Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
1. októbra 2014 o 22:47
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Lamborghini Asterión LPI 910-4 Concept: Prvé hybridné Lamborghini v histórii má až 910 koní!

TECH
Uložiť Uložené

Pod zadným krytom sa skrýva 5,2-litrová V10-ka s výkonom 610 koní, ktorú navyše dopĺňajú 3 elektromotory s celkovým výkonom 300 koní.

Autosalón v Paríži sa v nasledujúcich dňoch stane akousi Makkou automobilového priemyslu, no a ako tomu je už zvykom, ešte pred oficiálnym otvorením brán automobilového veľtrhu (pre novinárov od 2.10., verejnosť 4.10.) sa koná galavečer, prostredníctvom ktorého najväčšie koncerny a automobily v predstihu odhalia svoje najväčšie tromfy. Samozrejme, nie je tomu inak ani tento rok a tak niekoľko hodín pred otvorením samotného autosalónu, si veľkolepú prezentáciu pripravila najmä automobilka Mercedes-Benz, či koncern Volkswagen Group. Práve druhy menovaný odhalil rúško tajomstva nad viacerými novinkami, z ktorých si jednoznačne najväčšiu pozornosť a obdiv zaslúžil úplne nový model koncernovej automobilky Lamborghini. Tí, ktorí sledovali pozorne automobilové dianie posledných dní už tušili, že ide práve o model nesúci názov Asterión, ktorý značka posledné dni tajuplne naznačila, a ktorý ti už teraz exkluzívne prinášame s podrobnými faktami i živými zábermi.

Jeden z najväčších trhákov tohtoročného autosalónu v Paríži je teda odhalený - aby som bol presnejší, celé označenie modelu znie Lamborghini Asterión LPI 910-4. Ako sme už v prípade talianskej automobilky s býkom v znaku zvyknutí, z názvu sa dajú vyčítať najhlavnejšie údaje, pričom tomu nie je inak ani tentokrát. Motorové ústrojenstvo pochádza z nedávno predstaveného nástupcu Gallarda, zo superšportu Huracan. Pod zadným krytom sa tak skrýva 5,2-litrová V10-ka s výkonom 449 kW / 610 koní, ktorú navyše dopĺňajú 3 elektromotory s celkovým výkonom 220 kW / 300 koní. Aj tí, ktorým matika nikdy nešla, už určite teda tušia, že vo výsledku Asterión ponúka 910 koní, pričom silu na všetky štyri kolesa prenáša sedemstupňový automat DSG. Jeden z elektromotorov je umiestnený priamo pri prevodovke, pričom spolu s benzínovým agregátom poháňa výhradne zadnú nápravu. Kolesá prednej nápravy naopak rozkrúca výhradne dvojica zvyšných elektromotorov, ktoré sú umiestnené priamo na prednej náprave. Ide teda o prvé plug-in hybridné vozidlo v histórii značky! Lamborghini vo svojej oficiálnej tlačovej správe uvádza, že novinka akceleruje na stovku za 3 sekundy a hravo zvládne maximálku 320 km/h.

Lamborghini Asterión LPI 910-4 Concept: Prvé hybridné Lamborghini v histórii má až 910 koní!
Lamborghini Asterión LPI 910-4 Concept: Prvé hybridné Lamborghini v histórii má až 910 koní!

Okrem toho, s využitím výhradne elektromotorov vie Asterión prejsť 50 kilometrov, a to pri rýchlosti približne 125 km/h. Lithium-ionové batérie sú umiestnené medzi prednými sedadlami, teda na mieste, kde sa zvyčajne nachádza prevodové ústrojenstvo. Lamborghini tak predstavuje hyperšport, ktorý chce konkurovať svätej trojke - McLaren P1, Porsche 918 Spyder a Ferrari LaFerrari, a navyše, ide o tiež o najvýkonnejšie Lamborghini v histórii. V skutočnosti ide o koncepčné vozidlo, podľa zákulisných informácii sa však dočkáme minimálne niekoľko kusovej produkcii, hovorí sa však i o sériovom vyhotovení. Ako sme si mohli všimnúť, tradičné označenie "LP" doplnilo písmeno "I", ktoré reprezentuje talianske slovo "ibrido", teda hybrid. Označenie Asterión v tomto prípade nebolo inšpirované menom slávneho býka, tentokrát ide o mýtickú bytosť - spolovice býk spolovice človek.

Exteriér hyperšportu sa pomerne citeľne ponáša na legendárny model Miura, predovšetkým pri pohľade z profilu. Na súčasné dizajnové pomery značky, Asterión disponuje i netradične oblými tvarmi, no v neposlednom rade sa nezaprú i črty pochádzajúce z modelov Huracán a Aventador. Predná časť sa neťahá tak prudko k zemi ako v prípade modelov v portfóliu, i predný nárazník je viac členený, dokonca obsahuje dodatočné LED-diódy. Nové Lambo je vybavené i aktívnym chladiacim systémom, za ktorým stojí predná mriežka obsahujúca panely, ktoré sa v závislosti od jazdného režimu rozdieľne naklápajú a pootvárajú. A-stĺpik je zatmavený, čo vo výslednom pohľade zvýrazňuje plynulo sa zvažujúcu zadnú časť a teda i C-stĺpik, ktorý má doslova tvar písmena C. Za dverami sa nachádza naozaj rozmerné bočné nasávanie, ktoré privádza vzduch k motoru. Zadné partie sa asi najviac podobajú na Huracán, pričom skoro po celej šírke nájdeme horizontálny pás koncových svetiel, ktoré rozdeľuje podsvietený nápis značky v strede. I keď to na prvý pohľad tak nevyzerá, celok stojí na veľkých a naozaj dizajnovo prepracovaných, 20'' diskoch vpredu a 21'' vzadu. V zadu samozrejme vynikne aj netradične tvarovaný kryt motora, ktorý predstavuje písmeno Y, do oka však padne i štvorica koncoviek výfukov s lesklým, chrómovým povrchom a zvláštnym tvarom.

Šéf dizajnér Filippo Perini tvrdí, že športiak je navrhnutý tak, aby dokázal ponúknuť každodenné pohodlné jazdenie, pričom demonštruje napredovanie a technologický pokrok značky. Interiér vozidla tento fakt len potvrdzuje, keďže už na prvý pohľad je každému jasné, že ponúka väčší komfort a pohodlie než ostatné modely značky. Prístrojová doska je ladená vo veľmi minimalistickom a čistom tóne, stredová konzola pripomína súčasne modely, no zároveň naznačuje, ako by mohli vyzerať budúce automobily Lamborghini, predovšetkým pripravované SUV-čko Urus (mimochodom, vyrábané bude pravdepodobne na Slovensku). Zaujímavosťou je i fakt, že prístrojový štít pred vodičom zahŕňa dvojicu klasických, konvenčných budíkov, medzi ktorými sa nachádza rozmerný palubný počítač, čo je narozdiel od centrálneho budíka v Aventadore a Huracáne dosť odlišné.

Lamborghini Asterión LPI 910-4 Concept: Prvé hybridné Lamborghini v histórii má až 910 koní!

Lamborghini Asterión LPI 910-4 Concept: Prvé hybridné Lamborghini v histórii má až 910 koní!

Lamborghini Asterión LPI 910-4 Concept: Prvé hybridné Lamborghini v histórii má až 910 koní!

Lamborghini Asterión LPI 910-4 Concept: Prvé hybridné Lamborghini v histórii má až 910 koní!

Lamborghini Asterión LPI 910-4 Concept: Prvé hybridné Lamborghini v histórii má až 910 koní!

Lamborghini Asterión LPI 910-4 Concept: Prvé hybridné Lamborghini v histórii má až 910 koní!

Lamborghini Asterión LPI 910-4 Concept: Prvé hybridné Lamborghini v histórii má až 910 koní!

Lamborghini Asterión LPI 910-4 Concept: Prvé hybridné Lamborghini v histórii má až 910 koní!

Samozrejme, v Paríži sa ukáže veľa zaujímavých a dôležitých noviniek, ktoré ti prinesieme najmä prostredníctvom niekoľkých komplexných sumárov.

Domov
Zdieľať
Diskusia