Abigail Holtz pomocou nového startupu rieši problém zdĺhavého hľadania obľúbených kúskov na internete.
Myšlienka o aplikácii, ktorá by vedela, aké oblečenie sa nám páči a hľadala by pre nás správne kúsky, už asi napadla nejednej babe. Mohla by nás vzdelávať v nových trendoch a keď nakupujeme, pre šetrenie času by nám mala ukazovať len veci, ktoré nás naozaj zaujmú. Veď to všetky poznáme - koľko času a energie musíme vyvinúť, keď sa snažíme na internete nájsť konkrétne oblečenie, ktoré si chceme kúpiť.
Bývalá zamestnankyňa Google, Abigail Holtz, sa podujala na vyriešenie tohto problému. Pomocou nového startupu, Affinity, rieši problém personalizácie v nakupovaní. Chce, aby ľudia počas nakupovania videli oblečenie šité na mieru presne pre nich. Vytvorila stránku, ktorá za pomoci zložitej technológie filtruje veľké množstvo rozličných kúskov a šetrí čas tým, že odporúča ľuďom správne oblečenie. Má pomáhať rovnako dobre ako človek. Nakupujúcim odporúča outfity na základe informácií o ich štýle, hmotnosti, postave a podľa príležitosti, na akú oblečenie hľadajú.
Funguje na jednoduchom princípe páči/nepáči a oblečenie zaraďuje do jednotlivých kategórií na základe trendov a podľa príležitosti. Počas používania sa vďaka spätnej väzbe od užívateľov učí byť stále viac a viac osobnejšia.
Abigail má 10 ročnú prax v oblasti techniky a módy (Boutiques.com, Google Catalogs) a vie, že osobný prístup v nakupovaní oblečenia cez internet stále nemal dobré riešenie. "Vzhľadom na moju prax a skúsenosti si myslím, že mám jedinečnú kvalifikáciu na riešenie tohto problému," vyjadrila sa. Čím má obchod viac tovaru, tým je preň zložitejšie ukázať nakupujúcemu to, čo naozaj hľadá. Ženy pri nákupe zvažujú veľa vecí - štýl, či by im oblečenie pristalo, využitie, kvalitu a pod. "Je veľa vecí, ktoré musíte pochopiť o ľuďoch a tovare, keď chcete začať so zmysluplnou personalizáciou. Plus na internete sú tisícky obchodov a milióny tovaru. Keď si to predstavíte, uvedomíte si, že ide o obrovský problém a je potrebná technológia, ktorá bude so všetkými náležitosťami rátať".
Holtz svoju technológiu označila ako fashion genóm. Je to detailná taxonómia, ktorú používa na zachytenie jednotlivých informácií o tovare a preferenciách nakupujúcich. Bola vyvinutá na základe stoviek rozhovorov s nakupujúcimi o tom, prečo sa im páčia alebo nepáčia určité položky. Pracovníci zaznamenali dôvody, ktoré sa často objavovali a zanalyzovali najdôležitejšie faktory pre rozhodovanie. Potom ich zakódovali do fashion genómu.
Stránka funguje na princípe affiliate programu, takže ľudia v konečnom dôsledku nakúpia v eshope konkrétneho predajcu. Užívatelia, ktorí testovali Affinity, sa vyjadrili, že stránka im pomáha nájsť veci (konkrétne položky, značky, dizajnérov, obchody atď.), ktoré by sami nikdy neobjavili. Uvidíme, či nás v budúcnosti niečo podobné čaká aj na Slovensku.