Záverečný sumár, obsahujúci tie najväčšie a najzaujímavejšie novinky z dlhoočakávaného autosalónu v hlavnom meste Francúzska.
A parížsky autosalón do tretice! Brány najnavštevovanejšieho autosalónu roka (na základe oficiálnych štatistík) sú už od 4. októbra otvorené aj pre verejnosť a my ti prinášame ďalšie autentické fotografie a najdôležitejšie informácie o tých najväčších a najzaujímavejších novinkách. I tentokrát ide o autosalón nabitý množstvom automobilov, ktoré majú vo výstavisku svoju oficiálnu svetovú/európsku premiéru, konkrétnejšie hovoríme o asi 100vke exemplárov, ktoré sa fyzicky ukázali svetu po prvýkrát. Na obrovskú plochu, približne 96 000 m2, sa po predošlom prvom a druhom sumáre vraciame ešte raz, aby sme vám ukázali poslednú sadu fotografií a informácií o tých najväčších a najzaujímavejších novinkách. Ideme na to.
Ford Mondeo
Vyzerá to tak, že Ford konečne plánuje, po vyše dvoch rokoch, čo je model Mondeo dostupný za veľkou mlákou, spustiť predaj "novinky" i v Európe. Tvarom exteriéru sa drží predchodcu, ponúka však modernejšie prvky, ktoré dotvárajú atraktívnejší look. Úplnou novinkou bude i luxusná verzia s označením Vignale. Tento dodatok budeme vraj vidieť u modelov, ktoré budú disponovať luxusnejšími prvkami vo výbave a elegantnejším exteriérom - pribudli tak chrómové lišty, nové LED-diódy, farby karosérie a dizajny kolies. Nová generácia je zhodná s tou americkou, do predaja príde opäť v troch karosárskych variantoch - sedan, liftback a kombi. Otázkou zostáva, ktoré motorizácie v porovnaní s USA ostanú v ponuke a ktoré pribudnú navyše. Viac sa dozvieme už čoskoro.
Kia Sorento
Tretia generácia i u nás obľúbeného kórejského SUV-čka Sorento prichádza na trh pomerne skoro a už pri prvom pohľade vidíme, že sme svedkami naozaj výrazného dizajnu, ktorému dominuje mohutná predná maska. Celok však ide ruka v ruke so súčasným trendom a výzorom ostatných nových modelov značky, pričom opäť hovoríme o naozaj vydarenom exteriéri a už na prvý pohľad hodnotnejšom spracovaní. Medzigeneračne Sorento nielen opticky narástlo, ale ponúka priestor a komfort až pre sedemčlennú posádku, batožinový priestor má hodnotu až 660 litrov, do motorového priestoru sa nasťahujú tri motorizácie - benzínový agregát 2.4 GDI a dvojica dieselových motorov s objemom 2,0 a 2,2-litra.
Maserati Ghibli Ermenegildo Zegna Edition Concept
Model Ghibli, ktorý je považovaný za priameho nástupcu prvej generácie Quattroporte, teda športový sedan s trojzubcom v znaku, nie je vo svete už žiadnou novinkou, keďže k predstaveniu došlo už minulý rok. V Paríži sa však ukazuje jeho špeciálne vyhotovenie Ermenegildo Zegna Edition Concept, ktoré opäť vzniklo v spolupráci so známou talianskou módnou značkou Ermenegildo Zegna. Táto špecialitka má zaručiť zákazníkom najmä väčšiu exkluzivitu, pod čo sa podpísal i unikátny, perleťový lak Azzuro Astro, 20'' disky kolies a interiér obohatený o karbón, kožu Poltrona Frau a hodváb od módneho domu Ermenegildo Zegna. Nakoľko ide o verziu Ghibli S Q4, pod kapotou tróni šesťvalec s výkonom 301 kW / 410 koní a 550 N.m.
Mazda MX-5
Stánok japonskej Mazdy sa nesie v znamení úplne novej generácie legendárneho roadsteru MX-5. Aj keď to tak možno z fotografií nevyznie, novinka je v porovnaní s predchodcom kratšia až o 10 centimetrov, no zároveň o niekoľko milimetrov širšia, ale i nižšia. Nová Miata pôsobí naozaj dravo, pomerne dosť nadčasovo, pričom exteriér vznikol kombináciou predošlých tvarov a súčasných naozaj atraktívnych a sviežich dizajnových trendov Mazdy. Vystavovaný exemplár žiari v nádhernom červenom laku a v 17'' diskoch. V závislosti od trhu sa pod kapotou nájde niekoľko zaujímavých motorizácií, u nás by sa mal objaviť atmosférický štvorvalec z radu Skyactiv-G, konkrétne v objemoch 1,5 a 2,0-litra. Bližšie parametre zatiaľ paradoxne nepoznáme, obe vyhotovenia budú však sprevodované s novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Mercedes-Benz triedy B facelift
Avizovaný facelift kompaktného MPV značky Mercedes-Benz, triedy B, sa nesie v dizajnovom duchu triedy A a CLA. Modernizácia patrí skôr k tým decentnejším, najväčšie zmeny sa odohrali v predných partiách, kde evidujeme prepracovaný vzhľad svetlometov a úplne nový tvar predného nárazníka. Navyše, po novom i B-čko bude možné obdariť športovým AMG packetom, ktorý v ponuke doteraz chýbal. Okrem toho, novinkou v príplatkovej výbave je aj technológia LED High Performance či bezpečnostné funkcie Collision Prevention Assist Plus a Attention Assist. Paleta pohonných jednotiek je naozaj bohatá. Trojicu benzínových jednotiek (B 180, B 200 & B 250) a štvoricu dieselových agregátov (B 160 CDI, B 180 CDI, B 200 & B 220) dopĺňa verzia B 200 Natural Gas Drive, využívajúca stlačený zemný plyn či nová ekologická alternatíva Electric Drive. Tá disponuje elektromotorom s výkonom 180 koní a 340 Nm a dojazdom okolo 137 km na jedno nabitie.
Range Rover Sport SVR
Land Rover minulý rok predstavil novú generáciu Range Roveru Sport a už rok na to spoznávame úplne novú, vrcholnú verziu. Aby som bol presnejší, nie je to len také hocijaké vyhotovenie. SVR je totiž najrýchlejším a najvýkonnejším modelom v celej histórii značky, no aby toho nebolo málo, dokonca na Nürburgringu urobil rekord medzi SUV-čkami! Severnú slučku dokázal Range Rover Sport SVR zdolať len za 8 minút a 14 sekúnd. Za všetkým stojí obrovský, 5-litrový osemvalec s výkonom až 550 koní a 680 N.m, pochádzajúci zo špičkového Jaguara F-Type Coupé V8 R. Vďaka tomu na stovku vyšprintuje veľké SUV-čko len za približne 4,5 (!) sekundy a zároveň dokáže uháňať rýchlosťou až 260 km/h, kde sa ozve obmedzovač. O sprevodovanie sa stará už tradične osemstupňová automatická prevodovka, ktorá posiela silu na všetky štyri kolesá. Čerešničkou na torte je systém Active-Roll Control, ktorý nahradil klasické stabilizátory hydraulickými pumpami. Navonok spoznáme verziu SVR vďaka obrovským 21, respektíve až 22'' diskom či podstatne agresívnejšiemu bodykiu, kde dominuje čierna farba na všetkých detailoch, vrátane tradičnej masky. Úplne nové sú nárazníky, bočné vytiahnuté blatníky, no hlavne zadný spojler, difúzor a až štvorica koncoviek výfukov. Bližšie info tu.
Smart ForTwo & ForFour
Vo Francúzsku sa nám ukazuje i tretia generácia kultového Smartu, ktorý hneď v úvode prichádza s dvoma karosárskymi verziami, teda ForTwo a ForFour. Pochopiteľne, ikonický dizajn musel ostať zachovaný, preto exteriér novinky nikoho až tak neprekvapí, keďže rovnako ako to býva zvykom u konkurenčného Mini, svoje pôvodné tvary sú pre značku naďalej veľmi podstatné. Ako sa však čakalo, smartík nám narástol, pričom v porovnaní s predchodcom model ForFour nepredstavuje úplne odlišné vozidlo, ale len natiahnuté ForTwo. ForTwo/Four si zachováva dvojfarebné vyhotovenie exteriéru, znovu teda evidujeme farebne odlíšené písmeno C a to aj v prípade väčšieho ForFour. Dizajnovo pôsobí mini auto podstatne modernejšie a dospelejšie, nechýbajú moderné prvky, akými sú napríklad LED-diódy vpredu aj vzadu. Nový Smart bude zo začiatku poháňaný výhradne benzínovými agregátmi. Prvým z nich bude litrový trojvalec s výkonom 71 koní a 91 N.m, zatiaľ čo druhý, 0,9-litrový trojvalec ponúkne až 90 koní a 135 N.m. Podrobné parametre a informácie nájdeš tu.
Volkswagen Golf Alltrack
Bolo celkom zaujímave pozerať sa doteraz na to, ako sa v podstate darí Octavii vo verzii Scout a Volkswagen sa nesnaží obdobný model postaviť i vo svojom vlastnom, vždy o čosi vyššie postavenom portfóliu. Časy sa však menia a po tom, ako na trh dorazil väčší Passat Alltrack, prišiel čas i na ďalší z "crossoverov", menší Golf Alltrack. V skutočnosti ide o vozidlo veľmi podobného charakteru. Už tradične vychádza z karosérie kombi, štandartne ponúka pohon všetkých kolies 4Motion, elektronicky uzatvárateľný predný diferenciál a dvojcentimetrové navýšenie svetlej výšky. Samozrejme, čo by to bola za terénna verzia, keby nemala početné exteriérové oplastovanie, ktoré má vozidlu zaručiť väčšiu ochranu. Terénny look sa naozaj vydaril, nepôsobí vôbec lacno, navyše je doplnený o chrómové detaily a ochranné lesklé plochy. Golf Alltrack sa objaví v ponuke so štvoricou agregátov - 1.8 TSI, 1.6 TDI a 2.0 TDI s dvoma výkonnostnými vyhotoveniami.