Takzvaný "Fact Check" by mal spočiatku zahŕňať iba pálčivé a aktuálne témy, postupne sa však rozšíri ďalej.
Internet sa čoraz viacej stáva miestom, kde sa dajú poľahky ovplyvňovať celé masy ľudí. Netreba na to žiadne tvrdé donucovacie prostriedky či vyhrážky, stačí verejnosti podsúvať manipulatívne, pochybné a častokrát neoverené informácie, ktoré sú následne rýchlo šírené. Ľudia si ich totižto neoverujú, čo je najlepšie vidieť na najpopulárnejšej sociálnej sieti (Facebook), a práve preto pozorujeme narastajúce tlaky na podobné stránky, aby nejakým spôsobom začali redukovať očividné somariny. Výrazný krok v danej agende dosiahol gigant Google, ktorý zaviedol zaujímavú novinku hodnú spomenutia.
Výsledok je nasledovný a všetko si ukážeme na jednoduchom príklade - jedného dňa sa rozhodnete, že budete hľadať informáciu o tom, či je 27 miliónov ľudí na Zemi v súčasnosti v otroctve. Ako býva zvykom, dopátrate sa k hneď niekoľkým rôznym číslam a vy si neviete overiť, ktoré z nich je pravdivé a najbližšie realite. Najnovšie vám k vašemu rozhodnutiu môže dopomôcť menší dodatok od tretích strán, ktorý vám napovie, nakoľko hodnoverná daná informácia v skutočnosti je. Samotné informácie by mali overovať renomovaní novinári i spoločnosti zamerané na boj proti hoaxom. V súčasnosti existuje 115 podobných združení.