Audi v blízkych rokoch plánuje vniesť i do športovo založených vozidiel výkonné dieselové motory. Toto je prvý koncept.
Koncern VW Group sa snaží dostať na vrchol medzi svetovými automobilkami, preto pripravuje pre najbližšie roky množstvo úplne nových modelov, motorov či platforiem. Samotný Volkswagen v týchto dňoch pristúpil na plán, v rámci ktorého sa skráti časový cyklus v prípade príchodov nových generácií, čím chce dosiahnuť stále novšie a atraktívnejšie modely. Rovnako i Škoda plánuje viacero nových modelov, pričom dokonca najvyššie mocnosti prehlásili, že koncern potrebuje ďalšiu, novú značku, ktorá by predstavovala naozaj ľudové a lacné automobily, keďže škodovka či chceme alebo nie, tento status stráca. Ďalšia časť koncernu, konkrétne štyri kruhy od Audi sa pre najbližšie roky rozhodli produkovať viac športovo a agresívnejšie vyzerajúcich modelov (to odzrkadľuje množstvo najnovších quattro konceptov), pričom siahnuť chce aj po nových záležitostiach.
Jednou z nich je nová generácia trojlitrového šesťvalca TDI. Príchod nového, len 192 kilogramov vážiacého diesela, je naplánovaný na toto leto pričom objaviť by sa mal hlavne pod kapotami modernizovaných modelov A6 a A7 Sportback, kde by mal byť naladený na výkon 218 a 272 koní. Okrem toho, Audi chystá i verziu, kde bude tento šesťvalec naladený až na 380 koní a 750 N.m. Toto prevedenie by sa malo následne objaviť budúci rok v RS5-ke, čo teda znamená, že hovoríme o prvom naftovom zástupcovi športových modelov RS. Motorizácia je vybavená dvojfázovým preplňovaním. V nízkych rýchlostiach pracuje malé turbodúchadlo, naopak vo vyšších otáčkach prichádza na rad veľké turbo. Počas rýchlej akcelerácie však do hry prichádza okrem malého turbo, aj elektricky ovládaný kompresor.
Podľa automobilky má tento agregát podstatne menšiu spotrebu než jeho benzínový ekvivalent a to i napriek tomu, že má podstatne väčší výkon než iné naftové motory. Audi tak v blízkych rokoch plánuje vniesť i do športovo založených vozidiel výkonné dieselové motory. Ide tak v šľapajách konkurenčného BMW, ktoré prišlo na trh so pseudo M-kovými verziami M550D. Posledný člen nemeckej svätej trojky, Mercedes-Benz, nedávno vyhlásil, že brutálne modely s hviezdou na kapote naopak nebudú preferovať naftové motory ani v blízkej budúcnosti. Ešte dodám, že 3.0 TDI sa pravdepodobne objaví aj v novej generácii R8-čky. Trochu smiešne, nemyslíte?