Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
23. marca 2016, 15:49
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Monštruózne SUV-čka, najsilnejší Cayenne, Range Rover a Grand Cherokee si zmerali sily v šprinte

TECH PORSCHE
Uložiť Uložené

Cayenne Turbo S, Range Rover Sport SVR či Grand Cherokee SRT. Ktorá z týchto niekoľko tonových brutalít je najrýchlejšia?

To, že segment SUV-čiek sa teší svojej obľube ako nikdy predtým je už pár rokov jasné a pozastavovať sa nad tým v podstate nemá význám. Ruka v ruke s tým ide aj fakt, že stúpa aj dopyt po vysoko-výkonných verziách vozidiel tohto typu, čoho dôsledkom je v dnešnej dobe skutočne široká paleta osemvalcových vyhotovení, ktoré sa svojím výkonom začínajú približovať 600-koňovej hranici. Svoje by o tom vedeli najmä SUV-čka so štítkami AMG, M, SRT, SVR či Turbo S. Práve o poslednej trojici modelov bude reč tentokrát, čiže automobilkách Jeep, Land Rover a Porsche. Ich vrcholné, najvýkonnejšie verzie príslušných modelov, teda menovite Grand Cherokee SRT, Range Rover Sport SVR a Cayenne Turbo S si totiž v rámci britského Top Gearu zmerali sily v šprinte. Pretek dopadol v podstate podľa očakávaní, teda v duchu výkonnostného pomeru - zatiaľ čo hrubá americká sila ponúka "len" 476 koní, britský kolos posiela na všetky štyri kolesá 550 koní, zatiaľ čo Nemec až 570 koní. Paradoxom však je, že pokiaľ ide o veľkosť motorov ako takých, cieľovú rovinku ako prvý doslova preletel exemplár s najmenším agregátom (4,8 V8 twin-turbo), zatiaľ čo posledný v teste ostal ten najväčší, podotknúť však treba, že atmosférický motor (6,4 V8 Hemi). Samozrejme, prehliadnuť netreba ani 5-litovú V8-čku Supercharged v RR-ku, ktorá sa o slovo značne prihlásila aj v prípade zvukového prejavu, však posúďte sami.

Domov
Zdieľať
Diskusia