Streda 26. 7. 2017 meniny má Anna, Hana, Anita

hľadaj na refresheri

Tech - Autá

Tesla Model 3 za 35-tisíc je realitou a s ňou aj viac než 115-tisíc predobjednávok!

Za prítomnosti enormného záujmu spoznávame oficiálnou cestou tretí model automobilky Tesla, ktorý sa začne vyrábať v roku 2017.

1. apríl 2016, 8:26
1. apríl 2016, 8:26

Je až neuveriteľné, aký ošiaľ v automobilovom priemysle spôsobuje značka Tesla Motors v uplynulých dňoch. Pred jednotlivými predajňami, a to zďaleka nielen za veľkou mlákou, sa totiž tvorili obrovské rady ľudí, aké sme doteraz evidovali predovšetkým pri spustení predaja nových iPhonov od Applu. Žeby bola táto podobnosť náhodná? To, že vizionárske činy a pracovitosť Elona Muska svet čoraz viac prirovnáva k činom Steva Jobsa očividne má niečo do seba, čoho dôkazom sú obdobné výsledky, no a hlavne obrovský hype, ktorý čoraz viac sprevádza počiny spojené s jeho aktivitami. Tie sa samozrejme momentálne posledné mesiace točia okolo úplne nového, tretieho elektromobilu mladučkej americkej automobilky, ktorá na prelome mesiacov marec a apríl napokon konečne, a v tomto momente môžeme napísať, že už aj oficiálnou cestou, predstavila dlho-očakávaný Model 3. Tomuto aktu predchádzali spomínané masy ľudí, ktorí dlhé hodiny čakali na to, aby si mohli po zložení (vratnej) zálohy vo výške 1500 $, respektíve v naších končinách 1000 € rezervovať alebo inými slovami predobjednať túto horúcu novinku, a to bez toho, aby vôbec vedeli, čo vôbec prinesie a ako bude vlastne vyzerať.

 

Longest line EVER! #Model3 #SantanaRow

Video uverejnené používateľom Tesla Motors (@teslamotors),

 

 

My to však po uplynulých hodinách už vieme, keďže v poradí tretí súčasný sériový automobil poháňaný výhradne elektromotorom od Tesly je realitou. Po dizajnovej stránke sa naplnili predpoklady, a teda v podstate nič prelomové nečakajte. To v konečnom dôsledku ale nemusí znamenať hneď niečo zlé, práve naopak. Musíme uznať, že dizajnový smer, ktorý nastolil Model S a prednedávnom na neho len drobnými odlišnosťami nadviazal Model X, je jednoducho nadmieru vydarený, a to či už po funkčnej, teda aerodynamickej, tak aj po estetickej stránke. Preto nie je dôvod meniť to, čo je dobré a medzi ľudmi nadmieru funguje, no a z toho dôvodu treba skonštatovať, že Model 3, čiže akýsi mix dizajnu S-ka a X-ka treba svojim exteriérovým vzhľadom hodnotiť kladne.

 

Tesla Model 3 za 35-tisíc je realitou a s ňou aj viac než 115-tisíc predobjednávok!

 

Najväčšou odlišnosťou je predná časť s full-LED svetlometmi, ktoré pripomínajú svojím tvarom modely Porsche. Dizajn je opäť veľmi "čistý" a minimalistický, o čom svedčí najmä maska - tentokrát ju dizajnéri nepriznali už ani opticky, a teda medzi svetlami nenájdeme nič iné, len inak zalomený predný nárazník bez prakticky akýchkoľvek výrezov, čím je docielená opäť špičková aerodynamika. Novinkou je dodatočný ledkový pás v spodnej časti, plus logo automobilky, ktoré si vďaka absencii masky našlo miesto na kapote. Na relatívne krátku prednú kapotu nadväzuje známa silueta bočných okien, ktorá je o čosi kratšia a zároveň vyššia naž u väčšieho S-ka, nechýbajú nanovo tvarované zasúvajúce sa kľučky znovu bezrámových dverí. Model 3 disponuje skutočne minimálnymi prevismi, čoho dôkazom je aj kratučká zadná časť pripomínajúca skôr 4-dverové kupéčka než konvenčné 3-priestorové sedany. Zadné svetlá sú citeľne športovo strihnuté, pričom rovnako ako je tomu vpredu, aj tu ponúkajú zatmavenú optiku. 

 

Rozmerovo sme na úrovni segmentu strednej triedy, čo ostatne naznačuje aj číslica v názve - jej úhlavným nepriateľom má byť BMW radu 3, ktorému sa vyrovná s prakticky identickou dĺžkou karosérie. Tá je mimochodom nakoniec o čosi vyššia než väčší Model S, na šírku a dĺžku je však o poznanie menšia. Najväčšie dizajnové zmeny nastali v úplne novom interiéri, kde minimalistický štýl vrcholí. Centrom palubnej dosky je opäť obrovská dotyková obrazovka, v tomto prípade ide ale o voľne stojací tablet s 15" uhlopriečkou. Kvôli snahe o zväčšenie vnútorného priestoru je palubovka značne zjednodušená a svojím tvarom nezasahuje veľkou mierou do kokpitu. Zaujímavosťou je absencia akýchkoľvek budíkov za novým, len 2-ramenným volantom, plus, ako sme si už zvykli, aj tu nájdeme doslova len pár ovládačov, keďže všetka funkcionalita, ovládanie a nastavovanie vozidla prebieha cez veľkoplošnú dotykovú obrazovku. Elon Musk pri prezentácii povedal, že tretí model veľmi plnohodnotne odvezie 5 dospelých ľudí plus ich príslušnú batožinu, o čo sa významnou mierou postará aj dosť veľký predný kufor. 

 

Tesla Model 3 za 35-tisíc je realitou a s ňou aj viac než 115-tisíc predobjednávok!

Tesla Model 3 za 35-tisíc je realitou a s ňou aj viac než 115-tisíc predobjednávok!

Tesla Model 3 za 35-tisíc je realitou a s ňou aj viac než 115-tisíc predobjednávok!

 

Presné parametre veľmi futuristicky a do veľkej miery až koncepčne vyzerajúceho sedanu strednej triedy od Tesly nepoznáme ani naďalej, nakoľko ako sme sa počas prezentácie dozvedeli, ktorá sa mimochodom tiež niesla v duchu predstavovania produktov od Applu, spustenie sériovej výroby tohto modelu začne až koncom roka 2017. To znamená, okrem iného, aj to, že dovtedy ešte dôjde určite k viacerým drobným optickým či technickým zmenám, ako tomu bolo napríklad v prípade Modelu X - ešte rok po jeho odhalení prebiehali viaceré testovania a úpravy. Aj napriek tomu, že naďalej nepoznáme úplne kompletné technické údaje, tesne pred a počas samotnej prezentácie novinky došlo k enormnému záujmu o objednanie - Tesla eviduje len počas posledných hodín až 115-tisíc predobjednávok! Slová o tom, že Model 3 zaručí automobilke masovú výrobu, a teda značné rozšírenie produkcie a výrobných hál sa začína napĺňať, navyše, Elon Musk hovorí o produkcii 500-tisíc elektromobilov ročne od roku 2017.

 

Podotknúť treba, že 3-ka stojí na úplne novej podvozkovej platforme, ktorá počíta s novo-vyvinutými akumulátormi a elektromotormi. Už v základe bude počítať s modulom umožňujúcim rýchlo-nabíjanie, ale aj so softvérom, v ktorom nebude chýbať autopilot (čiastočné autonómne riadenie) či automatické parkovanie. Základná cena 35-tisíc $, a to ešte bez dotácií, je skutočnosťou, otázne ostáva, v akom zmysle sa cenové relácie premietnu na európsky trh, a či naozaj budeme môcť hovoriť o čiastke len okolo 31-tisíc €. My už však vieme, že najlacnejšie vyhotovenie ponúkne dojazd 215 míl, čiže 346 kilometrov, pričom ako sám Musk prehlásil, nielenže ide podľa neho o najlepšie auto za dané peniaze na svete, ale aj dodal, že nakoľko Tesla robí len rýchle automobily, preto už v základe dokáže Model 3 akcelerovať na stovku pod 6 sekúnd. Najsilnejšia verzia s akumulátormi o kapacite približne 80 kWh a stálym pohonom oboch náprav má zvládnuť túto disciplínu dokonca pod 4 sekundy, pričom v jej prípade sa bavíme o čiastke okolo 50 až 60-tisíc dolárov a dojazde 300 míľ, číže až 483 kilometrov. Bližšie informácie sa dozvieme určite čoskoro.

 

Tesla Model 3 za 35-tisíc je realitou a s ňou aj viac než 115-tisíc predobjednávok!

Tesla Model 3 za 35-tisíc je realitou a s ňou aj viac než 115-tisíc predobjednávok!

Tesla Model 3 za 35-tisíc je realitou a s ňou aj viac než 115-tisíc predobjednávok!Tesla Model 3 za 35-tisíc je realitou a s ňou aj viac než 115-tisíc predobjednávok!Tesla Model 3 za 35-tisíc je realitou a s ňou aj viac než 115-tisíc predobjednávok!

 

Meet Model 3 – Make your reservation at Tesla.com #Model3

Video uverejnené používateľom Tesla Motors (@teslamotors),

 

 

 

Ohodnoťte dizajn Modelu 3 známkou ako v škole:
1
935 hlasov
2
570 hlasov
3
220 hlasov
4
127 hlasov
5
123 hlasov
Vyjadri svoj názor na článok
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad! Menej takýchto článkov
Super! Viac takýchto článkov
Povedz nám, prečo sa ti článok nepáči:
Ďakujeme za tvoj názor!
Pomáha nám a autorom pri skvalitňovaní obsahu na stránke.
Zobraziť 38 komentárov
Diskusia
alebo poslať ako anonym
38 komentárov
Zoradiť komentáre podľa obľúbenosti času pridania
avatar
Tomassoxx1. apríl 2016, 9:06

Velkým krokom vzad pokladám u všetkých nových automobilov skutočnosť využívania dotykových ovládačov. Stále sa tu každý výrobca bije za bezpečnosť vozidla, ale dotykový displej na ovládanie základných funkcií je také, akoby ste sa hrali s telefónom. Ani klímu si človek nepustí bez toho, aby sa nepozrel na displej, čo sa pri klasických otočných alebo posuvných ovládačoch dalo spraviť aj "hmatom" bez toho, aby som odtrhol oči od cesty. Takže podla mňa si niekto "kaká" do úst, keď tu hovorí pri autách s dotykovými displejmi o bezpečnosti.

40 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Slovak2. apríl 2016, 11:46

A mal si tú možnosť si otestovať dotykové ovládanie Tesly? Ak nie, tak nepíš takéto bludy, okej?

-2 Odpovedať · Nahlásiť
1. apríl 2016, 12:59

ak nejaky dement dokaze skapat pri regulacii teploty, mozno to tak ma byt, naturalna selekcia v praxi :D

5 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Dotykovy displej1. apríl 2016, 10:50

Dakedy sa nadavalo aj na dotykove mobily, vraj to je zle, toto tamto, samo sa postlaca ... A kto dnes nemá smartfon? ;)

1 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
top1. apríl 2016, 10:11

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Dajjdo1. apríl 2016, 9:16

Tak presne viem, čo máš na mysli. Ale so všetkými tými asistentmi jazdných pruhov, polo autopilotov a takýchto vecí snáď na chvíľku môžeš odtrhnúť oči od diania pred tebou.
Aj keď ja osobne by som dotykový displej v aute nechcel...
No taka je doba :)

4 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Peter1. apríl 2016, 8:52

Už niekoľkokrát spomínaná podobnosť marketingu Apple a Tesla sa teraz prejavila naplno. Ľudia sú ochotní dopredu si objednať niečo čo ešte nevideli a nevyskúšali, odpustia všetky chyby a ešte budú čakať za dodaním aj o rok dlhšie ak bude treba. Kto si dobre vychová zákazníka, je predurčený na úspech :)

35 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Slovak2. apríl 2016, 11:44

Jediné, čo sa prejavilo je tvoja neznalosť danej problematiky :)

4 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
cmuky1. apríl 2016, 11:13

Darmo aj ked mas super produkt, slovac len pi*uje a mudruje. hahahahahhhhhaaa

2 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
JjrM1. apríl 2016, 10:20

pravdu mas...to iste koenigsegg, ktoreho regeru mali zakaznici objednanu a zaplatenu este predtym ako videli dizajn ;)

1 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
peterko1. apríl 2016, 9:21

Precitaj si podmienky zmluvy...prekristoverany... Nic si neobjednavas dopredu, iba zaplatis zalohu $1k a na oplatku mas prednost pred ostatnymi objednavkami v momente odstartovania realnej doby vyroby.

Tento mechanizmus "rezervacie" (s plnou refundaciou v pripade odstupenia od Zmluvy na Rezervaciu) je iba presnejsi statisticky udaj pre automobilku.

24 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Štefan bizňis1. apríl 2016, 9:48

Vsetci riesia nepodstatne veci. Dotykovy displej a palubovku a dizajn. To su hluposti. Keby sa Hanry Ford opytal ludi co chcu tak by si ziadali rychlejsie kone. Stojime na prelome historie. Elektrinu vieme vyrobit uz aj z tepla ktore nam dava zemske jadro. Cistu a krasnu. Odrazu nebude jedinym platidlom dolar a šejkovia by si pomalicky mali odkladat nejake drobaky do prasiatka. Bolo to neodvratne a potrebne. Mna to oslovilo a nie preto ci je to pekne alebo nie. Predstavte si kolko veci sa zjednodusi. Ake turba? Ake EGRka? Ake vstrekovace? Ake emisne kontroly? Ake spaliny? Uz ziadny zaduseny sofer v garazi. Uz ziadne vznietene auta pri tazkych autohavariach. Kto vie preco najde kazde ako. A je jedno ci sa podoba na apple alebo na kladivo. Tazisko auta krasne na podlahe, kontinualne zrychlovanie. Uz ziadne kopance pri preradovani. Uz ziadne nestartuje lebo je slaba baterka. Atd atd...

31 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
...2. apríl 2016, 20:58

zahod tie ruzove okuliare prosim ta. ano, elektrina ma vela vyhod ale takisto aj nevyhod oproti spalovacim motorom.

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Wiktor1. apríl 2016, 20:25

Presne tak, ak by sme poslednych 100 rokov používali elektrické autá a teraz prechádzali na spaľovacie motory, ľudia by mali viacej sťažnosti ako teraz. Autá na benzín sa zdajú ľuďom lepšie len preto že sú na nej zviknutý.

3 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Kritik1. apríl 2016, 17:33

Elektrinu sice vyrobit vies, ale s bateriami moze byt v buducnosti problem, ak sa vyvoj niekam neposunie. Lithium je vycerpatelne.

5 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
MarKol1. apríl 2016, 8:49

Strašne jednoduchý mi príde ten design. Po všetkých tých Mercedesoch, Audinach a podobných kotolní na ktoré som tu zvyknutý pozerať mi toto príde strašne prázdne a jednoduché :-)

14 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Slovak2. apríl 2016, 12:01

Však a čo potrebuješ v tom aute? V dnešných autách všade kopec ovládacích prvkov a pocit stiesnenosti. Nehovorím teraz o limuzínach najvyšších tried, ale o autách v rovnakej triede ako Model 3.

-1 Odpovedať · Nahlásiť
1. apríl 2016, 13:00

aerodynamika bratku :) vies, normalnym ludom zalezi viac na funkcnosti ako na zbytocnych dizajnerskych prvkoch

2 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
ani nie2. apríl 2016, 20:59

jednoduchost nema nic spolocne s aerodynamikou, aerodynamiku ovplyvnuje hlavne celkovy tvar karoserie a rozmery.

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
nub2. apríl 2016, 21:17

ved ked mas na prednej maske zbytocne tvary a zahyby, tak tym trpi zvysok... to je samozrejme

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Tesler1. apríl 2016, 12:27

Však v jednoduchosti je krása, ne? Na co přeplněný interiér, když auto může být takový skvost, je to trochu future, ale dle mě rozhodně krok vpřed, bože jak se v ní krásně sedí (ale ne vzadu pro 185 cm docela problém :-D)

2 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
crystalized1. apríl 2016, 9:14

predurcene na uspech. z hladiska co najnizsich vyrobnych nakladov je riesenie interieru uplne genialne, z hladiska dizajnoveho a pocitoveho pre sofera a autofila je to uplna katastrofa.

9 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
employed guy2. apríl 2016, 22:03

Pracujem vo fabrike za 700 eur mesacne urcite si to kupim v roku 3017

2 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Oxo1. apríl 2016, 14:26

Čo sa týka interiéru si myslím že ten display je až moc veľký a tým že tam nič iné okrem toho nieje to na seba berie ešte väčšiu pozornost, model S to mal vyriešené dokonalo

2 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Noro24. september 2016, 0:02

Príde mi že až privelmi tu trh ovplyvnuje nemecká automobilka (všeobecne všetky) a tým pádom sa aj iné značky snažili doteraz ich nasledovať a vždy keď vyšiel nový peugeot, nová tesla, či ford, alebo citroen tak si ľudia vždy našli nejaké chyby a veci čo sa im nepáčia.. podľa mňa je už dlhodobo potrebná zmena a trochu to nakopnúť iným smerom a milovníci áut ako takých nech si naďalej kupujú ten, podla mna, dizajnový priemer a schovávanie sa dizajnérov za rôzne slová typu inovácia, ostré tvary a kryštály a podobne pre ich neschopnosť utopiť miseľ vo fantázií mimo požiadaviek toho čo drží bankovky.

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Mataxorec12. jún 2017, 22:26

Zmena je podľa mňa plávanie proti prúdu.napr Mazda v skutočnosti activ 2.to má zatiaľ oslovujú ,uvidíme ako to bude vreale

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Noro24. september 2016, 0:03

bože tie chyby.... myseľ * a pod..

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
jankohrasulko1. apríl 2016, 13:52

ta cena je rozptavkova. to za 3 roky si budme moct kupit aj my chudacikovia .. v ackach budu naskladane tesly kokos. neskutocne tesim sa na to ked kupim jazdenkzu za par supiek

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Tvoj Nick Carter1. apríl 2016, 9:11

Ten predok nemusel byť tak skosený :-/

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
rayfighter1. apríl 2016, 12:25

Tiez som to nepochopil

-1 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
T1. apríl 2016, 18:36

tesla ala najpokrokovejsie auto za 30k euri je fakt dobra cena (pre slovaka je to dost) ale palec hore, pockas a dvojrocne zanovne moze byt kludne za 20k, uvidime co prinesu nasledujuce roky treba mi kupovat strechu nad hlavou ale ked budu bubaky urcite by som donho siel

-2 Odpovedať · Nahlásiť
Marek Szanyi1. apríl 2016, 12:55

pojdem do alzi kupim nejaky lcd monitor v baumaxe kupim lepidlo , nalepim ten monitor dopredu auta a interier bude narovnako s tou novou teslou

-11 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
joon1. apríl 2016, 9:20

predok pripomína panameru... a ten mega display v predu ?
a ten skaredy interier nezachrani ani ta cena ...

-12 Odpovedať · Nahlásiť
Andrej Jancok1. apríl 2016, 11:37

asi nie si cielovy zakaznik tesly, ale oni to hadam preziju

10 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
joon1. apríl 2016, 18:19

Ale to nezmení na fakte ze to je grc ...

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Ces1. apríl 2016, 8:55

Absolutne sa mi nepaci dizajn ani nic na teslach. Jedinu vyhodu vidim v tom ze su to elektromobily. Inak v tej cene môžem mat solidne auto napr. mercedes c a znacku s historiou a charakteristickym dizajnom a nie nieco co vzniklo 4 roky dozadu. A ten interier bude katastrofa ako pri S a X.

-17 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
fikcia1. apríl 2016, 9:01

ano mas pravdu ale viac nemusis zaplatit pri Tesle ani cent - dobijanie(tankovanie), servis, apod. s dozivotnou zarukou zadarmo - to je to unikatne na tom vsetkom

8 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Peter1. apríl 2016, 9:17

servis máš tiež doživotne zadarmo?

-7 Odpovedať · Nahlásiť
Odoberaj REFRESHER videá
Najčítanejšie na webe
24 hodín7 dní30 dní