Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
3. októbra 2014 o 20:03
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Autosalón Paríž 2014 #2 - Vylepšená RS6-ka, nové XC90 či dvanásťvalcové S 65 AMG!

TECH
Uložiť Uložené

Dlhoočakávaný autosalón v hlavnom meste Francúzska otvoril po ročnej prestávke svoje brány a my ti prinášame v poradí už druhý sumár z veľkolepého výstaviska.

Ako už asi vieš, teda pokiaľ aspoň trochu sleduješ automobilové dianie, v Paríži sa otvorili brány najnavštevovanejšieho autosalónu roka (na základe oficiálnych štatistík). V úvodnom článku si sa mohol, okrem iného, dozvedieť, že na obrovskej ploche 96 000 m2 sa tento rok návštevníci môžu tešiť na približne 100 svetových premiér! Výstavisko je síce oficiálne otvorené až od 4. októbra, avšak keďže dva dni predtým sú priestory dostupné novinárskej verejnosti, už teraz ti prinášame autentické fotografie a najdôležitejšie informácie o tých najväčších a najzaujímavejších novinkách. Tu je druhá časť.

Audi RS6 Avant facelift

Audi nedávno zmodernizovalo modelové rady A6 a A7 Sportback, čoho výsledkom sú modernejšie a prepracovanejšie tvary vozidiel so štvoricou kruhov na kapote. V oboch prípadoch sa pozornosť upriamila na nové predné svetlomety s technikou Matrix LED, ktoré Audi zavádza prakticky do všetkých nových modelov. Decentných úprav sa samozrejme dočkali zadné svetlá, predný a zadný nárazník a niekoľko detailov v interiéri či pod kapotou. Na autosalóne pochopiteľne najväčšiu pozornosť z faceliftovaných radov vyššej strednej triedy predstavoval brutálny kombík RS6 Avant. Ten síce dostal v podstate len jemne upravenú grafiku svetiel, no v atraktívnom červenom laku ho nemôže nikto prehliadnuť. Bližšie informácie o facelifte radu A6 sa dozvieš tu.

Autosalón Paríž 2014 #2 - Vylepšená RS6-ka,  nové XC90 či dvanásťvalcové S 65 AMG!

Autosalón Paríž 2014 #2 - Vylepšená RS6-ka,  nové XC90 či dvanásťvalcové S 65 AMG!

BMW X6

SUV-čkári sa tešia, nakoľko ich obľúbená X6-ka prichádza na trh vo svojej druhej generácii a v Paríži tak nesmie chýbať. Aby som bol presnejší, novinka, nadväzujúca na prvú generáciu z roku 2008, spadá skôr do kategórii SAC (Sport Activity Coupe) alebo ak chcete SAV (Sport Activity Vehicle). Vozidlo kombinujúce "terénne" schopnosti so športovou líniou kupé sa stalo veľkým priekopníkom, a tak i u nás sa neraz X6-ka stala úspešnejšou než samotná X5-ka. Šesť rokov jednej generácie vrátane faceliftu v jeho polčase je však v dnešnej dobe tak akurát, preto sa nám na autosalóne predstavuje nástupca, ktorý opäť tvarom vychádza z novej X5-ky, zároveň však pomerne citeľne pripomína menšiu X4-ku. Predná maska je štylizovaná do písmena X, hlavné príplatkové full-LED svetlomety sú výrazne pretiahnuté do strán, pričom celkovo predný pohľad pôsobí podstatne agresívnejšie a športovejšie. I zadné partie sa nevymykajú súčasnému dizajnovému trendu bavorákov, odzrkadľujú športovejší temperament. Podrobnejšie informácie vrátane údajov o motorizáciach nájdeš tu.

Autosalón Paríž 2014 #2 - Vylepšená RS6-ka,  nové XC90 či dvanásťvalcové S 65 AMG!

Autosalón Paríž 2014 #2 - Vylepšená RS6-ka,  nové XC90 či dvanásťvalcové S 65 AMG!

Ferrari 458 Speciale A

Ferrari nás v prípade otvorenej verzie superšportu 458 Speciale naťahovalo až až, no pár dni pred autosalónom konečne vyložilo karty na stôl. Všetky tie manévre okolo boli pritom naozaj zbytočné, nakoľko už dávno sme vedeli, že Taliani len zoberú otvorenú 458-čku Spider a aplikujú na ňu aerodynamický paket a všetky vylepšenia zo špičkovej verzie 458 Speciale. Skutočné prekvapenie preto predstavuje len označenie, nakoľko nová, vylepšená otvorená verzia sa volá 458 Speciale A, kde A reprezentuje pojem Aperta, teda otvorený. Roadster váži 1340 kilogramov, pričom v svojich útrobách ukrýva starý-známy 4,5-litrový vidlicový osemvalec s výkonom 605 koní (+35 koní oproti 458 Spider) a 540 N.m. Opäť je tak vo veci agregát, ktorý sa pýši rekordným pomerom - približne 135 koní na jeden liter, čo navyše znamená, že sa jedná o najvýkonnejší atmosfericky plnený osemvalcový motor (výkonnosť agregátu v pomere k jeho objemu) na svete. Viac tu

Autosalón Paríž 2014 #2 - Vylepšená RS6-ka,  nové XC90 či dvanásťvalcové S 65 AMG!

Autosalón Paríž 2014 #2 - Vylepšená RS6-ka,  nové XC90 či dvanásťvalcové S 65 AMG!

Jaguar XE S

Približne dva roky avizovaný sedan strednej triedy nám Jaguar v uplynulých týždňoch predstavil, preto bolo jasné, že jeho stánok na autosalóne sa bude niesť práve v duchu novinky zamierenej proti BMW radu 3. Ide o prvý model značky, ktorý je postavený na novej platforme iQ(Al). Karoséria je vyrobená v 75% z hliníku, zvyšok, najmä zadné partie, pozostávajú z ocele, čím vývojári dosiahli ideálne rozloženie hmotnosti medzi nápravami v pomere 50:50. Zaujímavosťou je, že Briti hneď v úvode predstavili i (zatiaľ?) najvýkonnejšie vyhotovenie s dodatkom S, a preto najväčšiu pozornosť, i keď na výstavisku nájdeme i základné verzie, upriamuje práve na vrchol v ponuke. XE S-ko preto ponúka o čosi atraktívnejší, športovejší look, pod ktorý sa podpísal mohutnejší bodykit, upravená maska chladiča, zadný nárazník s akýmsi difúzorom a dvojicou oválnych výfukov či efektné, až 20“ disky kolies, ktoré vystriedali základne 17-tky. Pripomeniem, že pod kapotou sa nachádza trojlitrový šesťvalec naladený na výkon 340 koní a 450 N.m. Rýchlostné parametre nájdeš tu.
 

Autosalón Paríž 2014 #2 - Vylepšená RS6-ka,  nové XC90 či dvanásťvalcové S 65 AMG!

Autosalón Paríž 2014 #2 - Vylepšená RS6-ka,  nové XC90 či dvanásťvalcové S 65 AMG!

Land Rover Discovery Sport

Kompetentní z Land Roveru už dávnejšie avizovali, že do svojho modelového portfólia zaradia po Range Roveri ďalší rad, ktorý bude zlučovať viacero vozidiel súčasne. Prvé z nich je úplne nové Discovery Sport, ktoré v skutočnosti nahradzuje malé SUV Freelander, nie legendárny model Discovery (jeho nová generácia bude čoskoro nasledovať). Na autosalóne zažiarila novinka v žiarivom oranžovom exteriéri s čiernymi doplnkami. Exteriér nadväzuje na momentálny dizajnový smer značky, no na jej pomery sme svedkami o čosi oblejších tvarov, pričom SUV-čko disponuje naozaj malými prevismi, čo ocení majiteľ najmä v teréne. Ku kráse určite dopomohol aj zaujímavo tvarovaný a z profilu efektne vyzerajúci C-stĺpik, ktorý si tak novinka ponechala z konceptu Vision. Na výber bude v úvode z troch motorizácií, o ktorých sa viac dočítaš tu.

Autosalón Paríž 2014 #2 - Vylepšená RS6-ka,  nové XC90 či dvanásťvalcové S 65 AMG!

Autosalón Paríž 2014 #2 - Vylepšená RS6-ka,  nové XC90 či dvanásťvalcové S 65 AMG!

Mercedes-Benz S 65 AMG Coupé

Galavečer značky Mercedes-Benz sa pred samotným otvorením autosalónu niesol v znamení predstavenia dvoch najhlavnejších "AMG noviniek" - GT & C 63. Odhliadnuc od nich však nemohli chýbať ani iné modely, najmä dvanásťvalcová cestná jachta, nové S 65 AMG Coupé. Nástupca triedy CL v najsilnejšej a zároveň najdrahšej verzii (od cca 244-tisíc €) poháňa 6-litrová vidlicová V12-ka biturbo so sériovým výkonom až 463 kW / 630 k a extrémnym krútiacim momentom s hodnotou rovných 1000 N.m! 65-ka je opäť v ponuke výhradne so zadným pohonom, na ktorý smeruje obrovský výkon prostredníctvom 7-stupňového automatu 7G-Tronic AMG Speedshift. Exteriérom sa toto vyhotovenie líši predovšetkým početným chrómovaním a rozdelenou dvojicou výfukov. Zvyšné, naozaj dychberúce parametre a informácie, sú obsiahnuté v tomto článku.

Autosalón Paríž 2014 #2 - Vylepšená RS6-ka,  nové XC90 či dvanásťvalcové S 65 AMG!

Autosalón Paríž 2014 #2 - Vylepšená RS6-ka,  nové XC90 či dvanásťvalcové S 65 AMG!

Nissan Pulsar Nismo Concept

Časy legendárnej Almeri GTI sú dávno preč a po ostrom hot-hatchi sa v portfóliu Nissanu už dávno zľahla zem. Pravdou je, že Nissan má v Európe problém vôbec nejaký hatchback ponúknuť, nieto ešte predávať jeho špičkovú verziu. Veci sa však menia a už nejaký ten piatok poznáme naozaj nádejný model Pulsar, ktorým chce v danej kategórii automobilka zaznamenať veľkolepý comeback. Aby toho nebolo málo, ešte sa pomaly nerozbehli ani jeho predaje a už tu máme špičkovú verziu Pulsar Nismo, ktorá chce navyše vážne zamiešať karty na Nürburgringu medzi predokolkami. Postarať sa o to má benzínová jednaosmička naladená na 205 kW / 275 koní a navyše jazdné vlastnosti, ktoré predstavujú veľký prelom. Verzia Nismo je zatiaľ predstavená ako koncept s masívnym bodykitom, no je viac než isté, že od sériovej podoby, ktorá na seba nenechá dlho čakať ,sa veľmi nelíši. Palec hore!

Autosalón Paríž 2014 #2 - Vylepšená RS6-ka,  nové XC90 či dvanásťvalcové S 65 AMG!

Autosalón Paríž 2014 #2 - Vylepšená RS6-ka,  nové XC90 či dvanásťvalcové S 65 AMG!

Renault Espace

Ďalším z najväčších prekvapení je nepochybne i automobilka Renault s 5. generáciou modelu Espace. Ten prichádza po 12 rokoch od predošlého vydania a ako môžete vidieť, Francúzi radikálne zmenili charakter a zameranie vozidla. Bol to práve Espace, ktorý stál pri zrode kategórie rodinných MPV, no a teraz prichádza v podobe akéhosi futuristického crossoveru pre sedemčlennú posádku. Pred niekoľkými rokmi by vozidlo týchto tvarov všetci automaticky odsúdili a hneď ho zaradili medzi koncepčné či dokonca sci-fi vozidlá. Renault to však myslí vážne a tento model vypúšťa do sveta a zároveň čoskoro i do predaja. Poháňaný bude výhradne 1,6-kovými agregátmi, vnútro opäť ponúkne maximálny priestor a komfort, batožinový priestor ma objem 660 litrov a už v základe bude postavený na 19'' diskoch. Cenové relácie zatiaľ nepoznáme, no obávam sa, že pokiaľ nebudú naozaj atraktívne, môže sa stať, že Espace dopadne neúspešne, podobne ako trieda R od Mercedesu.

Autosalón Paríž 2014 #2 - Vylepšená RS6-ka,  nové XC90 či dvanásťvalcové S 65 AMG!

Autosalón Paríž 2014 #2 - Vylepšená RS6-ka,  nové XC90 či dvanásťvalcové S 65 AMG!

Volvo XC90

Švédsky stánok žiari predovšetkým vďaka úplne novej generácii jedného z najobľúbenejších SUV na svete. Po dlhých 12. rokoch rokoch sme sa teda konečne dočkali nástupcu, ktorý opäť ponúka veľmi vydarené a nadčasové tvary s minimalistickým podtónom. Predná maska dostala elegantnejšie a úhľadnejšie krivky, ktoré nájdeme aj v zadných partiách, predovšetkým ak ide o zadné diódové svetlá. Tie dostali i tentokrát vertikálne umiestnenie, v najnovšom podaní však koncové svetlomety nabrali na veľkosti a doslova obopínajú zadok. Vpredu dominuje rozmerná maska s pozmeneným logom a svetlomety, samozrejme rovnako ako vzadu, preplnené LED-kami, ktoré sú navyše naozaj výrazne zoradené do ležatého písmena T. Motorová paleta zahŕňa výhradne štvorvalcové motory a jednu plug-in hybridnú verziu, viac však nájdeš už tu.

Autosalón Paríž 2014 #2 - Vylepšená RS6-ka,  nové XC90 či dvanásťvalcové S 65 AMG!

Autosalón Paríž 2014 #2 - Vylepšená RS6-ka,  nové XC90 či dvanásťvalcové S 65 AMG!

Druhý autosalónový sumár je na konci, no v najbližších dňoch sa môžeš tešiť ešte na minimálne jedno pokračovanie, v ktorom nájdeš tie najvýznamnejšie a najväčšie novinky z tohtoročného výstaviska v Paríži.

Domov
Zdieľať
Diskusia