Najmenšia trieda nemeckej prémiovej automobilky sa po troch rokoch dočkala sľúbeného faceliftu.
Nemusíme si hádam pripomínať, akú senzáciu priniesla tretia generácia triedy A, keď sa v roku 2012 ukázala svetu na autosalóne v Ženeve. Mercedes-Benz za predchodcami urobil naozaj hrubú čiaru a ako sa ukázalo časom, spravil naozaj dobre, azda lepšie ani nemohol. Nové áčko vtedy pochovalo predošlú "sendvičovú" koncepciu a so svojím úplne novým dizajnovým jazykom vstúpilo medzi bohato zastúpenú triedu kompaktných automobilov, kde prakticky okamžite zaznamenalo taký úspech, že nemeckú prémiovú značku vystrelilo predajom do výšin, dokonca muselo prísť k navýšeniu výroby. Čas je však nezastaviteľný fenomén a zub času neobišiel ani tento automobil, i keď po estetickej stránke je to vidieť aj po troch rokoch len minimálne. Trendy a technológie ale nezastaviteľne napredujú, a preto na blížiacom sa frankfurtskom autosalóne si svoju svetovú premiéru odkrúti Mercedes triedy A ako faceliftovaná verzia modelového roku 2016.
Jej podobu spoznávame už teraz, a teda pokiaľ ide o novo nastolený mladistvý dizajn, kľúčový model značky prichádza s viacerými vylepšeniami, a to či po stránke techniky alebo vzhľadu. Exteriér sa podrobil omladzujúcej kúre, ktorá vychádza zo súčasných atraktívnych a hlavne osvedčených kriviek, v rámci novej dizajnovej štylistiky automobilky však došlo predovšetkým k úprave nárazníkov. Predné partie vďaka ním dostali ešte modernejší a vyváženejší look, a to už či v prípade štandardného zovňajšku, športového AMG paketu alebo pravého AMG-čka, keďže zmien sa dočkali naraz všetky varianty. I keď k úprave samotného tvaru nedošlo, predné svetlá dostali novú grafiku, za ktorou stoja úplne nové príplatkové LED High Performance svetlomety. Jemné retuše evidujeme aj vzadu, kde s môžeme všimnúť tiež pozmenený nárazník s novými koncovkami výfukov, a svetlá s upravenou výplňou. Do ponuky zavítali nové odtiene karosérie, ale i dizajny kolies. Okrem toho, s príchodom faceliftu spoznávame verziu Motorsport Edition, ktorá svojím športovým výzorom a detailami v tyrkysovom odtieni odkazuje na úspech tímu Mercedes-AMG Petronas vo Formule 1. Interiér sa pýši drobnými vylepšeniami, v rámci línie Style s červenými detailami bude možne teraz siahnuť už aj po zelenej alternatíve. Po vzore väčších modelov pribudol volič režimov Dynamic Select - Eco, Comfort, Sport a Individual. Pozmeneným tvarom disponujú sedadlá, úpravou neobišli ani povrchové materiály a medzičasom pribudla i nová béžová/čierna koža. Príplatkový, teda rozmernejší stredový displej je o jeden palec väčší, teda s uhlopriečkou už 20,3 cm (8") a vylepšeným prostredím.
Pod kapotou sa nachádza plejáda staro-nových agregátov. Medzičasom sa do ponuky ako entry-level dostáva benzínová verzia A 160 s výkonom 75 kW / 102 koní. Ďalej nasleduje známa A 180-tka s výkonom 90 kW / 122 koní, či A 200 so silou 115 kW / 156 koní. Na konci benzínovej ponuky nájdeme verzie A 220 a A 250, ktoré ako 2-litrové štvorvalce ponúkajú výkon 135 kW / 184 k, respektíve druhý menovaný po facelifte až 160 kW / 218 koní. Naftovú ponuku začína nové A 180 d BlueEFFICIENCY Edition, ktoré pri výkone 80 kW / 109 koní dokáže spotrebovať v priemere len 3,5 l/100 km a zároveň vyprodukovať len 89 g/km CO2. Zvyšok dieselovej palety ostáva okrem nového značenia (CDI nahradzuje podľa plánu písmeno d) nezmenný (A 180 d, A 200 d, A 220 d), pričom posledný menovaný prichádza s navýšnym výkonom na hodnotu už 130 kW / 177 koní. Samozrejme, väčšinu z vyššie spomenutých vyhotovení je možné vybaviť pohonom všetkých kolies 4Matic, pričom pokiaľ ide o prevodovky, na výber je šesťstupňový manuál alebo ospevovaný sedemstupňový automat 7G-DCT.
Na záver tu máme neodmysliteľný strop v celej ponuke, špičkový model A 45 AMG. Ten prešiel modernizáciou tiež, čo znamená, že od teraz ho už musíme volať pozmeneným názvom, ktorý ide ruka v ruke s postupným premenovaním nových počinov s rukopisom z Affalterbachu. Mercedes-AMG A 45 4Matic znie celé meno novinky, ktorá stále počíta s najsilnejším štvorvalcovým motorom v sériovo vyrábanom vozidle a zároveň s agregátom sa najnovšie pýši titulom motor roka vo svojej kategórii!. Za upravenou prednou maskou, ktorá sa po facelifte ponáša na najnovšie AMG-čkové modely preto nájdeme 2-litrový radový štvorvalec, ktorého výkon však dokonca ešte poskočil z pôvodných 265 kW / 360 k na 280 kW / 381 koní. K tomu treba pridať fascinujúcich 475 N.m krútiaceho momentu, a ako tvrdí samotná automobilka, najsilnejšie kompaktné športové auto je na svete. Najmenší Mercedes-AMG model tak ostáva verný svojej povesti a i vďaka faceliftu odpovedá na predošlé kroky konkurencie, predovšetkým Audi, ktoré nedávno súčasné A-čko decentne tromflo s 367-koňovou RS3-kou. Veci sa ale týmto pádom menia, navyše zaujímavosťou je, že kým terajšia A 45-ka vyšprintovala na stovku za 4,6 sekundy, modernizovaný model to dokáže už za 4,2 sekundy! Maximálna rýchlosť ostala nezmenená - 250 km/h.