Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
16. januára 2018 o 16:55
Čas čítania 0:00
Radka T.

Reťazec drogérií zakázal retušovať fotky modeliek. Zákazníkom chce ukazovať už len autentickú krásu

MÓDA
Uložiť Uložené

Reťazec chce byť k svojim zákazníkom úprimný.

Stačí pár správnych ťahov vo Photoshope a nedokonalosti postavy, pleti či vrásky sú hneď preč. Takéto upravené fotografie potom mieria do reklám či časopisov a množstvo ľudí má razom „depky“. Niektoré spoločnosti však odmietajú, aby fotografie modeliek prechádzali retušou. Takéto zodpovedné rozhodnutie prijala aj americká firma CVS

Americký reťazec drogérií chce svojím rozhodnutím ovplyvniť aj iné spoločnosti, aby sa uberali podobným smerom. „Ako žena, matka a prezidentka maloobchodu, ktorého zákazníci sú najmä ženy, si uvedomujem, že máme zodpovednosť premýšľať nad posolstvom, ktoré posielame zákazníkom každý deň,“ uviedla prezidentka CVS Pharmacy a viceprezidentka CVS Health Helena Foulkes.

Podľa nej vzniklo prepojenie medzi propagáciou nerealistických obrázkov a negatívnym vplyvom na zdravie hlavne u mladých dievčat. Odvoláva sa pritom na zistenia Americkej lekárskej asociácie. Osemdesiat percent žien sa pri sledovaní reklám zameraných na krásu cíti zle a 42 percent dievčat chce štíhlejšiu postavu. Cieľom spoločnosti preto podľa prezidentky je pomôcť ľuďom na ceste k lepšiemu zdraviu. 

Reťazec drogérií zakázal retušovať fotky modeliek. Zákazníkom chce ukazovať už len autentickú krásu
Zdroj: cvshealth.com

Spoločnosť tak zakázala manipulovať s fotografiami umiestnenými na pútačoch, webových stránkach, sociálnych sieťach či iných marketingových materiáloch. Reťazec by však bol rád, keby tak urobili aj iné značky, ktorých produkty predáva. Ak ale nebudú nasledovať posolstvo CVS, umiestni na ich obrázky výstražné štítky, aby si všetci uvedomili, že zábery prešli retušou.

„Zaväzujeme sa, že všetky obrázky, ktoré uvidíte v našich obchodoch, budú realistické,“ povedala Foulkes. Zo snímok tak bude jasné, že nie sú digitálne upravené a ak áno, tak to bude pri obrázku uvedené. Podľa nej s tým ide ruka v ruke dôvera i autentickosť, čo môže zlepšiť biznis, pretože zákazníci nebudú mať pocit, že sú zavádzaní. 

Zákaz spoločnosti ohľadom úpravy fotografií v rámci ich vlastného kozmetického marketingu nadobudne plnú účinnosť v roku 2019. Ostatní dodávatelia, ktorí nedodržia štandardy CVS, sa budú musieť zmieriť s označením toho, že fotografie sú digitálne upravené, zavedenie tohto označenia má nastať do roku 2020.

Domov
Zdieľať
Diskusia