Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
30. novembra 2017 o 14:05
Čas čítania 0:00
Vladimír Baško

Pri zrode zaujímavej značky dizajnových ponožiek stál tím stredoškolákov z Nitry. Ako vyťažiť z kreatívneho nápadu maximum?

MÓDA
Uložiť Uložené

Spoznaj mladučkú značku Ponsh a jej skvelé dizajny inšpirované napríklad slovenským folklórom alebo prírodou.

Ešte v máji tohto roku sme si pre našich čitateľov pripravili obšírnejší článok o zaujímavých značkách ponožiek a zaradili sme do neho i slovenskú značku Ponsh, ktorá vyžaruje akési zvláštne čaro. Slováci nepochybne majú cit pre detail a lásku pre milé maličkosti, a tak sa značka pomaličky rozrastá a rastie iba do krásy. S chalanmi, ktorí ju vytvoril,i sme sa porozprávali o ich začiatkoch a víziách do budúcnosti a vysvitlo, že sú mladší, ako by si bol očakával.

Pri zrode zaujímavej značky dizajnových ponožiek stál tím stredoškolákov z Nitry. Ako vyťažiť z kreatívneho nápadu maximum?
Zdroj: Ponsh

Značku som teda v krátkosti predstavil, preto by som sa na začiatok rád opýtal, kto za ňou stojí a odkiaľ vlastne pochádza?

Za značkou Ponsh stoja traja kamaráti, ktorí spolu chodili na Gymnázium Golianova v Nitre. Dvaja z nás - Martin a Filip sú momentálne v maturitnom ročníku a Jaro je prvý rok na výške. Fun fact je, že ani jeden z nás nemá ešte 20 rokov. Samozrejme, nestojí to len na nás troch, keďže spolupracujeme s viacerými kreatívnymi ľuďmi, o ktorých nie je na Slovensku núdza.

Na slovenskom trhu s lokálnou módou je v porovnaní so zahraničím stále množstvo dier. Čo stálo za nápadom tvorby práve ponožiek?

Ako členovia žiackej školskej rady nášho gymnázia nám napadlo priniesť našej škole niečo jedinečné vo forme školského merchandise. Chceli sme priniesť niečo iné ako sú tričká alebo mikiny, a tak nám napadlo vytvoriť školské ponožky. Nápad zožal veľký úspech - za jedinú prestávku sme vypredali celú zásobu ponožiek, dokonca sa nám ozývali bývalí študenti zo zahraničia, či by sa im nejaké neušli.

Po tomto úspechu sme si všimli, že trh s dizajnovými ponožkami na Slovensku prakticky neexistuje v porovnaní so zahraničím, kde fungujú silné značky ako Happy Socks či Stance. To nás inšpirovalo k založeniu Ponsh. Nápad sme rozbehli s minimálnym budgetom, keďže sme ako stredoškoláci nemali veľa peňazí na rozbeh. Mali sme však jasnú ideu, ktorej sa držíme doteraz - vyrábať slovenské ponožky s unikátnym lokálnym dizajnom a s nadštandardnou kvalitou. Tak vznikla naša stránka www.ponsh.sk a v nadväznosti na to prvé ponshky - Krivánky a Mish Mashky.

.

Pri zrode zaujímavej značky dizajnových ponožiek stál tím stredoškolákov z Nitry. Ako vyťažiť z kreatívneho nápadu maximum?
Zdroj: Ponsh

Akým spôsobom vlastne funguje takýto obchod? Čo všetko vyžaduje vlastná značka od prvotného nápadu po realizáciu predaja? Je slovenský trh priaznivý pre podnikanie s vlastnou značkou a zhovievavý ku nováčikom?

Základom každej značky sú ľudia za ňou, vízia a chuť pracovať. Mnoho ľudí si myslí, že na rozbeh treba veľký kapitál, investorov, poprípade kvantum skúseností, čo však v mnohých prípadoch nemusí byť nutnosť. Samozrejme, peniaze vedia na začiatku pôsobiť ako určitý katalyzátor, ktorý vie rozbeh biznisu urýchliť, avšak pri dostatku kreativity existuje veľa ďalších ciest. Na Slovensku to je podobne ako všade inde - uchytiť sa dokáže každý, kto je schopný sa odlíšiť od konkurencie, no hlavne ak ponúkne zákazníkom, to čo chcú.

Vo vašich kúskoch nachádzame prírodné motívy, ale i folklórnu tematiku. Kde čerpáte inšpiráciu pre svoje vzory?

Inšpiráciu čerpáme všade okolo nás, pričom sa snažíme čo najviac odkloniť od klasických vzorov ako sú bodky či pásiky. Napríklad také Folklórky vznikli čistou náhodou, keď sme niekde zazreli ľudové stuhy do vlasov a hneď sme ich prekreslili na ponožky. Takisto nás inšpirujú naši fanúšikovia a zákazníci, ktorí často prídu s veľmi kreatívnymi nápadmi.

Viete si predstaviť, že by ste v budúcnosti rozšírili ponuku o iné produkty alebo množstvo ponúkaných kúskov?

Na množstve vzorov neustále pracujeme, no nechceme sa unáhliť, aby nevznikla iba kopa jednotvárnych ponožiek. Kvalita spojená s originalitou u nás jednoznačne víťazí nad kvantitou. Sme otvorení možnosti expandovať do iného market segmentu a rozšíriť výber produktov, avšak v dohľadnej budúcnosti plánujeme ostať verní ponožkám a robiť to najlepšie, ako vieme.

Na čo sa teda v dohladnej buducnosti z vašej strany môžeme tešiť?

Nechceme povedať na čo presne, ale určite sa je na čo sa tešiť - či už nové dizajny alebo kampane. Všetky dôležité info budeme s našimi ponshkármi zdielať na našom Facebooku a Instagrame, takže ak si nechceš niečo nechať ujsť, určite nás followni!

Odfotila Nina Škarbalová

Pri zrode zaujímavej značky dizajnových ponožiek stál tím stredoškolákov z Nitry. Ako vyťažiť z kreatívneho nápadu maximum?
Zdroj: Nina Škarbalová / Ponsh

Ďakujeme za rozhovor a prajeme zaslúžený úspech do budúcnosti.

Domov
Zdieľať
Diskusia