Pozrite si novú 3-ku pred jej oficiálnou premiérou.
Iste, Elon Musk nám Model 3 po prvýkrát ukázal v plnej kráse(?) už minulý rok, treba však dodať, že v konečnom dôsledku išlo o koncepčnú podobu. Tesla totiž "plánuje" spustiť jeho výrobu až v priebehu júla, pričom krátko predtým dôjde k oficiálnemu predstaveniu produkčnej verzie. My ale už teraz vieme, ako bude nový a toľko očakávaný model vyzerať v sériovke, keďže jeho exempláre posledné týždne doslova zaplavili cesty v okolí centra automobilky, a to dokonca s minimom, respektíve úplne bez maskovania. Obdobný a zatiaľ najvernejší pohľad nám ukazujú najnovšie zábery, na ktorých sú zachytené hneď viaceré kusy vo viacerých farebných vyhotoveniach. Ich spoločným znakom sú už sériové, full-LED svetlomety so zaujímavou grafikou. Tú sme doteraz na trojkových Modeloch ešte vo finálnej podobe nevideli, pričom prvýkrát detailnejšie spoznávame aj futuristicky interiér, kde naozaj bude len centrálna obrazovka.
Rovnako sme si však mohli všimnúť aj iné detaily. Keďže tvar karosérie sa už nezmenil a okrem upravených predných a zadných svetiel sa už nič nové ani neudialo, do oka viacerým padli skutočne viditeľné karosárske nepresnosti. Podľa všetkého by malo síce ísť o predprodukčné vozidlá (čo v zásade nič nemení na situácii), naozaj nemalé špáry a zle doliehajúce plechy rozhodne dobré svetlo nevrhajú. Ostatne, automobilka Tesla s nepresnosťami karosérie bojuje prakticky odjakživa, fotografie nižšie ale jasne ukazujú, že problémy pretrvávajú stále. Pri pohľade na prednú kapotu, A-čkový stĺpik či veko batožinového priestoru, by človek povedal, že ide o auto po havárii. Žiaľ, ani ostatné zachytené exempláre na tom nie sú o nič lepšie, uvidíme teda, aká bude realita. Nie je totiž žiadnym tajomstvom, že Tesla sa v snahe o urýchlenie výroby a dodávok zákazníckych modelov rozhodla výrazne skrátiť testovací cyklus. Elon Musk však neraz povedal, že automobilka disponuje počítačovými simuláciami, ktoré majú zaručiť kvalitnú výrobu hneď na prvý pokus. Veci sa však majú očividne inak. Pripomeňme, že Model 3 má prísť na scénu s cenovkou okolo 35-tisíc dolárov, základom by mali byť batérie o kapacite 75 kWh a výhradne predný pohon. Pri pohľade na niektoré detaily vrátane lacno pôsobiacého veka elektrickej zásuvky, fádneho volantu či celoročných pneumatík, je zrejmé, že sa šetrilo, kde sa delo.