Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
30. septembra 2014 o 20:09
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Volkswagen Passat GTE: Atraktívny zovňajšok, 218 koní a spotreba len 2 l/100 km!

TECH VOLKSWAGEN
Uložiť Uložené

Do portfólia značky sa tak dostáva, na dnešné pomery len tretí hybridný automobil (po XL1 a Golfe GTE), ktorý nadväzuje práve na nedávno predstavený Golf GTE.

Volkswagen Passat GTE: Atraktívny zovňajšok, 218 koní a spotreba len 2 l/100 km!

I nemecký Volkswagen bude mať v Paríži bohaté zastúpenie, pričom pochopiteľne najväčším highlightom bude úplne nový Passat, ktorý chce byť ešte väčším bestsellerom než doteraz. Ôsmu generáciu tejto ikony sme si podrobne predstavili už pomerne dávno, Nemci však krátko pred samotným otvorením brán autosalónu do sveta vypúšťajú jeho ďalšiu, hybridnú verziu GTE. Do portfólia značky sa tak dostáva, na dnešné pomery len tretí hybridný automobil (po XL1 a Golfe GTE), ktorý nadväzuje práve na nedávno predstavený Golf GTE. Volkswagen teda prichádza s novým označením, ktoré majú niesť časom viaceré modely. Golf GTI bol priekopníkom v kategórii športových hatchbackov, GTD bol zas prvým hot-hatchom so vznetovým morom a práve GTE má v nastolenom trende pokračovať, v prípade Golfu teda hovoríme o prvom hybridnom hot-hatchy.

Samozrejme, Passat GTE sa nehrá na vyslovene športový automobil, skôr ide o atraktívnu verziu, ktorá vie byť úsporná a zároveň ponúknuť agilnejšie rýchlostné parametre. Pod kapotou sa totiž nachádza benzínový turbomotor 1.4 TSI s výkonom 115 kW/156 koní, ktorému sekunduje elektromotor poskytujúci výkon 85 kW/115 koní a až 400 N.m. Celá motorová sústava následne ponúka výsledný výkon 160 kW/218 koní, ktorý zaručuje verzii GTE akceleráciu na stovku za rovných 8 sekúnd a maximálnu rýchlosť 220 km/h. Kombinovaná spotreba plug-in verzie by sa mala pohybovať na hranici 2 l/100 km, čím by samotný dojazd mal predstavovať hodnotu minimálne 1000 kilometrov.

Po exteriérovej stránke je najviditeľnejšou zmenou predný nárazník, ktorý disponuje tvarmi po vzore menšieho Golfu GTE. Jeho súčasťou je najmä tradičný, rozmerný LED-diódový pás v tvare písmena C. Pozorné oko si všimne i výplň masky chladiča, ktorá schováva koncovku pre nabíjanie batérií. Samozrejme, nechýba modrá farba, ktorú nájdeme okrem línie v prednej maske, na strmeňoch brzdového systému a v neposlednom rade v interiéri, keďže celé vnútorné podsvietenie je ladené v modrastých odtieňoch. Volkswagen plug-in hybridné vyhotovenie ponúka v oboch karosárskych variantoch, pričom do predaja sa dostane približne v polovici budúceho roku.

Volkswagen Passat GTE: Atraktívny zovňajšok, 218 koní a spotreba len 2 l/100 km!

Volkswagen Passat GTE: Atraktívny zovňajšok, 218 koní a spotreba len 2 l/100 km!

Volkswagen Passat GTE: Atraktívny zovňajšok, 218 koní a spotreba len 2 l/100 km!

Volkswagen Passat GTE: Atraktívny zovňajšok, 218 koní a spotreba len 2 l/100 km!

Volkswagen Passat GTE: Atraktívny zovňajšok, 218 koní a spotreba len 2 l/100 km!

Volkswagen Passat GTE: Atraktívny zovňajšok, 218 koní a spotreba len 2 l/100 km!

Volkswagen Passat GTE: Atraktívny zovňajšok, 218 koní a spotreba len 2 l/100 km!

Volkswagen Passat GTE: Atraktívny zovňajšok, 218 koní a spotreba len 2 l/100 km!
Domov
Zdieľať
Diskusia