Automobilka zo Stuttgartu po vyše štyridsiatich rokoch nadväzuje na luxusný kabriolet, ktorý je odvodený od vlajkovej lode triedy S.
Mercedes-Benz už viac než pred rokom potvrdil, že skôr či neskôr sa dočkáme S-ka aj bez strechy. Táto informácia začala naberať na reálnosti hlavne posledné mesiace, keďže internet zaplavovali fotografie testovaných exemplárov triedy S Cabriolet. Dnešným dňom však automobilka oficiálne sťahuje rúško tajomstva a oficiálne predstavuje šiestu karosársku verziu vlajkovej lode. Po limuzíne triedy S so štyrmi veľkosťami rázvorov (S, S Long, Maybach, Maybach Pullman) a kupé spoznávame aj kabriolet. Dôležité je povedať, že trojcípa hviezda mala luxusný štvormiestný kabriolet naposledy vo svojom portfóliu v roku 1971, keďže odvtedy vrcholné kabrio v ponuke zastávalo dvojmiestne SL-ko. Novinka sa tak nesie v duchu odkazu na nepriameho predchodcu, niekdajšieho modelu SL, na ktorý značka zo Stuttgartu nadväzuje po vyše 44 rokoch.
Mercedes už pri limuzíne i kupé nešetril so superalatívami a viacerými titulmi, ktoré sa odstupom času ukázali ako opodstatnené a nielen otázkou marketingového ťahu. Inak tomu nie je ani v tomto prípade, nakoľko otvorenú karosárku verziu predstavujú ako najkomfortnejší kabriolet na trhu. Okrem štandardných systémov, ktoré hýčkajú posádku aj v ostatných S-kových modeloch, tu nájdeme automatický veterný deflektor Aircap, vyhrievanie krku a.k.a starý-známy vyhrevný šál Airscarf, ale aj vyhrievané opierky či zadné sedadlá. Pozornosť automobilka pritom sústredí aj na inteligentnú klimatizáciu Thermotronic, ktorá dokáže bez zásahu posádky poriešiť vnútornú teplotu sama, v závislosti od toho, v akej polohe sa nachádza strecha. Štandardom je ďalej sofistikovaný podvozok Airmatic, za príplatok zároveň nechýbajú ani Swarovského kryštály v predných Full-LED svetlometoch.
Nielen vďaka tomu je jasné, že aj tentokrát Mercedes-Benz už nehľadá priamu konkurenciu medzi Audi, prípadne BMW, keďže obdobné vozidlo tejto kategórie nemajú, ale medzi značkami ako je napríklad Bentley, ktorému môže bezproblémovo kradnúť zákazníkov, ktorí by pokukávali po Continentale GTC. Aj luxusné vozy tohto druhu vie však prekonať, napríklad perfektnou aerodynamikou, ktorá v rámci danej triedy počíta s rekordne nízkym súčiniteľom odporu vzduchu, len 0,29. Plátenú strechu je možné si zaobstarať v štyroch odtieňoch (čierna, béžová, tmavo modrá a tmavo červená) a otvoriť, respektíve zatvoriť za 20 sekúnd, a to do rýchlosti 60 km/h. Štrukútra samotnej strechy je trojvrstvová, čo zaručuje nevídané odhľučnenie ako aj izoláciu pred únikom tepla či prepusteniu vody.
V úvode je S Cabriolet dostupný výhradne v dvoch benzínových veriantoch. Základom je verzia S 500 Cabriolet s osvedčenou V8-čkou o objeme 4,7 litra, výkonom 335 kW / 455 koní a krútiacim momentom 700 N.m. O sprevodovanie sa stará 9-stupňová automatická prevodovka. Druhú alternatívu stvárňuje AMG-čko s 5,5-litrovým osemvalcom biturbo, ktoré sa po novom už presne volá Mercedes-AMG S 63 Cabriolet. Jeho sila 430 kW / 585 koní a 800 N.m putuje buď na zadné alebo všetky štyri kolesá (verzia 4Matic) prostedníctom 7-stupňovej automatickej prevodovky. Rýchlosť 100 km/h dokáže z pokoja dosiahnúť už za 3,9 sekundy. Neskôr by sa do punuky malo začleniť aj dvanásťvalcové vyhotovenie Mercedes-AMG S 65 Cabriolet. Okrem toho, Mercedes zvažuje predsa len ešte jednu možnosť, a to siedmu karosársku verziu, štvordverové kupé odvodené od triedy S. To je ale už hudba ďalekej budúcnosti, medzitým sa objaví na cestách táto luxusná jachta, ktorej zákazníci si ju budú môcť užiť už začiatkom budúceho roka, kedy by mali byť doručené prvé kusy.