Pondelok 16. 7. 2018 meniny má Drahomír, Rút

hľadaj na refresheri

Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
zdroj: Pixabay

Ako je možné, že veľa potravín je v Bratislave otvorených aj cez sviatok? Predavačky obchody nevlastnia, ale získavajú pozície konateliek

Menšie potraviny v hlavnom meste obišli zákon elegantne.

16. máj 2018, 12:19

Menšie potraviny v hlavnom meste obišli zákon elegantne.

Zatvorené obchody predstavujú pre časť Slovenska výrazný problém. Nejde ani tak o neschopnosť nakúpiť si deň vopred, ale skôr o zamedzovanie prístupu do obchodov aj napriek tomu, že sa zvyčajne nájde dostatok zamestnancov, ktorí by radi pracovali. Aj študenti doplácajú na zatvorené obchody, pretože často využívali práve voľné dni na menšie privyrobenie.

 

Napriek zákazu podchytenému v zákone však počas posledných sviatkov zostalo množstvo predajní s potravinami otvorených. Musia sa pritom podriadiť rovnakým podmienkam ako väčšie reťazce, lenže majitelia sietí potravín Malina či Delia vymysleli zaujímavý spôsob, akým dokážu zákon elegantne obísť.

 

Vďaka svojmu triku dostanú zamestnanci šancu privyrobiť si aj cez sviatok a zúfalí zákazníci, ktorým práve doma čosi chýba, sa aj tak vedia vybrať na malý nákup. Množstvo ľudí však zaujímalo, ako vlastne potraviny zákon obchádzajú, čo zaujalo aj Markízu. Televízia Markíza si posvietila na jednotlivé prevádzky a zistila, že predavačky v nich sa na jeden deň jednoducho stávajú konateľkami.

 

 

Zákon hovorí jasnou rečou. Cez sviatky platia výnimky pre maloobchodné potraviny len v prípade, ak za pokladňou stojí majiteľ firmy alebo jej konateľ. Pred príchodom sviatkov preto majitelia umožnia predavačkám podpísať papier, podľa ktorého sa na jeden deň stávajú konateľkami.

 

Kvôli absencii okamžitej kontroly nemusia zmenu ani hneď upraviť v obchodnom registri, ale keby kontrola naozaj prišla, predavačky by svoje pozície vedeli zdokladovať. Pri podobných praktikách vraj vzniká riziko, že predavačka začne s majetkom firmy vďaka novým právomociam nakladať inak, ako by si to majiteľ predstavoval, ale zrejme si svoje zamestnanie vážia viac ako vláčenie po súdoch.

 

Vyjadri svoj názor na článok
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad! Menej takýchto článkov
Super! Viac takýchto článkov
Povedz nám, prečo sa ti článok nepáči:
Ďakujeme za tvoj názor!
Pomáha nám a autorom pri skvalitňovaní obsahu na stránke.
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho priateľom
NAHOR
Diskusia35 komentárov
Diskusia je len pre prihlásených
35 komentárov
Zoradiť komentáre podľa obľúbenosti času pridania
avatar
Stoka16. máj 2018, 16:20

Toto je najprimitivnejsi zákon aký tu máme. Ak niekto nechce cez sviatky nakupovať tak nech nenakupuje. Ale sú ľudia, ktorí chcú si ísť nakúpiť. A na druhej strane sú tu aj ľudia, ktorí chcú pracovať v takýto deň. 15 sviatkov za rok. Hm. Dva týždne po sebe sú tri dni zavreté vkuse. Čo sa máme vrátiť do minulosti a začať doma piecť, chovať a pestovať keď si chcem dať čerstvé rožky a chleba? Nezmysel.

3 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
mahauve16. máj 2018, 20:10

Ak toto považuješ za najprimitívnejší zákon u nás, to ich veľa nepoznáš :)) Čo s ľudmi, ktorí si chcú dať čerstvé rožky a chlieb o 3 v noci? Prečo je týmto ľudom odopierané právo na čerstvé rožky a chlieb, keď ho chcú? Kde je tá hranica, kedy sú záujmy jednej skupiny ľudí nadradené záujmom druhej skupiny?

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
TvojaBabka16. máj 2018, 20:24

O čom to hovoríš? Ty keď nechceš pracovať na smeny, tak nejdeš pracovať na pozíciu ktorá je na smeny. Tí ľudia tam predsa pracujú dobrovoľne. A niektorí z nich by radi pracovali cez sviatky a urobili si voľno inokedy. Nehovoriac o príplatkoch cez sviatky

1 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
mahauve16. máj 2018, 20:33

Odpoviem ti rovnakou logikou. Ty keď chceš pracovať na smeny, tak ideš pracovať na pozíciu, ktorá je na smeny. Predavači v maloobchode v postavení zamestnanca nemôžu predávať cez sviatky. Keď sa im to nepáči, môžu ísť predávať na benzínové pumpy, môžu si otvoriť vlastnú večierku a predávať cez sviatky dobrovoľne.

1 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Stoka17. máj 2018, 0:51

Práve preto pracujú na najhoršie platených pozíciách, keďže si nemôžu otvoriť vlastné obchody. A tých nezmyselných zákonov poznám viac, ale tento konkrétny obmedzuje viac ľudí ako to, že nemusíš zaplatiť za obal na jedlo ale napriek tomu ho aj tak musíš zaplatiť lebo jedlo si neodniesieš v rukách.

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
bananovykolac16. máj 2018, 18:14

Joj Slováci, na toto by nás bolo, čo? Voľno cez sviatky (ktorých je ochvíľu viac ako pracovných dní), 13. a 14. a 15. plat, nízke ceny a nízke dane, aby vás nikto nebuzeroval... Ale to že tieto vaše túžby sa dajú často realizovať len cez primitívne populistické zákony, to už nevadí. A to ani nehovorím o tom, že je to len zbytočné obmedzenie zo strany štátu, ktorý si s radosťou zgustne na mastnej pokute ktorú dostanete ak máte otvorené cez sviatok a nejaký slušný milý sused (inak veľký kamoš) vás nahlási.
Takto si tu žijeme..

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Ten Juro17. máj 2018, 12:58

no čo sa mňa týka, ja by som mohol mať voľno furt

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
mahauve16. máj 2018, 19:53

V roku 2018 je počet pracovných dní 250, sviatkov 15, niektoré pripadajú na víkend, takže poznámka, že sviatkov je o chvíľu viac ako pracovných dní je blbosť. 13., 14., 15. plat je Dankov populistický blud, ktorý, dúfam, nikdy nebude schválený. Nie sused ťa nenahlási, pokiaľ predávaš v obchode sám a neprikazuješ prácu cez sviatok svojmu zamestnancovi.

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
bananovykolac16. máj 2018, 21:55

Presne, 15 štátnych sviatkov. Najviac v EÚ.
15 dní mi príde už proste moc.

1 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
mahauve16. máj 2018, 12:32

Tu je vidiet primitivizmus a sposob myslenia ako obist pravidla, vybabrat so systemom... Vo vyspelej spolocnosti by slusni ludia bojkotovali taketo subjekty a nenakupovali by v nich. Na jednej strane sa tu vela ludi stazuje, ako sa tu kradne, podvadza, klame. Na druhej strane vela ludi pri prvej prilezitosti robi to iste a este budu hrdi, aki su chytri, lebo dokazali vyje.at so systemom.

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
TvojaBabka16. máj 2018, 14:16

Na jednej strane takéto "obchádzanie" zákonov nie je v poriadku. Na strane druhej, toto sú úplne nezmyselné populistické zákony, len byrokratický zásah štátnej moci a v podstate pokus o šikanu obyvateľstva.

7 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
mahauve16. máj 2018, 14:27

Nesuhlasim, ten zakon ma zmysel. Stale nevidim argument, preco musia byt otvorene obchody aj cez sviatky.

-1 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
atrrej16. máj 2018, 14:41

Tie obchody nemuseli byť otvorené ale mohli, kdežto teraz musia byť zatvorené... súhlasím s TvojaBabka, že je to len byrokratický zásah

6 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
mahauve16. máj 2018, 14:56

Slovensko ma, ak sa nemylim, 15 statnych sviatkov. Z 365 dni su to 4% percenta. Naozaj je problem, ze mozem ist do obchodu "iba" 350 dni do roka? Odhliadnuc od argumentacie, ze je to podla teba byrokraticky zasah (mozeme povedat o vsetkych predpisoch), ake su tie argumenty, ze obchody musia byt otvorene aj cez sviatky?

-4 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
atrrej16. máj 2018, 15:12

Ja sa pýtam kde berieš to, že MUSIA byť otvorené?? Pokial viem predtým mohli byť otvorené a nemuseli (bolo to na rozhodnutí majiteľa- to že už 99% majiteľov bolo otvorených je druhá vec) ja sa pýtam prečo by mi mal štát zakazovať mať otvorene???

3 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
mahauve16. máj 2018, 15:26

Ako som pisal, ide o kompromis medzi protichodnymi zaujmami. Mozes mat otvorene, stat ti to nezakazuje, ale predavaj tam ty, neprikazuj pracu svojim zamestnancom. Stat bude vzdy direktivny a bude urcovat, kto co (ne)moze.

-2 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
atrrej16. máj 2018, 15:33

Z môjho pohľadu by bolo lepším riešením dať napr. povinnosť počas práce cez sviatok mať +100% príplatok alebo tak... Toto obmedzenie je pre mňa proste čisto populistické

1 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
mahauve16. máj 2018, 15:40

Rozumny navrh, zacni obciansku iniciativu. Napis napr. par poslancom na facebooku, napis blog..., mozno sa toho niekto chyti. Takto sa buduje obcianska spolocnost.

1 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
atrrej16. máj 2018, 15:54

Už som skúšal občiansky aktivizmus v minulosti ale bohužial je to ako boj s veternými mlynmi. Uprimne obdivujem ludi co to podstupuju

3 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
mahauve16. máj 2018, 15:59

Klobuk dole. U nas su za to ludia tercom posmechu, v horsom pripade tercom utokov. Verim, ze to nie je lahke. Otazka je, co v zivote, co stoji za to, je lahke? :)) Vdaka za diskusiu, pekny den.

2 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
TvojaBabka16. máj 2018, 15:07

Prečo by mali byť zatvorené? Ak existujú ľudia ktorí chcú tieto služby vuyžiť a existujú ľudia ktorí tieto služby poskytujú, tak prečo by im mal štát do toho kecať, a paradoxne ešte brzdiť ekonomiku? Štát máme na riešenie úplne iných oblastí - napríklad infraštruktúra, právo, školstvo atď... kde paradoxne slovenská republika dlhodobo zlyháva. Tak predvádzajú tieto populistické tanečky pre ľudí ktorým to stačí.

4 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
mahauve16. máj 2018, 15:20

Lebo musis najst kompromis medzi protichodnymi zaujmami dvoch skupin. Otvorene obchody 365 dni versus zatvorene obchody 0 dni nie je kompromis, kedze jedna strana ma vsetko a druha nic. Pomer 350 ku 15 dnom jednej strane staci, tak im to nechaj. Zatvorene obchody nebrzdia ekonomiku, kedze ludia pred sviatkami nakupuju ako pred koncom sveta. S tym, ze Slovensko ma ovela vacsie problemy, ktore treba riesit, suhlasim.

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
TvojaBabka16. máj 2018, 16:03

Pokiaľ viem, neexistuje ani neexistoval zákon ktorý by prikazoval mať všetkým obchodom otvorené 365 dní v roku. To že niečo také platilo v 2 krajinách v európe (s veľmi vyspelou ekonomikou a dôvodom bolo "kresťanstvo") neznamená, že práve tento zákon by sme mali od nich prebrať.

2 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Branko16. máj 2018, 13:36

Tak ak sa jedna o taketo nezmyselne zakony, ktore si na silu pretlacaju iste politicke strany a tym beru ludom volbu slobodne si nakupit kedy potrebuju, tak to je v poriadku ;) niektori ludia totiz maju cas si vklude nakupit len cez "sviatky"

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
mahauve16. máj 2018, 14:08

"niektori ludia totiz maju cas si vklude nakupit len cez "sviatky". Chudaci, najblizsi sviatok bude az 5.7., to je skoro az za 2 mesiace, asi umru od hladu.

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
TvojaBabka16. máj 2018, 15:15

Myslím, že žiaden dospelý svojprávny človek nepotrebuje aby mu niekto na opačnom konci republiky organizoval jeho voľnočasové aktivity. Ak ľudia nesúhlasia s nákupom cez sviatky, tak na to existuje jednoduché riešenie - nech hlasujú nohami - a nenakupujú cez sviatky. Konkrétni predajcovia sa podľa toho zariadia, o to sa báť nemusíš. Ale toto je očividne populistické presadzovanie nejakého nezmyslu ktorý nemá oporu v realite.

5 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
mahauve16. máj 2018, 15:36

S tym sa da suhlasit za predpokladu, ze spolocnost je vyspela. Obavam sa, ze slovenska nie je. V krajine, kde ma 10 rokov najviac volicov usvedceny zlodej po X skandaloch, nemozno ocakavat, ze spolocnost sa zachova vyspelo a sama si uvedomi, preco netreba mat otvorene obchody 365 dni v roku.

-1 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
TvojaBabka16. máj 2018, 16:05

Nehnevajte sa teda na mňa ale čo sa snažíte povedať? Že slovensko nie je vyspelá krajina, tak ľudia potreujú nejakého "otca vlasti" ktorý bude za nich rozhodovať ako za malé deti? Tak sa jednak nikdy samostatnosti nenaučia, a jednak je to cesta k diktatúre - presne ako sa práve deje v krajinách V4.

1 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
mahauve16. máj 2018, 20:07

Nie, Slovensko nemá vyspelú spoločnosť v porovnaní napr. so Švajčiarskom. Občianska spoločnosť sa vytvára desaťročia. Skoro 50 rokov bývalého režimu u nás určite nevychovalo vyspelú spoločnosť. Príklad: v roku 2016 Švajčiari v referende odmietli základný príjem (štát dá každému občanovi mesačne 2500 frankov bez ohľadu na to, či je zamestnaný alebo nie, či je bohatý alebo chudobný a zruší všetky sociálne dávky). Švajčiari pochopili, čo obnáša zásluhový princíp, zvyšovanie inflácie a pod. Čo myslíš, ako by dopadlo referendum s rovnakou otázkou u nás?

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Branko16. máj 2018, 14:14

Vidim ze podstatu toho, ze demokraticky stat nema pravo na to rozkazovat svojim obcanom co kedy mozu a kedy nie, si nepochopil :D

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
mahauve16. máj 2018, 14:22

:))))))) vraz autom o polnoci do banky a ked ta chytia, povedz policajtom: "demokraticky stat nema pravo na to rozkazovat svojim obcanom co kedy mozu a kedy nie." Ty chces ist proste do banky a hotovo.

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Branko16. máj 2018, 14:26

Ajajaj :D verim ze chapes ako to myslim, aj ked musis takto reagovat, cisty traged :D

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
mahauve16. máj 2018, 14:32

Prepac, nemam myslenie diskusneho trolla bez argumentacnych schopnosti postradajuceho aspon zaklady teorie prava. Takze nie, neviem, ako si to myslel.

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Branko16. máj 2018, 14:42

Podla teba je v poriadku ak si niekto zrazu povie a aj presadi- podme zavriet obchody cez sviatky, ludia si predsa cez svoj volny cas nemozu robit co chcu, (ano, v medziach zakona) nedajboze aby si sli este nakupit, predavacky predsa potrebuju oddych a ist s rodinami do prirody. Ale napriklad zamestnanci na pumpach, uz zazracne oddych s rodinami nepotrebuju? Nehovoriac o tom, ze niektori predavaci cez sviatky robit chceli, kedze za to dostali viac zaplatene.

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
mahauve16. máj 2018, 15:11

Je to novela Zakonnika prace, o ktorej sa pred schvalenim, viedla diskusia. Boli nazory za, boli nazory proti. Slovensko funguje v nejakom geopolitickom priestore. V Rakusku su bezne zavrete obchody este aj v nedelu. Tak sa v ramci zastupitelskej demokracie schvalil tento kompromis. Stale nevidim, v com je problem a preco to niekto berie ako utok na jeho ludske pravo ist nakupovat pocas sviatkov. Nepovedal si to niekto, schvalil to zakonodarny organ. Stale si mozes ist nakupit na benzinku, alebo k malemu zivnostnikovi, takze mozes robit, co chces. Neviem, ci si niekedy studoval/zil mimo SR. Tam ked to nie je ako tu, tiez to beries, ako zasah statu do tvojich prav? V Spanielsku sa mi bezne stavalo, ze pocas siesty som do 16-17:00 nenakupil. Mam ist protestovat, ze stat porusil moje pravo robit, co kedy chcem?

1 Odpovedať · Nahlásiť
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.