Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Piatok 28. 2. 2020 meniny má Zlatica

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
31. máj 2017, 12:07
Čas čítania: 3:53

Project One bude hyperšport, aký tu nemá obdoby. AMG chystá cestné auto s technikou z F1!

Oslava 50. výročia AMG sa zjavne odohrá v nevídane veľkom štýle.

Martin Mičuda
31. máj 2017, 12:07
Čas čítania: 3:53
Project One bude hyperšport, aký tu nemá obdoby. AMG chystá cestné auto s technikou z F1!
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Je tomu už relatívne dlho, čo Mercedes-Benz, alebo teda lepšie povedané Mercedes-AMG avizuje oslavným modelom na margo svojho 50. výročia vstup do najvyššej elity hyperšportov. Ba čo viac, nielen kompetentní, ale aj zákulisné správy hovoria o tom, že sa chystá niečo naozaj veľké, niečo extra a niečo, čo tu doposiaľ nikdy nebolo. Ono, obdobného ospevovania či hypovania noviniek sme svedkami nielen v automobilovom svete pomerne často, najnovšie informácie priamo zo strany samotnej značky ale začínajú naznačovať, že automobilový svet sa už čoskoro dočká niečoho naozaj mimoriadne špeciálneho. Asi už viete, že reč je o jedinečnom počine Project One, o ktorom sa v kuloároch zvykne hovoriť aj ako o P1-ke. Ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať, spojitosť s britským hyperšportom pritom nie je len v názve, ale hlavne v špecifickej technike, i keď, v konečnom dôsledku je pravda, že inžinieri z nemeckého Affalterbachu zašli podstatne ďalej. Niet divu, veď vrcholné exkluzivitky s trojcípou hviezdou v znaku boli vždy v časoch svojho predstavenia obrovskými a bezkonkurenčnými senzáciami.

 

Lenže v momente, kedy Mercedes začal hovoriť o plnohodnotnej technológii z Formule 1 v aute, ktoré má mať cestnú homologizáciu a spôsobilosť sa pohybovať na verejných komunikáciach, sa do Projectu One začala upriamovať ešte väčšia pozornosť. Technológie alebo niektoré konkrétne prvky z F1-ky už v sériových autách nájdeme nejaký ten rôčik, viete si ale predstaviť, že by sa v produkčnom automobile nachádzal originál pohonný agregát z formule? Áno, presne taký sériový "automobil" sa chystá AMG o niekoľko mesiacov predstaviť, a to v takom rozsahu, aký by ste nečakali. Srdcom nemeckej P1-ky bude naozaj preplňovaný 1,6-litrový šesťvalec, zďaleka sa však o pohon nebude starať sám. Na povrch totiž prenikli informácie o tom, že chystaný hyperšport bude vo svojich útrobách schovávať až 5 motorov! Už v tomto momente sa bavíme o nevídanej pohonnej sústave, veď doterajším rekordérom v tejto disciplíne bola Honda NSX - každé koleso jej prednej nápravy poháňa osobitný elektromotor, zatiaľ čo vzadu ide o kombináciu spaľovacej jednotky a ďalšieho elektromotora. AMG však zachádza ešte ďalej.

 
Project One bude hyperšport, aký tu nemá obdoby. AMG chystá cestné auto s technikou z F1!

 

Kde sa pätica motorov ukrýva a na čo poslúži? Srdcom budem pochopiteľne spomínaná V6-ka s objemom 1,6-litra a výkonom 529 kW / 720 koni! To, že ide skutočne o motor z F1-ky, napovedá aj skutočnosť, že točiť bude schopný až 11-tisíc otáčok za minútu! Samozrejme, kvôli snahe o zvýšenie výdrže a spoľahlivosti má jednotka upravené valce a kľukový hriadeľ, ide ale typ motora, ktorý v roku 2015 poslúžil Lewisovi Hamiltonovi pri zisku titulu. Druhý motor zastupuje elektromotor s výkonom 80 kW / 109 koní, jeho úlohou je však "len" roztáčať turbodúchadlo bez ohľadu na otáčky šesťvalca. Turbodiera bude teda pre Project One veruže neznámou. Sám Philipp Eckert, technik z Mercedes-AMG GmbH, hovorí doslova o úplne nulovej turbodiere a okamžitej odozve na plynový pedál. Ťažko sa dá tomu takto na prvé počutie veriť, na druhú stranu, vyše 100-koňové motory dnes dávajú do pohybu celé autá, nie len ich turbá. Ďalší elektromotor, tentokrát s výkonom 120 kW / 163 koni, je integrovaný priamo na kľukový hriadeľ, kde dopomáha k akcelerácii a zároveň slúži na rekuperáciu kinetickej energie pre brzdení. Posledná dvojica elektromotorov, v oboch prípadoch s výkonom ďalších 163 koní, sa nachádza oddelene na predných kolesách, ktoré nezávislo podľa potrieb roztáčajú a zároveň aj brzdia rekuperáciou.

 

Vo výsledku tak bude pohonné ústrojenstvo disponovať kombinovaným výkonom viac než 1000 koní a zároveň, vďaka špecifickému pohonu všetkých štyroch kolies, budú poruke široké možnosti vektorovania krútiaceho momentu. Nielen kvôli snahe o perfektné rozloženie hmotnosti budú 100-kilogramové lithium-ionové akumulátory umiestnené v podlahe za prednou nápravou. Veľký otáznik vysí nad váhou. 5-motorové ústrojenstvo s hmotnosťou na úrovni približne 420 kilogramov totiž nie je zďaleka všetkým, čo bude súčasťou celku. S najväčšou pravdepodobnosťou celková hmotnosť presiahne hranicu 1300 kilogramov. To je síce pomaly dvojnásobok "štandardných" monopostov, treba však brať na zreteľ, že pokiaľ má ísť o vozidlo homologizované pre bežné cesty, niekde sa to musí proste odzrkadliť. Jednotlivé motory budú navzájom spolupracovať pomocou sekvenčnej 8-stupňovej prevodovky s jednou spojkou. Približne 25 kilometrov dokáže Project One absolvovať čisto na elektrický pohon, podstatne zaujímavejšia bude spoločná súhra agregátov - oficiálne rýchlostne parametre zatiaľ neboli uverejnené, v zákulisí sa ale hovorí o akcelerácii na 100 km/h za +/- 2 sekundy!

 

Project One bude hyperšport, aký tu nemá obdoby. AMG chystá cestné auto s technikou z F1!

 

Ako som uviedol v úvode, Project One bude možné osadiť značkami a vydať sa s ním legálne aj na bežné cesty po celom svete (okrem Číny, zo zatiaľ nezistených príčin). Iste sa pýtate na výdrž. Je jasné, že s vozidlom tohto druhu nebudú majitelia cestovať na dovolenky či navštevovať mieste samošky, práve naopak, budeme radi, ak niekoľko z nich stretneme na cestách. Obdobný osud v podstate "postihne" väčšinu takýchto raritiek a špecialitiek, čiže vo výsledku ich nájazd kilometrov môžeme rátať neraz doslova v stovkách. Inak tomu určite nebude ani v tomto prípade, AMG však bude garantovať minimálne 50-tisíc kilometrov. Zrejmé je aj to, že okolo každého vozidla bude po ruke tím ľudí a priebežne sa bude technika kontrolovať, respektíve po veľkom nájazde repasovať. Tak či onak, 50-tisíc kilometrov nie je zďaleka málo, veď si zoberme do úvahy, že F1-kové motory sú stavané tak, aby vydržali pri najlepšom jednu jedinú sezónu. Navyše, okrem V6-ky Project One obdrží aj viacero iných súčastí a technológií zo slávnych monopostov. Napríklad také viac-prvkové zavesenie kolies, ktoré má k tomu z formúl naozaj blízko. Predná náprava bude výškovo nastaviteľná, no a špeciálne kolesá budú obuté do pneumatík  Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozmeroch 285/35 R19 vpredu a 335/30 R20 vzadu. Mimochodom, prevodovka aj motor sú súčasťou karbónového šasi.

 

To, ako bude hyperšport vyzerať, stále naznačuje len hŕstka siluet. Dokonca, donedávna chystanú extrémnosť nevideli ani tí najvážnejší záujemcovia. Pripomeňme, že Project One vznikne v počte len 275 kusov, pričom každý z nich bude stáť minimálne 2,25-milióna € bez dane. Nemci začnú produkčné modely vyrábať v úvode roka 2018, pričom každý deň vznikne jeden exemplár, čím chce značka doručiť všetky P1-ky do začiatku roka 2020. Viac sa dozvieme určite už čoskoro, svetová premiéra ja naplánovaná na autosalón vo Frankfurte, kde vyvrcholia oslavy 50. výročia AMG. 

 

Zobraziť galériu 11 galeria
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
19
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.