Land Rover predstavuje svoju najnovšiu pýchu, ktorým je model Range Rover Sport SVR s rekordom na Nürburgringu medzi SUV-čkami.
Asi viacerým z vás neuniklo, že automobilka Land Rover sa chystá v priebehu najbližších rokov doslova prekopať svoje celé portfólio, pričom sa očakáva nával úplne nových modelov. V týchto dňoch sme svedkami predovšetkým testovania vozidla Discovery, ktoré pravdepodobne dostane aj verziu Sport a zároveň nahradí i terajší, už pomerne zastaralý Freelander. Všetka pozornosť sa však už približne polroka sústreďuje na brutálne strihnutú verziu modelu Range Rover Sport, o ktorej Briti stále básnia jedna radosť.
A najnovšie majú na to veru aj dôvod. V týchto dňoch totižto ich najnovšia pýcha po nekonečnom testovaní a promovaní našla odhodlanie a oficiálne sa predstavila. Tajomstvom už nie je, že ide o verziu s označením SVR, ktorá vo svojich útrobách schováva obrovský, 5-litrový osemvalec s výkonom až 550 koní a 680 N.m. Tieto parametre robia z vozidla plnohodnotného konkurenta k takých tromfom, ako je Mercedes-Benz ML 63 AMG, BMW X5 M & X6 M, či Porsche Cayenne Turbo (S), avšak Range smeruje ešte ďalej. Verzia SVR je najrýchlejším a najvýkonnejším modelom v celej histórií značky, no aby toho nebolo málo, to že ma v porovnaní s spomenutou konkurenciou navrch odzrkadľuje aj fakt, že na Nürburgringu urobil rekord medzi SUV-čkami. Severnú slučku dokázal Range Rover Sport SVR zdolať len za 8 minút a 14 sekúnd.
Môže za to predovšetkým motorizácia, ktorú, mimochodom, nájdeme aj v špičkovom Jaguari F-Type Coupé V8 R, čiže má o 40 koní a 55 N.m naviac. Vďaka tomu na stovku vyšprintuje veľké SUV-čko len za približne 4,5 (!) sekundy a zároveň dokáže uháňať rýchlosťou až 260 km/h, kde sa ozve obmedzovač. O sprevodovanie sa stará už tradične osemstupňová automatická prevodovka, ktorá posiela silu na všetky štyri kolesá. Prepracovaný bol i zadný diferenciál so zárukou lepšieho prerozdeľovania krútiaceho momentu na základe možnej trakcie. Čerešničkou na torte je systém Active-Roll Control, ktorý nahradil klasické stabilizátory hydraulickými pumpami. Tie sa nachádzajú na každej náprave a dokážu tak podstatne lepšie eliminovať nakláňanie karosérie. Okrem toho, v "základe" nájdeme tuhšie pružiny, vzduchový podvozok a obrovské brzdy od renomovanej značky Brembo.
Navonok spoznáme verziu SVR vďaka obrovským 21, respektíve až 22'' diskom, podstatne agresívnejším bodykitom, kde dominuje čierna farba na všetkých detailoch, vrátane tradičnej masky. Úplne nové sú nárazníky, bočné vytiahnuté blatníky, no hlavne zadný spojler, difúzor a až štvorica koncoviek výfukov. V interiéri nájdeme hliníkové obloženie či športové sedadlá pre celú posádku. Cenové relácie sa pochopiteľne navýšili, keďže v prípade verzie SVR hovoríme o hodnote od 93-tisíc libier.