Športový a vcelku expresívny dizajn oboch CLA-čiek prešiel zdokonalovaciou kúrou, v rámci ktorej dostal ešte modernejší look.
To, že CLA-čko v dobe svojho príchodu v roku 2013 statočne zamestnalo výrobne linky skrz enormný záujem zákazníkov nie je žiadnym tajomstvom, odvtedy však prešlo už nejaký ten rôčik a tak v duchu zaužívaných modelových cyklov prichádza na rad modernizácia. Tá sa na pohľad nesie v skutočne decentnom znení, musíme však uznať, že tento doslova dizajnový hit, ktorý nastolil nové smerovanie značky si aj po tých rokoch stále drží viac než moderný podtón, a niet mu prakticky čo vyčítatať. V Stuttgarte majú na to prakticky identický názor, a preto Mercedes-Benz na blížiacom sa autosalóne New York na prelome mesiacov svetu ukáže modely CLA a CLA Shooting Brake vo faceliftovanej podobe. Ako tomu býva zvykom, jej podstatu, teda v tomto prípade drobné estetické korigacie doplnené o technologické vylepšenia však spoznávame ešte krátko predtým, teda prostredníctvom oficiálnych informácii a fotografii ktoré práve prenikli na povrch.
Podľa očakávaní sa facelift nesie v duchu približne necelý rok známej podobe vynovenej triedy A, od ktorej je v podstate céeláčko odvodené. Exteriér sa preto v zhodnej miere podrobil omladzujúcej kúre, ktorá vychádza zo súčasných atraktívnych a hlavne osvedčených kriviek - po vzore kompaktného hatchbacku došlo k úprave predných a zadných nárazníkov, ktoré najmä pri športovom pakete AMG line dostali agresívnejší dizajn, počítajúci s ešte väčšími otvormi vpredu. Nielen predok, ale i zadná časť tak dostala ešte modernejší a vyváženejší výzor, a to či už v prípade štandardného zovňajšku, športového paketu alebo vrcholnej AMG verzie, nakoľko modernizácia sa týka nielen oboch karosárskych variantov, ale aj špičkového vyhotovenia z Affalterbachu, ktoré duchu nedávnych zmien rovnako prešlo zmenou označenia. Mercedes-AMG CLA 45 4Matic (Shooting Brake) tak navyše dostal nemalú porciu aerodynamických prvkov, či už predné krídielka alebo decentnú lištu na batožinovom veku. Po stranách štandardne dodávanej diamantovej maske pritom nájdeme prepracovanejšie full-LED High Performance svetlomety so zlepšeným účinkom svietivosti ale aj grafikou samotnou. Obdobné zmeny neobišli ani zadné svetlá, ktoré disponujú po novom ešte krajších dizajnom.
Do ponuky, okrem iného, zavítali nové odtiene karosérie, ale aj upravené disky. Interiér sa pýši drobnými vylepšeniami, novými obkladmi a skvalitneným spracovaním. Nielen po vzore triedy A pribudol volič režimov Dynamic Select - Eco, Comfort, Sport a Individual. Pozmeneným tvarom disponujú sedadlá, úpravou neobišli ani povrchové materiály a medzičasom pribudla i nová béžová/čierna koža. Príplatkový, teda rozmernejší stredový displej je o jeden palec väčší, teda s uhlopriečkou až 20,3 cm (8"). Okrem vylepšeného prostredím pribudli nové funkcionality, vrátane technológie CarPlay či Android Auto.
Za vynovenou prednou maskou nájdeme motory známe agregáty, ktoré sa istých vylepšení dočkali už nedávno. Benzínové portfólio s 1,6-kovými motormi zastupujú verzie CLA 180 s výkonom 90 kW / 122 koní a CLA 200 so silou 115 kW / 156 koní. Dvojlitrové štvorvalce ponúkajú vo vyhotoveniach CLA 220 a CLA 250 výkon 135 kW / 184 k, respektíve až 160 kW / 218 koní. Naftovú ponuku začína špeciálnou verziou CLA 180 d BlueEFFICIENCY Edition, ktorá pri výkone 80 kW / 109 koní dokáže spotrebovať v priemere len 3,5 l/100 km a zároveň vyprodukovať len 89 g/km CO2. Zvyšok dieselovej palety ostáva okrem nového značenia (CDI nahradzuje podľa plánu písmeno d) nezmenný - CLA 180d, CLA 200d, CLA 220d s výkonnostným spektrom 80 / 109 až 130 kW / 177 koní. Samozrejme, väčšinu z vyššie spomenutých vyhotovení je možné vybaviť pohonom všetkých kolies 4Matic, pričom pokiaľ ide o prevodovky, na výber je šesťstupňový manuál alebo výborný sedemstupňový automat 7G-DCT. Hriech by bolo nespomenúť AMG-čkové 45-ky, ktorým pod kapotou bije 2-litrový štvorvalec so silou až 280 kW / 381 koní a krútiacim momentom 475 N.m, čím sa bavíme opäť o najsilnejších kompaktných vozidlách v triede. Tie akcelerujú na stovku len za 4,2 s (4,3 s Shooting Brake), pričom maximálku majú obmedzenú na tradičných 250 km/h.