Ak ešte nemáte v týždni od 25. do 31. mája žiadny program, máme pre vás výborný tip.
Ak ešte nemáte v týždni od 25. do 31. mája žiadny program, máme pre vás výborný tip. V Bratislave sa koná festival Dni architektúry a dizajnu (DAAD) určený nielen odbornej, ale aj laickej verejnosti. Na festivale nájdete napríklad výstavu originálnych dizajnových šiat, moderné interiérové doplnky či množstvo zaujímavých inšpirácií pre vaše bývanie. Na festivale sa aktívne podieľal aj Heineken, známy svojím pozitívnym vzťahom k trendovému dizajnu. Ako oficiálny partner DAAD dal priestor mladým dizajnérom a módnym návrhárom, aby ukázali svoj talent.
Aj z chladničky môže byť umenie
Neveríte? Navštívte DAAD a presvedčte sa na vlastné oči. Úloha pre začínajúcich dizajnérov bola jasná – vytvoriť čo najatraktívnejší dizajn chladničiek na pivo. Kreativite sa medze nekládli, podmienkami boli „iba“ dobrý nápad, originalita a vizuálna príťažlivosť. Každý z nich poňal tvorivú úlohu po svojom, a tak vzniklo sedem neobyčajných a inšpiratívnych diel s úplne odlišným výtvarným stvárnením. Tvorbu siedmich autorov si môžete pozrieť na videu:
Ó, šaty!
Kým dizajnéri pracovali na art-chladničkách, úlohou pre mladých módnych návrhárov bolo navrhnúť a vyrobiť čo najoriginálnejšie šaty. Do tejto aktivity sa zapojili študenti a študentky odevných vysokých škôl pod vedením vedúcej ateliéru odevného dizajnu Prof. Júlie Sabovej, akad. mal. v spolupráci so Slovak Fashion Council. Vďaka tomu vzniklo 12 jedinečných odevov. Študenti si precvičili svoje zručnosti a vytvorili výnimočnú kolekciu umeleckých a zároveň nositeľných modelov. Navyše, odborná porota vyberie zo študentov víťaza, ktorý získa možnosť prezentovať svoju tvorbu v Londýne na budúci rok na podujatí International Fashion Showcase.
Exkluzívna dizajnová Club Bottle
Aj samotný dizajn tejto ikonickej značky neunikol dotyku dielní svetoznámych dizajnérov. Exkluzívny alumíniový povrch tretinkovej Heineken Club Bottle ukrýva vzrušujúce tajomstvo. V tme pod UV svetlom sa atrament na povrchu fľaše rozsvieti a odhalí jasný a žiarivý dizajn – farebné vektory z dielne špičkového dizajnového štúdia Matt W. Moore. To sa vo svete preslávilo svojím osobitým a nezameniteľným štýlom „vectorfunk“, ktorý im otvoril dvere k spolupráci so značkami ako Apple, Coca-Cola, Nike či Heineken. Vychutnať si svetové pivo z takejto štýlovej fľaše je radosť pre všetky zmysly.
Pre budúcnosť dizajnu
Zámer spoločnosti Heineken poskytnúť priestor mladým talentovaným umelcom nebol náhodný. Možno už čoskoro sa presadia v podobných prestížnych kreatívnych štúdiách alebo ako špičkoví návrhári svetových módnych značiek. V podobných aktivitách zameraných na podporu kreativity talentovaných umelcov bude Heineken pokračovať aj v budúcnosti, čo je skvelá správa pre nás všetkých, ktorí máme radi dobrý a kvalitný dizajn. Určite sa máme na čo tešiť.
Zdroj: Tlačová správa