie, čo môže mať pre takúto malú automobilku veľmi negatívne následky. Isté problémy sa preto snaží automobilka prekryť novým modelom, ktorým nie je nič iné ako otvorený kabriolet Continetal GT.

Novinka s dodatkom Convertible, respektíve s familiárnym označením GTC, pritom prichádza neskôr, ako sa čakalo, keďže úplne nová generácia GT-čka bola odhalená už pred vyše rokom.

Luxusné GT s kráľovskou W12-kou prišlo o strechu. Ani 333 km/h s vetrom vo vlasoch nie je problém
Zdroj: www.bentleymedia.com

Ako sa očakávalo, zmeny nastanú viac-menej len v riešení strechy. Podstatou GTC-čka je teda novovyvinutá plátená strecha, ktorú je možné zložiť a vyložiť v priebehu 19 sekúnd, a to do rýchlosti 50 km/h.

Odporúčané
Nová Bentayga EWB Mulliner zastupuje vlajkovú loď značky Bentley. Má najpokročilejší systém sedadiel v aute na svete Nová Bentayga EWB Mulliner zastupuje vlajkovú loď značky Bentley. Má najpokročilejší systém sedadiel v aute na svete 23. augusta 2023 o 12:00

Na výber bude až 7 rôznych farebných vyhotovení strechy, Bentley pritom vyzdvihuje perfektnú kvalitu spracovania a použitých materiálov. Nový kabriolet má byť lepšie odhlučnený ako predošlá generácia GT-čka vo verzii kupé. 

Medzigeneračne došlo k zásadnému vylepšeniu systému na vyhrievanie krku, ktorý je súčasťou elektricky nastaviteľných sedadiel. V ponuke je pritom aj možnosť vyhrievania volantu či lakťových opierok. Nepochybne, ani verzia Convertible nepostráda luxus, prvotriedne materiály, plne digitálne budíky či 12,3" otočný displej v strede palubovky.

O pohon sa naďalej stará kráľovsky dvanásťvalec – preplňovaná 6-litrová W12-ka s výkonom 467 kW / 635 koní a 900 Nm.

Vďaka 8-stupňovej automatickej prevodovke a sofistikovanému pohonu všetkých štyroch kolies dokáže novinka aj napriek vysokej váhe (2414 kg) akcelerovať na stovku už za 3,8 sekundy, maximálna rýchlosť je pritom úctyhodných 333 km/h. Luxusné GT-čko bez strechy by pritom nemalo problém jazdiť za 14 l/100 km.

Domov
Zdieľať
Diskusia