Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Piatok 4. 12. 2020 meniny má Barbora, Barbara

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Zaujímavosti
8
Matúš Majer
30. november 2018, 13:40
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Matúš Vallo: Obchodná ulica je nebezpečná a spolu s nočnými klubmi ju treba riešiť (Rozhovor)

Nastávajúci primátor Bratislavy o mladých ľuďoch, nočných kluboch či kolabujúcej doprave.

Matúš Majer
30. november 2018, 13:40
Matúš Vallo: Obchodná ulica je nebezpečná a spolu s nočnými klubmi ju treba riešiť (Rozhovor)
Zdroj: archív Team Vallo
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
8
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Na Slovensku sa pred pár týždňami konali komunálne voľby a v Bratislave po tesnom boji vyhral architekt Matúš Vallo (36,5 %). Jeho kvalifikáciu, volebný program a vplyv na mladých ľudí sme už podrobne rozobrali v tomto článku, teraz prišiel čas na rozhovor s novým primátorom hlavného mesta.

 

V tomto rozhovore sa dozvieš:

• Čo bude Matúš Vallo riešiť ako prvé po nástupe do úradu
• Aký je podľa neho najväčší problém Bratislavy
• Kedy sa realisticky dostaneme električkou do Petržalky
• Ako bude vyzerať doprava v Bratislave v roku 2022
• Kde je problém súčasnej klubovej kultúry mladých ľudí
• Čo bude mať na starosti nová funkcia „nočného primátora“

 

Zatiaľ primátorom nie ste. Kedy je v pláne zloženie sľubu a nastúpenie do funkcie?

Oficiálne sa stanem primátorom a zároveň preberiem úrad 7. decembra.

 

Akému prvému problému sa začnete venovať po príchode do úradu?

Skôr akým prvým problémom, je toho naozaj veľa. Budem musieť začať tým, čo ma už čaká na stole – veľkými dopravnými obmedzeniami, ktoré čakajú Bratislavu od začiatku roka. Súvisia so stavbou obchvatu D4/R7 a s výstavbou vo štvrti Mlynské Nivy.

 

Predchádzajúce vedenie mesta to kvôli voľbám odkladalo, ale ďalej sa to už odkladať nedá. A okrem toho začnem riešiť, s čím na magistrát prichádzam, to znamená, že chceme nastaviť novú kultúru spolupráce, začať pracovať na zriadení Metropolitného inštitútu Bratislava, a tiež na zriadení mestského podniku, ktorý by mal prevziať pod seba aj zimnú údržbu ciest. A samozrejme, okamžite začneme s prípravou rozpočtu na budúci rok.

 

Ak by Bratislava fungovala dobre, nemal by som dôvod kandidovať. Ako sa zmenila Bratislava pod vedením Iva Nesrovnala vieme zhodnotiť všetci.

 

Do obsadenia akej funkcie budete koncentrovať väčšinu svojho úsilia? V SME bola reč o dopravnej inžinierke.

Áno, hovoril som o neobsadenej pozícii hlavného dopravného inžiniera. Mimoriadne si dávam záležať na pozícii šéfa magistrátu a dôležité budú pre mňa aj pozície šéfa právneho oddelenia a financií.

 

 

Ako hodnotíte prácu vášho predchodcu Iva Nesrovnala počas jeho 4 rokov?

Ako sa zmenila Bratislava pod vedením Iva Nesrovnala vieme zhodnotiť všetci, ako funguje úrad uvidím po nástupe do funkcie. Ak by Bratislava fungovala dobre, nemal by som dôvod kandidovať. Na druhej strane, dobré veci ako bikesharing viem oceniť.

 

Neprichádzam ale do úradu s tým, že idem riešiť minulosť, prichádzam s množstvom agendy, návrhov a riešení, ktoré sa týkajú budúcnosti nášho mesta a chcem sa sústrediť predovšetkým na tie.

 

Poďme ku konkrétnym problémom. Najväčším problémom je podľa vás doprava. Ako si predstavujete dopravnú situáciu v roku 2022, prípadne v roku 2026? Čo tu dovtedy bude vybudované a aké systémy budú zavedené?

Doprava bude plynulejšia, viac ľudí bude cestovať MHD a menej času strávime v zápchach. Rezidenti budú mať kde parkovať svoje autá, lebo bude zavedená rezidenčná parkovacia politika a prichádzajúci do Bratislavy budú môcť svoje autá odstaviť na záchytných parkoviskách.

 

Vo finále bude hotová električka do Petržalky a rozbehnuté bude predĺženie ďalších električkových radiál – Ružinovskej, Karloveskej aj Vajnorskej. Funkčný bude vonkajší obchvat Bratislavy, čo spolu s ďalšími opatreniami spôsobí menší počet áut vchádzajúcich alebo prechádzajúcich naším mestom.

 

Exkluzívny obsah pre Refresher účty

Obsah dostupný len pre registrovaných čitateľov.
Pre dočítanie je potrebné sa prihlásiť.

PRIHLÁSIŤ
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
19
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.