Podľa nedávno avizovaných informácií nemecká prémiová automobilka oficiálnou cestou odhaľuje svoj najväčší roadster.
I keď by ste to možno nepovedali, no trieda SL šiestej generácie, teda s kódovým označnenín R231 sa prvýkrát svetu ukázala už na autosalóne v Detroite v roku 2012, čo značí, že už nejaký ten rôčik má a podľa zaužívaného životného cyklu nielen vozidiel značky zo Stuttgartu, je čas na drobnú modernizáciu. Pri príležitosti autosalónu v Los Angeles tak spoznávame faceliftovanú podobu jedného z najznámejších modelov automobilky Mercedes-Benz, ktorá dokonca počíta s pomerne rozsiahlými zmenami. Narážam predovšetkým na exteriérové korigácie dizajnu, nakoľko hlavne predné partie prešli zásadnejšou premenou. Vďaka nej roadster s bohatou históriou medzičasom vystriedal pomerne ostré hrany za oblejšie tvary. Predná maska je prakticky úplne nová, dominuje je rozmerná maska s efektným diamantovým efektrom, ktorý poznáme z tried A, CLA, C ale už aj CLS či GT. Práve na posledný menovaný model sa novinka spredu ponáša jednoznačne najviac, pri čelnom pohľade si ich laické oko určite i ľahko pomýli. Môžu za to aj úplne nové svetlá pozostávajúce výhradne z LED diód a prepracovaný nárazník s veľkými otvormi.
Smerom vzad evidujeme zmeny už len v detailoch. Koncové svetlomety si zachovali svoj tvar, zmenilo sa však ich vnútro, keďže po novom disponujú prepracovanejšou grafikou. Samozrejme, vzadu nájdeme rovnako nový nárazník a koncovky výfukov, ktoré sa tak tvarom zaradili medzi súčasné vozidlá značky. Do ponuky sa ďalej začlenili nové odtiene karosérie či disky kolies. Interiéru sa zmeny dotkli na pohľad len minimálne. Mercedes v tomto prípade ostáva verný klasike, a tak páku novej, až 9-stupňovej automatickej prevodovky 9G-TRONIC nájdeme v stredovom tuneli a nie formou páčky za volantom. V jej okolí pribudol volič jazdných programov Dynamic Select, ktorý umožňuje vyberať medzi piatimi nastaveniami, pričom novinkou pre triedu SL je aj podvozok Active Body Control.
Pod kapotou v "základe" opätovne nachádzame šesťvalcovú verziu SL 400, jej výkon však poskočil na úroveň 270 kW / 367 koní a 500 N.m. Ďalej nasleduje známa SL 500-ka, ktorej V8-čka produkuje 335 kW / 455 koní. Spolu s bežnými, "ne-AMG-čkovými" vyhotoveniami spoznávame súčasne aj obe top verzie, čiže v duchu nového značenia modely Mercedes-AMG SL 63 aj SL 65.
Tie sa nesú v znamení vyššie spomínaných zmien, po estetickej stránke sa priblížili k zvyšku SL-kového portfólia, keďže exteriérovo ich teraz už odlišuje len hŕstka prvkov, bodykit majú totiž viac-menej identický. Prvé spomenuté AMG-čko sa spolieha na známý 5,5-litrový osemvalec bi-turbo, ktorý je naladený na výkon 430 kW / 585 koní pri krútiacom momente o veľkosti 900 N.m. Predošlé špekulácie o tom, že 63-ka presedlá na 4-litrový agregát z GT-čka sa tak nepotvrdili. Vrcholom je už tradične veľkolepý 6-litrový dvanásťvalec, ktorý za prítomnosti nezameniteľného zvukového prejavu zabezpečuje v SL 65-ke až 463 kW / 630 koní. Samozrejme, masívny krútiaci moment je aj tentokrát prítomný na úrovni rovných 1000 N.m!