Po tom, ako Audi vynovilo model A7 Sportback, prišiel rad na veľmi príbuzný model A6, ktorý bol už dlhšie v procese testovania.
Po tom, ako Audi vynovilo model A7 Sportback, prišiel rad na veľmi príbuzný model A6, ktorý bol už dlhšie v procese testovania. Už na prvý pohľad je jasné, že aj v tomto prípade sú zmeny naozaj len v detailoch, dokonca by som povedal, že majú menší rozsah, než pri facelifte A7-čky. Samozrejme, najväčšou zmenou prešli svetlá, keďže Audi si momentálne uletelo na technológii Matrix LED. Po vlajkovej lodi A8 a štýlovej A7-čke tak novú technológiu predných svetiel prebrala aj A6-ka, pochopiteľne ich však nájdeme len v príplatkovej výbave. Rovnako ako predné, tak i zadné svetlomety dostali novú výplň, ktorá pripomína práve nedávno modernizovanú A7-čku. Okrem toho, jemných zmien sa dočkal predný a zadný nárazník, bočné prahy, nové sú dizajny kolies či sploštené koncovky výfukov.
Zaujímavosťou je fakt, že automobilka sa rozhodla faceliftnúť všetky verzie a karosárske prevedenia tohto modelového radu naraz, preto okrem vylepšenej A6-ky spoznávame aj vyhotovenie A6 Allroad, S6 či dokonca RS6 Avant. Nič prevratné však nečakajte, ide naozaj len o decentnú evolúciu predošlých tvarov, dokonca v špičkovej RS6-ke okrem novej grafiky svetiel, žiadne podstatné úpravy nenájdeme. V interiéri, vo všeobecnosti, dramatické zmeny rovnako nenastali, nájdeme v ňom však kvalitnejšie materiály, nové hliníkové a drevené textúry dekorov, kožené čalúnenie (nový šedý odtieň Flint a červený Arras) a vylepšený multimediálny systém MMI.
Väčšie zmeny však nastali pod kapotou, kde po novom nájdeme nový benzínový agregát 1.8 TFSI s výkonom 190 koní a priemernou spotrebou vraj len 5,7 l/100 km. Ďalej tu máme novú verziu 3,0 TDI Competition, ktorá má po vzore A7-čky vzdať hold naftovým motorom s iniciálkami TDI oslavujúce 25 rokov od vzniku. Ide o upravený šesťvalcový naftový motor 3,0 TDI z kategórie „clean diesel“, ktorý spĺňa normu Euro 6 a zároveň ponúka výkon až 326 koní. Táto hodnota však nie je konečná, dokonca ide až o silu 346 koní, ktoré má vodič k dispozícii niekoľko sekúnd, pokiaľ poriadne dupne na plynový pedál. Maximálny krútiaci moment má pritom hodnotu až 650 N.m, pričom prenášaný je prostredníctvom 8-stupňového automatu. Ďalej pribudlo 190-koňové prevedenie 2,0 TDI ultra s priemernou spotrebou len 4,2 l/100 km. To snáď v tom Audi hádam nemyslia vážne.
Najlacnejšie prevedenie Audi A6 1,8 TFSI štartuje na cenovke niečo cez 38-tisíc Eur, pričom svetovú premiéru bude mať „nová“ A6-ka čoskoro na autosalóne v Paríži.