Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
2. októbra 2014 o 19:22
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Autosalón Paríž 2014 #1 - Koncern Volkswagen a Mercedes-Benz odhalili tromfy!

TECH MERCEDES-BENZ VOLKSWAGEN
Uložiť Uložené

Dlho-očakávaný autosalón v hlavnom meste Francúzska otvoril po ročnej prestávke svoje brány a my ti prinášame prvý sumár z výstaviska.

Dočkali sme sa! Po tom, ako uplynulé týždne zaplavili Refresher, okrem iného, najzaujímavejšie a najhlavnejšie automobilové prírastky, prišiel deň D, teda deň, kedy sa otvoria brány tohtoročného autosalónu v Paríži a všetky spomenuté novinky si tam odkrútia svoju premiéru. História automobilového veľtrhu v hlavnom meste Francúzska siaha až do roku 1898, kedy sa v Paríži konal prvý ročník. Ako dobre vieme, novodobé pokračovanie tohto francúzskeho autosalónu sa odohráva v jesennom období v centre mesta v Porte de Versailles, pričom sa koná len každý druhý rok, keďže sa strieda s autosalónom vo Frankfurte. Paris Motor Show sa oficiálne koná v dňoch 4. - 19. októbra, avšak ako je už tradíciou, ešte pred samotným otvorením brán pre verejnosť, bude výstavisko dostupné od 2.10. pre novinárov. 

Základné vstupné do priestorov Porte de Versailles vás bude stáť 14 € (študenti od 10 do 18 rokov 8 €), pričom pre návštevníkov budú brány výstaviska otvorené v čase od 10:00 do 20:00 hodiny. Aj tentokrát budeme svedkami zvýšeného počtu vozidiel, ktoré bude spájať snaha o ekologickejšie zajtrajšky, teda úspornejších, šetrných či hybridných verzií a elektromobilov. Na obrovskej ploche 96 000 m2 sa tento rok návštevníci môžu tešiť na približne 100 svetových premiér! Parížsky autosalón sa už nejaký ten rok pýši titulom najvyhľadávanejšej a najväčšej automobilovej udalosti roka, čo potvrdzujú i minuloročné čísla o počte návštevníkov. Samozrejme, najkomplexnejšia prehliadka automobilov za posledné mesiace nám nemôže uniknúť, preto vám v nasledujúcich dňoch postupne prinesieme viacero sumárov obsahujúcich hlavné informácie a autentické fotografie najhlavnejších noviniek. 

Prvá časť je venovaná koncernu Volkswagen Group a nemeckej automobilke Mercedes-Benz, ktoré niekoľko hodín pred oficiálnym otvorením samotného autosalónu usporiadali svoj vlastný, veľkolepý galavečer s bohatým programom, počas ktorého odprezentovali svoje najväčšie tohtoročné trháky v predstihu.

Audi TT(S) Roadster

Na tohtoročnom autosalóne v Ženeve si svoju svetovú premiéru odkrútila nová, v poradí tretia generácia športovo založeného modelu TT od Audi. Jedná sa síce o úplne nové vozidlo postavené na novej modulárnej platforme MQB, svojím dizajnom však hovoríme skôr o evolúcii predošlých tvarov, než radikálnych zmenách. Novinku však určite spozná snáď každý, keďže "tétéčko" dostalo hranatejší outfit. Medzičasom sa do sveta dostala nová fotogaléria, ktorá odhaľuje viaceré nové farby a vyhotovenia, no okrem toho, nedávno samotná automobilka predstavila i otvorené vyhotovenie TT Roadster. Tá však nepredstavuje žiadne prekvapenie, nakoľko oproti kupéčku sa líši prakticky len v riešení strechy. V oboch prípadoch Audi uvoľnilo hneď aj verziu TTS, teda výkonnejšie orientované kupé a roadster s ešte športovejším lookom a charakteristickou štvoricou výfukov, ktoré nahradili už tradičnú dvojicu blízko seba umiestených koncoviek. Okrem toho, to, o čom sa už dlhšie špekulovalo sa potvrdilo a do portfólia TT sa dostal i ďalší, tretí karosársky variant. Ide o koncept TT Sportback, ktorý si však priblížime v osobitnom článku čoskoro.

Autosalón Paríž 2014 #1 - Koncern Volkswagen a Mercedes-Benz odhalili tromfy!

Autosalón Paríž 2014 #1 - Koncern Volkswagen a Mercedes-Benz odhalili tromfy!

Bentley Mulsanne Speed

Na galavečeri koncernu samozrejme nemohla chýbať vrcholná verzia limuzíny Bentely Mulsanne, s tradičným dodatkom Speed. Automobilka hovorí o novinke ako o najrýchlejšom ultra-luxusnom vozidle na svete. Exteriérové zmeny sú naozaj markantné, dôležitejšie však je, že 6,75-litrový vidlicový osemvalec prešiel úpravami, čím vo výsledku ponúka 537 koní (+ 25 k) a až 1100 Nm. (!). Zadné kolesá tak dokážu vystreliť približne 2,7 ton (!) vážiaci kolos na stovku za 4,9 sekundy, pričom maximálna rýchlosť sa posunula na hodnotu 305 km/h. O novej, špičkovej a honosne limuzíne sa dozvieš viac tu.

Autosalón Paríž 2014 #1 - Koncern Volkswagen a Mercedes-Benz odhalili tromfy!

Autosalón Paríž 2014 #1 - Koncern Volkswagen a Mercedes-Benz odhalili tromfy!

Lamborghini Asterión LPI 910-4 Concept

Ako sa dalo čakať, pochopiteľne najväčšiu pozornosť a obdiv na prezentácii koncernu VW Group si zaslúžil úplne nový model Lamborghini. Tí, ktorí sledovali pozorne automobilové dianie posledných dní už tušili, že ide práve o model nesúci názov Asterión, ktorý značka posledné dni tajuplne naznačila. Novinku sme si exkluzívne priniesli už pred niekoľkými hodinami v podrobnom článku. Pripomeniem len, že hovoríme o koncepte hyperšportu s celým názvom Lamborghini Asterión LPI 910-4. Motorové ústrojenstvo pochádza z nedávno predstaveného nástupcu Gallarda, zo superšportu Huracan. Pod zadným krytom sa tak skrýva 5,2-litrová V10-ka s výkonom 449 kW / 610 koní, ktorú navyše dopĺňajú 3 elektromotory s celkovým výkonom 220 kW / 300 koní. Lamborghini vo svojej oficiálnej tlačovej správe uvádza, že novinka akceleruje na stovku za 3 sekundy a hravo zvládne maximálku 320 km/h. Viac sa už ale dočítaš tu.

Autosalón Paríž 2014 #1 - Koncern Volkswagen a Mercedes-Benz odhalili tromfy!

Autosalón Paríž 2014 #1 - Koncern Volkswagen a Mercedes-Benz odhalili tromfy!

Porsche Cayenne facelift

Koncernové Porsche sa sústredí predovšetkým na faceliftované Cayenne, ktoré po 4 rokoch nahradzuje mimoriadne úspešnú, pôvodnú podobu s predajnými číslami presahujúcimi 300-tisíc kusov! Zmeny sa odohrali predovšetkým v prednej časti, kde evidujeme agresívnejší nárazník s väčšími chladiacimi otvormi, jeho tvar je však len decentnou evolúciou toho predošlého. Samozrejme, ako je to v tejto dobe zvykom, úprav sa dočkali aj hlavné svetlomety, ktoré si svoj tvar v podstate zachovali, ich vnútro sa však zmenilo. V základe sú všetky verzie vybavené bi-xenónovými svetlometmi, okolo ktorých je štvorica bodových LED-diód. Toto prevedenie sme doteraz poznali len v najvyššej výbave, ktorú teraz nahradili dokonca Full-LED svetlometmi, verzie Turbo & Turbo S ich budú mať v sérii. Decentných zmien sa dočkali i zadné partie, kde nájdeme pozmenený tvar výplne piatych dverí, menšie, viac hranatejšie koncové svetlomety rovnako s novou grafikou a upravený nárazník s výfukmi, ktoré sa líšia na základe verzie. Najväčšiu pozornosť sa na prezentácii venovala novej, hybridnej verzii Cayenne S E-Hybrid, ktorá po vzore Panamery kombinuje 333 šesťvalcových koní s 95-koňovým elektromotorom. Celková sústava ponúka 416 koní, pričom jej akcelerácia má hodnotu 5,9 sekundy, maximálku 243 km/h a kombinovanú spotrebu len 3,4 l/100 km.

Autosalón Paríž 2014 #1 - Koncern Volkswagen a Mercedes-Benz odhalili tromfy!

Autosalón Paríž 2014 #1 - Koncern Volkswagen a Mercedes-Benz odhalili tromfy!

Škoda Fabia III 

O novej, tretej generácii predovšetkým v našich končinách veľmi úspešnej Fabii sme toho už popísali až až. Dalo sa čakať, že okolo nového hatchbacku bude v Paríži nepochybne veľké haló a to sa okrem večernej prezentácie určite potvrdí i na samotnom výstavisku. Škoda Fabia III totiž patrí medzi najväčšie automobilové novinky tohto roku, pričom posledný mesiac česká automobilka žije len týmto modelom, navyše, pomerne nečakane odhalila i praktické Combi. Predstavovať vám horúcu novinku už nejdem, koniec koncov, spravil som tak naozaj dopodrobna v uplynulých dňoch. Či s tým budete súhlasiť alebo nie, naozaj treba povedať, že tretia generácia je podstatne krajšia, priestrannejšia a teda vo výsledku atraktívnejšia. Po estetickej stránke nová Fabia prekvapila, i keď s ničím prevratným až tak neprišla. Ako sme čakali, tvarovo ide len o evolúciu predošlých tvarov, ktoré navyše idú ruka v ruka s ostatnými modelmi v portfóliu. Tie však v detailoch nabrali na podstatne lepších a krajších detailoch, čo potvrdzuje i vystavené vyhotovenia, najmä tento nafulovaný modrý exemplár s čiernymi detailami. Základné, sociálne verzie pochopiteľne uvidíme až na cestách.

Autosalón Paríž 2014 #1 - Koncern Volkswagen a Mercedes-Benz odhalili tromfy!

Autosalón Paríž 2014 #1 - Koncern Volkswagen a Mercedes-Benz odhalili tromfy!

 Volkswagen Passat GTE

Čo by to bolo za predstavenie, keby jeho súčasťou nebola i nová generácia najúspešnejšieho modelu vo svojej triede, nový Passat. Aby som bol presnejší, stánok Volkswagenu sa bude niesť predovšetkým v znamení B8-čkového Passatu, keďže ide o jednu z najhlavnejších a najočakávanejších tohtoročných automobilových noviniek. Počas galavečera automobilka odprezentovala najmä nedávno uverejnenú plug-in verziu GTE, ktorá zožala naozaj úspech. Tú totiž poháňa benzínový turbomotor 1.4 TSI s výkonom 115 kW/156 koní, ktorému sekunduje elektromotor poskytujúci výkon 85 kW/115 koní a až 400 N.m. Celá motorová sústava následne ponúka výsledný výkon 160 kW/218 koní, ktorý zaručuje verzii GTE akceleráciu na stovku za rovných 8 sekúnd a maximálnu rýchlosť 220 km/h. Kombinovaná spotreba plug-in verzie by sa mala pohybovať na hranici 2 l/100 km. Viac tu.

Autosalón Paríž 2014 #1 - Koncern Volkswagen a Mercedes-Benz odhalili tromfy!

Volkswagen XL Sport 

Pred zahájením samotného autosalónu sa odhalila i športová verzia hybridného a futuristického modelu XL, koncept XL Sport. Tento model bol už avizovaný nejaký ten piatok, najmä ak hovoríme o spolupráci so značkou Ducati, ktorá nedávno spadla pod krídla VW. Toto je ich prvý spoločný plod, teda nadčasové vozidlo, ktoré vo svojich útrobách schováva vidlicový dvojvalec Ducati 1199 Superleggera V-Twin s výkonom 147 kW / 200 koní! O prenos sily sa stará sedemstupňová dvojspojková prevodovka, ktorá dokáže motor vytočiť až k hodnote 11-tisíc otáčok! Aerodynamicky dokonalá záležitosť vážiaca len 890 kilogramov postavená na 18'' diskoch dokáže vystreliť s i tak malým agregátom na stovku len za 5,8 sekundy a rozbehne sa až na rýchlosť 270 km! Štandardom sú karbón-keramické brzdy, spätné zrkadlá nahradili kamery, pričom povrch karosérie tvoria karbónové pláty.

Autosalón Paríž 2014 #1 - Koncern Volkswagen a Mercedes-Benz odhalili tromfy!

Autosalón Paríž 2014 #1 - Koncern Volkswagen a Mercedes-Benz odhalili tromfy!

Mercedes-Benz Media Night

Okrem veľkolepej a bohatej prezentácie pod taktovkou koncernu Volkswagen Group, mal svoj vlastný, spomínaný galavečer i nemecký Mercedes-Benz. Ten všetku pozornosť upriamil predovšetkým na nové modely divízie AMG, GT a C 63. Ako ste si už asi viacerí všimli, budúce špičkové verzie, ktoré vznikli v spolupráci Mercedesu a AMG budú niesť nový, pozmenený názov Mercedes-AMG.

Autosalón Paríž 2014 #1 - Koncern Volkswagen a Mercedes-Benz odhalili tromfy!

Mercedes-AMG GT

Najnovšia pýcha značky Mercedes-Benz a divízie AMG zažiarila v priestoroch prezentácie v žiarivej žltej farbe doplnenej o čierne časti a detaily karosérie. Ako bolo avizované, pri príležitosti autosalónu a zároveň uvedenia na trh vystavovaný model reprezentoval úvodnú edíciu pod zaužívaným označením Edition 1. Tá sa pýši predovšetkým dodatočnými vylepšeniami a vychytávkami. Dopodrobna predstavený model tak navyše ponúka v rámci pilotnej edície predný splitter obopínajúci predné nasávacie otvory, špeciálny dizajn diskov, bočné a zadné nádstavce, no predovšetkým zadný spojler, ktorý sa nevysúva z karosérie, ale pevne zdobí zadné vydarené partie. Dnu nájdeme početné plakety s nápisom Edition 1 a červené detaily, vrátane červených pásov. Ako už vieme, pod prednou dlhou kapotou sa nachádza nový štvorlitrový osemvalec twin-turbo s výkonom 462, respektíve 510 koní. Viac sa ale už dočítaš tu.

Autosalón Paríž 2014 #1 - Koncern Volkswagen a Mercedes-Benz odhalili tromfy!
Autosalón Paríž 2014 #1 - Koncern Volkswagen a Mercedes-Benz odhalili tromfy!


Mercedes-AMG C 63

Najlepšie na koniec, no nie?! Môjho srdca šampión, špičkové C 63 sa prednedávnom dočkalo úplne novej generácie. Tá prišla v oboch karosárskych variantoch naraz, prvýkrát sme sa ale dočkali i dvoch výkonnostných verzií. 4-litrový osemvalec poháňa okrem 476-koňovej "základnej" verzie i silnejšie vyhotovenie s dodatkom S, ktoré ponúkne až 510 koní. AMG-čko ponúka mimoriadne dobre vyzerajúci bodykit, ktorý je citeľne inšpirovaný predovšetkým faceliftovaným E 63 AMG, ale i nedávno zmodernizovaným CLS 63 AMG či luxusnou jachtou S 63 (65) AMG Coupé. Športovo založený optický AMG paket disponuje citeľne masívnejšími nasávacími otvormi vpredu, vyčnievajúcimi bočnými prahmi, decentnými štrbinami po bokoch zadného nárazníka, kde sa nasťahoval v porovnaní s predchodcom rozmernejší difúzor a štvorica hranatých výfukov. Vďaka tomu pôsobí špičkové C-čko podstatne agresívnejšie a nebezpečnejšie, čo navyše podčiarkuje i upravená predná maska a rozšírené blatníky. Podrobné informácie nájdeš tu.

Autosalón Paríž 2014 #1 - Koncern Volkswagen a Mercedes-Benz odhalili tromfy!

Autosalón Paríž 2014 #1 - Koncern Volkswagen a Mercedes-Benz odhalili tromfy!

Za sebou máme prvý parížsky sumár, ktorý sa niesol v znamení večerných prezentácií. Zajtra sa môžeš tešiť na pokračovanie, v ktorom nájdeš ďalšie najvýznamnejšie novinky už z priestorov samotného výstaviska. Stay fresh!

Domov
Zdieľať
Diskusia