Jedna z najočakávanejších automobilových noviniek tohto roku je na pokraji odhalenia.
Tesla Motors síce patrí medzi tie najmladšie automobilky na svete, avšak posledné roky statočne múti vody automobilového priemyslu, no a najnovšie sa o to značka vyrábajúca výhradne elektrické vozidlá stará opäť. Po niekoľkoročných plánoch a avízách sa totiž tohtoročný posledný marcový deň (prvý aprílový nášho času) bude niesť v znamení oficiálneho predstavenia v poradí už tretieho súčasného vozidla, ktoré už podľa prvotných predpokladov ponesie názov Model III (respektíve Model 3). Bohužiaľ, teda aspoň pre automobilku, niekoľko hodín pred onou premiérou došlo k úniku prakticky všetkých dôležitých technických parametrov, a tak v konečnom dôsledku už teraz poznáme všetko podstatné, až na samotný dizajn, ktorý však bude do väčšinovej miere len mixom modelov S a X. To je istý paradox, keďže medzi konvenčnými automobilmi je pri predstaveniach alfou omegou onen dizajn. Žiadne veľké prekvapenia sa ale nepredpokladajú (špekuluje sa o proti sebe otvárajúcich dverách), plus-mínus pôjde o skrátené a znížené S-ko s celkovou dĺžkou skoro identickou s trojkovým BMW, ktorý má byť práve hlavným konkurentom Modelu 3.
A čo teda tie uniknuté informácie? Práve nižšia karoséria sa má významnou mierou podpísať pod fakt, že tretí Model v portfóliu Tesly ponúkne špičkovú aerodynamiku a dokáže akcelerovať na stovku pod 4 sekundy! Na teraz však nie je jasné, či ide o údaj v prípade základného vyhotovenia alebo vrcholnej verzie s väčšími batériami a pohonom všetkých štyroch kolies. Je totiž jasné, že aj najmenší a najlacnejší elektromobil s T-čkom na kapote bude k dispozícii vo viacerých výkonnostných verziách - výhradne so zadným pohonom, čiže jedným elektromotorom, alebo najvyššia dostupná verzia s dvojicou elektromotorov, akumulátormi o kapacite približne 80 kWh a stálym pohonom oboch náprav, ktorá bude schopná na jedno nabitie absolvovať pri ideálnych podmienkach 300 míľ, číže až 483 kilometrov. Jej cenové relácie ale tým pádom vzrastú až do teritória, kde začína väčší Model S, čiže k čiastke približne 50 až 60-tisíc dolárov. Naopak, základné vyhotovenie by malo doraziť na trh s cenovkou 35-tisíc $. Je jasné, že pri príchode do Európy bude táto hodnota opäť o poznanie vyššia, v kuloároch sa ale posledné dni čoraz viac šepká aj o čiastke okolo 31-tisíc €, čo by mala byť údajne cena v prípade európskeho trhu. V nadchádzajúcich hodinách sa dozvieme určite zvyšné detaily.