Životný úspech pre šikovných mladíkov z našej krajiny.
Čoraz viac spoločností začína investovať peniaze do vývoja autonómnych áut. Množstvo z nich už v tejto chvíli testuje svoje vozidlá priamo na cestách, kde síce za volantom zvyčajne sedí vodič, ale auto iba kontroluje a monitoruje prípadné chyby a zlyhania.
Nejde len o firmy ako Google a Apple, pretože v minulosti začal autonómnu divíziu vyvíjať aj Uber a v lete roku 2017 do partie pribudol konkurent Lyft.
Aj Lyft za morom funguje podobne ako Uber či Taxify a odkedy otvoril autonómnu divíziu spoločne s centrom v nemeckom Mníchove, rozhliadal sa po trhu a identifikoval potenciálne startupy, ktoré by spoločnosti mohli pomôcť naplniť budúce ciele.
Nakoniec si vybrali spoločnosť Blue Vision. Jej názov ti zrejme nič nehovorí, ale v skutočnosti za ňou stoja talentovaní Slováci.
Keby si článok čítal na portáli Financial Times, našiel by si tam len zmienku o tom, že firma pochádza zo Spojeného kráľovstva, zakladali ju študenti a absolventi Oxfordskej univerzity či Imperial College London a v minulosti získala investície za 17 miliónov dolárov od mien ako Alphabet GV.
O Blue Vision sme na Refresheri písali už v marci, keď chlapci svetu predstavili svoju technológiu rozšírenej reality. Lyft by ju chcel využiť vo svoj prospech tak, že by svojim autám v budúcnosti umožnil vnímať svet okolo seba oveľa interaktívnejšie.
Rozšírenú realitu vo vtedy vydanej aplikácii mohli vnímať ľudia v reálnom čase a najbližšie roky v zdieľanej doprave zrejme povedanú presne po tejto trase. Peter Ondrúška, Lukáš Platinský a Andrej Pančík tak dotiahli obchod za 72 miliónov dolárov do úspešného konca, pričom Lyft startupu vyplatí dodatočných 30 miliónov, ak zamestnanci splnia vytýčené ciele.