Na jednej strane arogantný a materialistický politik, na strane druhej budhistický mních preferujúci spiritualitu.
Používal rozličné mená, menil politické ideológie, vierovyznania, cestoval naprieč svetom. Bol dosť inteligentný, aby oklamal britského premiéra, generálov, politikov a iných významných funkcionárov. O majstrovi podvodov a diplomatických škandálov sa ťažko dá hovoriť ako o jednej osobe. Vystriedal celý rad najrôznejších postov a filozofických ideológií. Bol židovským študentom, anglikánskym farárom, budhistickým mníchom aj luteránskym misionárom. Za svoj život vystupoval pod menami Ignácz Trebitsch, Ignat Timothe, Ignat Lincoln, Patrick Keelan a mnohými ďalšími. Zastával názory vojnových riešení, ale aj mierových myšlienok. Stihol byť poslancom v anglickom parlamente, odporcom Versailleskej zmluvy, tajným agentom MI6 aj opačne postaveného Nemecka, ropným lobistom aj väzňom na úteku. Vždy sa ale jednalo o jedného jediného človeka – o Ignácza Trebitscha.
Ignácz Trebitsch sa zapísal do svetovej kriminálnej histórie ako majster prestrojení. Narodil sa v roku 1879 v Rakúsko-Uhorsku v meste Paks do silne veriacej židovskej rodiny. Nemal obyčajné detstvo ako jeho rovesníci. Keďže bol pokladaný za detského génia, trávil dni študovaním so svojím súkromným učiteľom. Vraj až 18-hodín denne čítal a študoval, aspoň tak sa to uvádza v žiadosti o miesto kandidáta britského parlamentu. Realita vyzerala pomerne inak. Rodičia sa nepokladali práve za bohatú smotánku, a tak si žiadneho súkromného lektora dovoliť nemohli. Otcove podnikanie nanešťastie skrachovalo a mladý Ignácz si zo sociálnej biedy, ktorou trpeli, odniesol akurát odpor k západnému kapitalizmu.
Nešťastná udalosť v nom vybudovala silnú túžbu po peniazoch, nech už budú z akejkoľvek činnosti. Nasledovalo obvinenie z krádeží. Rozhodol sa preto na bližšie neurčený čas odísť do Londýna. No už v roku 1898 smeruje do kostola v Hamburgu, kde sa necháva pokrstiť. Ako pravý a nefalšovaný kresťan sa vydáva za oceán, tentokrát do Kanady, kde presviedča židov, aby konvertovali ku kresťanskej viere a nechali sa taktiež pokrstiť. Obdobie náboženských prešmykov a ideológie na plno začína, keď sa stáva v Kanade luteránskym duchovným. Veľkú hlavu si z toho zrejme nerobil, pretože zo dňa na deň cestuje späť do Anglicka, aby sa stal anglikánskym farárom. Z nábožensky ladeného prostredia sa dáva na úplne iný smer. Miery do prostredia plného peňazí a silného vplyvu – do politiky.
Kariéru politika odštartoval skvelým všeobecným znalosťami, vskutku dobre nacvičeným prejavom a osobitou charizmou, čo mu dopomohlo k zoznámeniu sa s bohatým sociálnym reformátorom a britským podnikateľom Seebohmom Rowntreeom. A tak sa Ignácz Trebitsch rozcestoval po ambasádach a naberal stále silnejšie kontúry arogancie. Jeho prestrelené sebavedomie sa nepozdávalo najmä konzervatívcom ale širokej verejnosti učarovalo. V roku 1910 napokon poslanecké kreslo získal. Víťazstvom neboli pobúrení len konzervatívne strany ale aj spolustraníci. Jeho politická kariéra nemala dlhého trvania, no nejednému politikovi sa vryla do pamäti. Práca poslanca vôbec nenaplnila Trebitschove očakávania, pretože bol stále odkázaný na peniaze sponzorov, ktorým postupne dochádzala trpezlivosť a tak bol nútený po ôsmich mesiacoch z funkcie odstúpiť. Jeho ďalším domovom sa stalo Rumunsko. Rozprávkovými sľubmi si získal investorov a založil dve spoločnosti. Reči o zbohatnutí vďaka obrovským náleziskám ropy vo východnej Európe však zostali len u sľubov a Trebitsch musel opäť zmeniť dejisko pôsobenia.
Jeho ďalším zárezom na poli povolaní mala byť tajná britská služba MO5. V začiatkoch 1. svetovej vojny mal pracovať ako cenzor rumunsky a maďarsky písaných textov. Následne mal vstúpiť do známejšej MI6. Historické spisy zrazu prestávajú dávať zmysel, keď tvrdia, že v tej istej dobe mal byť zároveň aj nemeckým agentom. S pravdou vyšiel von aj pred samotným MI6 z dôvodu, že by mohol dvojitej špionáže využiť pre britskú stranu. Táto verzia však trvala len istý čas a o chvíľu ju vystriedala verzia, že jeho skutočným cieľom bola práve Veľká Británia. Jeho machinácie skončili tým, keď mu Británia oznámila, že vedia o jeho podvodoch a nemajú o neho viac záujem. Trebitsch narýchlo utekiekol do New Yorku. Ihneď po príchode kontaktuje nemeckú ambasádu, no tá už dostala medzitým jasné inštrukcie z Berlína: neveriť mu ani jediné slovo.
Keď sa ani tajné služby neukázali ako studnica neobmedzených možností a finančnej slobody, presedlal na spisovateľskú kariéru. Povedal si, že práve na svojom životnom príbehu by mohol vyrobiť kopu peňazí. Príbeh okorenil o rôzne výmysly a nafúkol ho do takých rozmerov, čím Britov ešte viac vyprovokoval. Netrvalo dlho a za svoje neohrabané reči putoval do väzenia. K náprave však neprišlo. Z väzenia utiekol a vydal pamäti plné ďalších senzačných odhalení. Stal sa mediálnou celebritou. V roku 1919 zakotvil v Nemecku obkolesený ultrapravicovou spoločnosťou, ktorá pracovala na obnovení monarchie. Po nevydarenom pokuse Trebitsch v roku 1920 opäť mení ideológiu. Vydáva sa do Číny s ambíciami zarobiť vytúžené bohatstvo. Na ďalekom východe sa Trebitsch pripravuje k svojej poslednej metamorfóze. V roku 1931 sa dáva na východné náboženstvo a stáva budhistickým mníchom. Ani skrz spiritualitu budhizmu nezabúda na svoju veľkú materialistickú túžbu. V hlavnom dianí čínsko-japonských konfliktov vsadil šťastne na Japonsko, čo mu poslúžilo pri obsadení Šanghaju japonskou armádou. Keď v roku 1938 zomrel trinásty Dalajláma, japonský cisár Trebitscha v úrade formálne potvrdil za nasledovníka.
Jeho posledné roky nie sú o nič pokojnejšie. V roku 1938 vydáva prehlásenie, v ktorom sa usiluje o zavedenie svetového mieru a rozpustenie všetkých vlád na svete. Paradoxne sa po vypuknutí 2. svetovej vojny pridáva na stranu Hitlera. Kontakt udržuje najmä s Himmlerom a Hessom. V roku 1941 žiada o osobnú schôdzku s Hitlerom, aby ho presvedčil o ukončení vojny. Nemci reagujú svojsky, keď údajne žiadajú Japoncov o smrť Trebitscha. V roku 1943 podlieha následkom operácie žalúdka. Aj napriek tomu, že bol Ignácz Trebitsch známy po celom svete jeho smrti v tej dobe nevyvolala väčšie ohlasy. Ako mohol jediný človek prejsť toľkými zmenami? Na jednej strane arogantný a materialistický politik, na strane druhej budhistický mních preferujúci spiritualitu. Nech už bolo za jeho nezabudnuteľným životom čokoľvek, zapísal sa do dejín ako jeden z najväčších podvodníkov a klamárov.