Elitná 65-ková modelová paleta sa rozširuje o piaty článok - Mercedes-AMG S 65 Cabriolet.
Tohtoročný autosalón vo Frankfurte nad Mohanom sa v prípade automobilky Mercedes-Benz niesol v znamení hneď niekoľkých noviniek, len jedna z nich však odkazuje na model spred vyše 40 rokov. Reč je nepochybne o najväčšom a najluxusnejšom kabriolete, ktorý sa tak vracia do portfólia značky, aby nadviazal na svojho predchodcu, model 280 SE, ktorého výroba bola ukončená v roku 1971. Trieda S Cabriolet debutovala na jesennom autosalóne v dvoch osemvalcových vyhotoveniach teda ako S 500 Cabriolet a Mercedes-AMG S 63 Cabriolet. V závere roka 2015 stuttgartská prémiová značka ale predsa len ešte rozširuje paletu ponúkaných verzií, nie však smerom dole, ako tomu bolo len nedávno v prípade S Coupé, ale naopak. Podľa predpokladov bude preto možné štvormiestny luxusný kabriolet osadiť i dvanásťvalcovým agregátom. Šiesta karosárska verzia súčasnej triedy S (S, S Long, Maybach, Maybach Pullman a kupé) teda dostala do vienka v rámci ponuky najvyššiu možnú motorizáciu spomedzi súčasných modelov tejto značky, čím sa zaradila medzi zvyšnú štvorčlennú elitu - AMG SL 65, S 65 AMG Long, S 65 AMG Coupé a AMG G 65.
Ako už isto tušíte, ide o vrcholnú verziu AMG S 65 Cabriolet poháňanú 6-litrovou V12-kou biturbo, ktorá so svojím stádom 463 kW / 630 koní poriadne spríjemní jazdu s nebom nad hlavou. Samozrejme, ako sme si už v prípade 65-kových modelov zvykli, ani tu tomu nie je inak a v kolónke krútiaceho momentu svieti magické štvormiestne číslo, rovných 1 000 N.m! Výhradne na zadnú nápravu smeruje obrovský výkon prostredníctvom 7-stupňového automatu 7G-Tronic AMG Speedshift. Najväčší a najluxusnejší kabriolet s hviezdou v znaku vystrelí na stovku už za 4,1 sekundy. Maximálna rýchlosť je, samozrejme, elektronicky limitovaná na 250 km/h, ak však zákazník siahne po príplatkovom pakete AMG Driver's Package, hranica sa posunie až na rýchlosť 300 km/h.
65-ka štandardne disponuje vzduchovým podvozkom Airmatic, 20" diskami, no a samozrejme vo výbave nechýbajú ani príplatkové svetlomety so 47 kryštálmi Swarovski, ktoré sekundujú zvyšným LED-diódám. Od "slabšej" 585-koňovej 63-ky ju rozoznáme najmä vďaka štítkom V12 Biturbo po bokoch, spojenými dvojicami výfukov po oboch stranách a početnému použitiu chrómových detailov - maska, výplň nárazníkov a zvyšné okrasné lišty. Cenové relácie zatiaľ nie sú známe, ak však zoberieme do úvahy, že cena dvanásťvalcového Coupé štartuje na astronomickej hodnote 244 009,50 €, nič nižšie očakávať nemôžeme. Mercedes v spolupráci s AMG preto opäť dáva jasne najavo, že sa pohybuje v ultra-luxusných vodách, kde už nemá zastúpenie ani Audi ani BMW, ale také exkluzivitky ako Bentley Continental GTC, ktoré možno považovať za najväčšiu konkurenciu.