Už nie je potrebné mať nápad za milión a poriadny podnikateľský plán.
Thomas C. Corley sa vo svojej štúdii "Rich Habits Study" venoval návykom bohatých a okrem iného prišiel na vec, ktorá vyčarí mnohým úsmev na tvári. Vyspovedal 233 bohatých ľudí, z ktorých až 177 bolo self-made, čiže si svoje bohatstvo nahromadili sami. Každý jeden z nich pritom mal aktíva minimálne v hodnote 3,2 milióna dolárov + ročný príjem vo výške aspoň 160 000 $.
Väčšina z nás si pri pomyslení na milionárov predstaví podnikateľov pracujúcich 24 hodín denne na svojej vízii. Ako im stále zvoní mobil, naháňajú sa a v duchu svojho poslania budujú niečo obrovské. Čo však prekvapilo aj samotného Thomasa, bol fakt, že až 39% zo self-made milionárov, ktorých spovedal, ku svojmu majetku prišli tak, že pracovali pre niekoho iného. A väčšina z nich sa pri tom držala týchto pravidiel:
Nebáli sa nadčasov
Ľudia, na ktorých si Thomas posvietil, pracovali v priemere až 51 hodín týždenne. To je o niečo viac než desať hodín denne. Takmer polovica z nich, 44%, začínala svoj pracovný deň o tri hodiny skôr, než zvyšok pracovného kolektívu. Čas posunúť budík!
Vybudovali si svoju pozíciu
Ideálne podmienky sa často nedajú nájsť, tie si človek musí vybudovať. Práve títo úspešní ľudia sa nebáli náročnejších úloh vyžadujúcich dlhšiu dobu učenia. Ich práca a status potom boli vo firme omnoho viac vážené.
Upevňovali vzťahy s vyššie postavenými
Budovať si dobré kontakty s ľuďmi "držiacimi páky" sa vždy vyplatilo. A to nielen vo svojej spoločnosti. Boháči zúčastnení v ankete sa snažili udržiavať v kontakte s manažérmi z iných spoločností z rovnakého odvetvia, čo im pomohlo pri krokoch po zamestnaneckom rebríčku. Taktiež sa mnoho z nich zúčastňovalo dobrovoľníckych akcií so svojimi šéfmi. Vtieranie sa vypláca.
Zobrali si na seba dodatočnú zodpovednosť
Nebáli sa povedať áno na úlohy, ktoré síce zabrali viac času, ale dokázali dať človeku inak nezískateľné know-how. Často boli posielaní ako prednášajúci do iných spoločností, kde mohli predvádzať svoje zručnosti a budovať si tým nielen spoločenské postavenie. Zodpovedná práca človeka veľa naučí a oni to dobre vedeli.
Vybudovali si trpezlivosť a vytrvalosť
Aj keď neboli povýšení po prvom "fantastickom" roku, tak sa nevzdali. Väčšina ľudí má totiž dojem, že ak nestúpa vo firme stále vyššie, mali by odísť. To je nesprávne - títo to nevzdali a vďaka tejto vytrvalosti sú tam, kde sú dnes.
Kontrolovali svoje emócie
Vybudovali si dva zvyky. Prvý zvyk - byť stále pozitívny a energický. Druhý zvyk - nebyť negatívny a ľahko podráždený. Keď sa všetci ostatní zamestnanci v ich spoločnosti cítili dobre, tak logicky pri výbere pracovníka na vyššie pozície prst ukázal vždy na nich. Náhoda? Nie, to je dobre premyslená taktika.
Šírili pozitívne klebety
Klebety sú väčšinou negatívne. Šíria sa rýchlo a zaujímajú (takmer) každého. Oni šírili za chrbtom druhých samé chvály. Ostatní zamestnanci im vďaka tomuto začali veriť a rozprávať podobné veci. A aj to im pomohlo v ceste za úspechom.
Nie každý má dostatočne silného podnikateľského ducha na to, aby mu jeho biznis naplnil vrecká peniazmi do konca života. Možno je aj pre teba lepšia cesta byť nenahraditeľný zamestnanec.