Nedeľa 24. 9. 2017 meniny má Ľuboš, Ľubor

hľadaj na refresheri

Umenie - Architektúra

Má Bratislava potenciál stať sa dominantnou metropolou strednej Európy?

Podľa nás určite áno.

6. september 2017, 10:55
zdroj: J&T REAL ESTATE, a. s.
6. september 2017, 10:55

Bratislava je mesto, ktoré môže vo veľkom ťažiť zo svojej výhodnej polohy. Obyvatelia metropoly Slovenskej republiky to majú na skok do Rakúska a Maďarska a vďaka kvalitnému cestnému či vlakovému spojeniu aj  do Česka. Vzhľadom k tomu, že sa v Bratislave sústredí všetko dôležité, čo je potrebné pre zabezpečenie chodu našej krajiny, jej význam nie je potrebné podrobnejšie rozoberať. Na druhej strane, každý z nás si môže položiť otázku, či dokážeme plne využiť jej potenciál

 

Všimnite si, napríklad, nábrežie Dunaja. Hoci osobná aj nákladná lodná doprava fungujú, asi sa zhodneme na tom, že druhá najdlhšia a zároveň najväčšia európska rieka si zaslúži byť viac vyťažená ako doteraz. Nie je tajomstvom, že Slovensku chýba štátny lodný dopravca. Plaviť sa pod slovenskou vlajkou do Rakúska či Maďarska by bol určite zážitok pre nejedného turistu. Keď sa pozrieme na počet ľudí denne prechádzajúcich popri oboch brehoch Dunaja, je smutné, že si do tejto oblasti nevie nájsť cestu viacero ľudí.

 

 

Toto všetko sa ale onedlho zmení, a to vďaka projektu J&T REAL ESTATE. Tá v uplynulých dňoch predstavila svoju koncepciu o novom centre bratislavy, ktorá vychádza zo schválenej stratégie územného rozvoja mesta a dopravy. Spojená Bratislava, ako sa projekt nazýva, si dáva za cieľ maximalizovať využiteľnosť nábrežia Dunaja a pritiahnuť tak vyššiu pozornosť domácich obyvateľov aj návštevníkov do tejto oblasti. Ťažiť z toho bude predovšetkým Petržalka, ktorá je svojím spôsobom izolovaná od zvyšku mesta. 

 

Predstavte si moderné centrum na oboch brehoch Dunaja, ktoré bude ťažiť z potenciálu rieky a bude prepojené kvalitnou verejnou dopravou. Na ľavom brehu Eurovea, Panorama City, Zuckermandel či River Park a na pravom Nové Lido. To všetko v jednom kompaktnom celku. Ak dokáže Budapešť využiť skutočnosť, že kedysi išlo o dve samostatné mestá, Praha vytvárať dychberúce scenérie pohľadom z ktoréhokoľvek z mnohých mostov na Vltave, prečo by nebola niečoho podobného schopná aj Bratislava? Konečne máme príležitosť získať atraktívne nábrežie, napĺňajúce víziu Bratislavy ako mesta na Dunaji. 

 

Má Bratislava potenciál stať sa dominantnou metropolou strednej Európy?

Má Bratislava potenciál stať sa dominantnou metropolou strednej Európy?

 

Bratislavčania milujú šport. Tisíce z nich sa denne premávajú na známej hrádzi, petržalskej pláži, potia sa vo fitness centrách či si idú zaplávať na Pasienky. Mnohí ďalší namiesto aktívneho oddychu preferujú pasívny. Kaviarne, bary a reštaurácie bojujú o priazeň zákazníkov. Tí nechcú len kvalitné jedlo, alkohol či kávu - chcú sa najmä cítiť dobre. K tomu im môže dopomôcť aj dostatok zelene a veľký priestor, kde si môžu len tak sadnúť so svojimi myšlienkami a s ľuďmi, ktorých majú radi. Spojená Bratislava ponúka športové zariadenia na ploche štyroch a zeleň až na šiestich hektároch územia. To chceš. 

 

Slovensko trápi odliv mozgov. Súčasná situácia v krajine núti perspektívnych mladých ľudí zbaliť si kufre a nasmerovať svoje kroky do cudziny za lepšími zajtrajškami. Naspäť sa vracia mizivá časť z nich, čo by malo byť pre kompetentných dostatočné mementum. Spojená Bratislava prinesie výrazný investičný stimul, ktorý pomôže túto situáciu vyriešiť - nové, moderné kongresové centrum s kapacitou 1700 návštevníkov pri komplexe Eurovea.  

 

Má Bratislava potenciál stať sa dominantnou metropolou strednej Európy?

Má Bratislava potenciál stať sa dominantnou metropolou strednej Európy?

Má Bratislava potenciál stať sa dominantnou metropolou strednej Európy?

 

Bývať v centre znamená menej času stráveného dochádzaním za prácou a viac času na seba a na rodinu. Spojená Bratislava vytvorí kvalitný život pre Bratislavčanov, ak spojí nielen mestské časti, ale aj rodinný život s pracovným. Spojená Bratislava celkovo prinesie mestu viac ako 4-tisíc nových bytov priamo v centre. V najbližších piatich až desiatich rokoch plánuje J&T REAL ESTATE vybudovať približne štvrť milióna štvorcových metrov kancelárskych priestorov a vytvoriť podmienky pre 30-tisíc pracovných miest. Už počas samotnej výstavby vznikne tisíc pracovných miest, pričom v čase stavebnej špičky môže tento počet narásť až štvornásobne.

 

Pokiaľ chceme centrum zachovať čo najviac nepoškodené,  asi sa zhodneme na tom, že autá by v dnešnej dobe mali dostávať menej priestoru na úkor verejnej dopravy. Tá odbremení mesto nielen od množstva áut, ale nepriamo prispieva aj k šetreniu životného prostredia. Predstava o metre ostane zrejme na ešte veľmi dlhý čas iba nenaplneným snom, no mestský električkový okruh by ho dokázal dostatočne nahradiť a prepojiť nábrežie Dunaja so zvyškom Bratislavy - presne to projekt Spojená Bratislava ponúka. Jeho realizácia prebehne do roku 2022 a prinesie celkovo 8 zastávok na 4 kilometroch novovybudovaných tratí. A pokiaľ sa radí prechádzate, nový peší most cez Dunaj bude pre vás rovnako veľkým uspokojením. 

 

Má Bratislava potenciál stať sa dominantnou metropolou strednej Európy?

Má Bratislava potenciál stať sa dominantnou metropolou strednej Európy?

 

Z pohľadu výšky investície a vytvorenia pracovných miest náš zámer vysoko presahuje kritériá pre udelenie tohto štatútu. Chceme však vysvetliť verejnosti aj ďalšie prínosy Spojenej Bratislavy pre hlavné mesto aj celé Slovensko, ktoré by realizácia takého, pre Bratislavu zásadného projektu, priniesla,“ vysvetľuje výkonný riaditeľ J&T REAL ESTATE Pavel Pelikán„Významná investícia neznamená obídenie povoľovacích procesov alebo zníženie objemu finančných prostriedkov, ktoré budú smerovať do rozvoja daného územia. Skôr naopak, povoľovací proces musí byť dodržaný a výška plánovaných investícií do územia vysoko presahuje objem poplatkov za rozvoj alebo vyvolaných investícií.“ 

 

Ja osobne sa na realizáciu projektu Spojená Bratislava veľmi teším. Predstavujem si, ako si na ľavom brehu po náročnom behu doprajem chutné jedlo v blízkej reštaurácii, aby som pokojným krokom prešiel po pešom moste na druhý breh za priateľmi, ktorých nová, atraktívnejšia podoba Bratislavy prilákala späť domov na Slovensko. Krásna predstava, čo poviete?

Vyjadri svoj názor na článok
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad! Menej takýchto článkov
Super! Viac takýchto článkov
Povedz nám, prečo sa ti článok nepáči:
Ďakujeme za tvoj názor!
Pomáha nám a autorom pri skvalitňovaní obsahu na stránke.
návrat hore Zdroj: článok sponzorovaný spoločnosťou J&T REAL ESTATE, a. s.
Zobraziť 8 komentárov
Diskusia
Diskusia je len pre prihlásených
8 komentárov
Zoradiť komentáre podľa obľúbenosti času pridania
avatar
420Legalizator9. september 2017, 15:31

nie

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Martin Oravec8. september 2017, 14:16

táto stránka ja stáva reklamou pre developerov?
vštiepovanie názorov, sponsoring a prekladanie zahraničných portálov, to tu vidím poslednú dobu čoraz viac a viac.

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
LightYagami7. september 2017, 2:36

metropola bez metra to je len taka pola :D

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Ondrej Saniga6. september 2017, 18:32

Ta eurovea bude neskutocna

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
zet6. september 2017, 16:15

Na obrázku to vyzerá celkom dobre, ale realita bude ako ten nový hotel po rekonštrukcii

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
chep6. september 2017, 12:37

to by Bratislava mala najprv poopravovat cesty, chodniky a udrziavat zelen. Nove projekty by pomohli len ciastocne. Taka potemkinovska dedina trochu.

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
chep6. september 2017, 12:40

asi by som este doplnil, ze nie poopravovat ale nanovo polozit, pretoze tie opravy su katastrofa. staci sa ist dnes pozriet na Legionarsku - ci uz chodniky po tych konstrukcnych pracach alebo cesta tak v pol profile ledva urobena. otras. Ale sak mesto to tak necha ako obvykle

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
JJJ7. september 2017, 11:43

Plný súhlas. Stále si neviem predstaviť všetky tie výškové budovy na jednom mieste a rannú dopravnú špičku. Ten obchvat bude musieť spraviť zázrak, aby tak odťažil dopravu z Prístavnej a z Mlynských nív. Na tom videu pribudla cez Dunaj len lávka pre peších, to je dosť málo. Prial by som nenažratým developerom, aby mali z tej štvrti mesto duchov kvôli doprave, pretože na tú sa v BA takmer vôbec nemyslí.

0 Odpovedať · Nahlásiť
Odoberaj REFRESHER videá