Kenzo spája parížsku módu s japonským štýlom a H&M by tak konečne mohlo ponúknuť jednu kvalitnú dizajnérsku spoluprácu.
Brand Kenzo sídli už od 70-tych rokov v Paríži, no zakladateľ Kenzo Takada sa narodil v Japonsku a jeho móda tak odráža najmä pestrú stránku kultúry krajiny vychádzajúceho slnka. Svoju prvú dámsku high fashion prehliadku malo Kenzo ešte v roku 1972, o desať rokov neskôr sa rozšírila ich ponuka aj o menswear a dnes je tak značka známa najmä vďaka svojim printom z džungle alebo ikonickej hlave tigra. Po minuloročnom úspechu s Olivierom Rousteingom sa švédsky gigant H&M rozhodol opäť priniesť čerstvý závan vysokej módy do svojich fast-fashion predajní a ako môžeš čítať už zo samotného nadpisu, v novembri sa bude pred predajňou H&M stáť práve na kúsky z dizajnérskej spolupráce Kenzo.
Pri tvorbe bude mať tento rok hlavné slovo dvojica Carol Lim a Humberto Leon, ktorá v roku 2002 založila obchod Opening Ceremony od roku 2011 pracuje na pozícii vedúcich návrhárov Kenzo. "Carol a Humberta sme v Kenzo sledovali už zopár rokov a vyzerá to tak, že najlepší čas na spoluprácu s nimi je práve teraz. Je to niečo úplne iné ako Balmain, no našim cieľom je ukázať zákazníkom rôzne štýly módnej estetiky." povedala kreatívna poradkyňa H&M Ann-Sofie Johansson. Návrhári Kenzo totiž majú na svedomí desiatky jedinečných spoluprác, ktoré prezentujú najmä v spomínanom obchode, na čele s plejádou tenisiek Vans alebo januárovou kolekciou oblečenia Disney podľa Knihy džunglí.
Carol Lim, Ann-Sofie Johansson a Humberto Leon
Kenzo je vôbec prvou značkou z koncernu LVMH, ktorá sa dala do spolupráce s H&M, čo by do budúcnosti mohlo ešte veľa znamenať. Minuloročný #BalmainArmy hype sa im asi pokoriť nepodarí, no tentokrát by sa H&M mohlo aspoň zamerať lepšie na samotné oblečenie a ponúknuť tak ľuďom kúsky, ktoré budú relevantné aj za desať rokov. Kenzo totiž rozmýšľa úplne iným spôsobom a do spolupráce podobného druhu tak chcú priniesť viac než len vybrakované archívy a známe kúsky v lacnom vyhotovení.
Spoločná ready-to-wear kolekcia Kenzo x H&M tak bude obsahovať oblečenie pre pánov aj pre dámy a do predaja sa dostane ako zvyčajne vo vybraných 250-tich predajniach H&M po celom svete už 3. novembra. Ako bonus sa dočkáme dokonca aj ich vlastnej prehliadky niekedy v polovici novembra, ktorá sa odohrá na zatiaľ neznámom mieste.
Pre viac informácií zo sveta módy sleduj Restyler