Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
24. mája 2014 o 11:52
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Brutal: Nový slovenský športový automobil sa rysuje!

TECH SLOVENSKO ŠPORT
Uložiť Uložené

Na Slovensku, pod taktovkou Mariana Lušpaia, vzniká úplne nový športiak s atraktívnym look-om a perfektnou ovládateľnosťou!

Brutal: Nový slovenský športový automobil sa rysuje!

To, že je Slovensko vďaka celosvetovo najvyššej výrobe áut na jedného obyvateľa automobilová veľmoc, je jasné už dlho. Bohužiaľ, zároveň je známe aj to, že toto prvenstvo nemajú na svedomí naše, ale cudzie automobilky, ktoré sa rozhodli na základe dobrých podmienok a polohy v rámci Európy, vybudovať svoje fabriky u nás. Keď už som pri tom, nedá mi nespomenúť čerstvú informáciu, že okrem modelu Cayenne od Porsche, ktorého finálna výroba sa má presunúť k nám, sa na Slovensku bude podľa posledných informácii vyrábať aj prvé SUV od Lamborghini, model Urus!

Samozrejme, za prvenstvo vďačíme práve takýmto automobilkám, kedže z našich radov vznikajú tak maximálne bicykle (a aj to pochybujem). Kde tu sa však objavia nejaké malé premotivované firmičky (jednotlivci), ktoré sa čo-to snažia vyrobiť a zviditeľniť sa aj v cudzine. Veľké veci samozrejme čakať nemôžeme, keďže v dnešnej dobe majú nové automobilky bez histórie ťažké časy v porovnaní so zabehnutými a hlavne uznávanými značkami. Najznámejším príkladom v našom prípade je pochopiteľne K1 Attack, ktorá zaznamenala v danej sfére asi najväčší úspech, medzičasom však prešla pod krídla značky Praga a momentálne viac prokrastinuje ako niečo produkuje. Celý tím sa však zameral na monokok R1, do ktorého vkladá celé svoje úsilie.

Odporúčané
V decembri štartujú Majstrovstvá sveta v šípkach. O titul zabojuje aj Čech V decembri štartujú Majstrovstvá sveta v šípkach. O titul zabojuje aj Čech 13. decembra 2024 o 11:00

V týchto dňoch sa však na povrch pretláča ďalší ambiciózny počin. Teda, aby som bol presnejší, projekt, ktorý má na svedomí Marian Lušpai, vzniká už nejaký ten piatok, avšak až v poslednej dobe sa dostáva do pozornosti širšieho záberu ľudí a fanúšikov. Marian v spolupráci so svojím tímom totižto už dlhšie pracuje na naozaj zaujímavej a nádejnej fresh záležitosti. Opäť sa jedná o športovo založené vozidlo, ktoré nesie názov Brutal a pri pohľade na fotografie sa názvu čudovať asi ani nebudete.

Brutal: Nový slovenský športový automobil sa rysuje!
Brutal: Nový slovenský športový automobil sa rysuje!
Brutal: Nový slovenský športový automobil sa rysuje!
Brutal: Nový slovenský športový automobil sa rysuje!
Brutal: Nový slovenský športový automobil sa rysuje!
Brutal: Nový slovenský športový automobil sa rysuje!

Finálna verzia by mala byť totožná s rendermi, na ktoré sa pozeráte a do veľkej miery to tak na základe autentických fotografií z dielne aj vyzerá. Opäť teda hovoríme o agresívne tvarovanom športovom automobile s dvojmiestnou konfiguráciou. Exteriér bude ladený v dvojfarebnom prevedení, čím bude docielený zaujímavejší a atraktívnejší look, pričom práve čierne časti trefne vypĺňajú prázdne plochy. Pod celkový dizajn sa podpísal český dizajnér Jakub Štarman, ktorý tento automobil obdaril dynamickými líniami a hlavne krátkymi prevismi. Inšpiráciou pri návrhu exteriéru bola napríklad taká legenda ako Mercedes-Benz 300 SL. Práve podľa tohto modelu, známeho pod označením Gullwing, bolo navrhnuté riešenie dverí, ktoré sa vyklápajú smerom dohora. Zároveň, Brutal disponuje pomerne členitou karosériou a to najmä vďaka vytiahnutým blatníkom v každom rohu vozidla. Vzadu následne evidujeme prísne zrezané partie, ktoré vypĺňajú dve dvojice svetiel, v strede umiestnené výfuky a difúzor v spodnej časti. Celok bude postavený na 17, respektíve 18'' diskoch vpredu a 18, resp. 19'' diskoch vzadu.

Technika

Inšpiráciou z hľadiska techniky bola ďalšia legenda, tentokrát Ferrari F40. Pointou vozidla Brutal má byť preto nízka hmotnosť, perfektná ovládateľnosť a špičkové jazdné vlastnosti. Samotná karoséria je preto vyrobená z kompozitných materiálov (fiberglass, carbonfiber, epoxidová živica s leteckým certifikátom), pričom rám tvoria vysoko-pevnostné bezšvové rúry. Ten je súčasťou podvozka, ktorý obsahuje nápravy a tlmiče vyrobené na mieru. Celková váha by sa v závislosti od stupňa výbavy a motora mala pohybovať v rozmedzí od 800 po 860 kg. Ako je vo svete rýchlych áut známe, najlepšie jazdné vlastnosti ponúkajú superšporty s motorom umiestneným v strede. Môže za to predovšetkým perfektné rozloženie hmotnosti či nízke ťažisko a ani v tomto prípade tomu nebude inak. Kedže Brutal berú tvorcovia ako platformu so širším spektrom motorizácii, na výber bude hneď niekoľko pohonných jednotiek, ktoré budú poháňať výhradne zadnú nápravu, prostredníctvom 5 alebo 6-stupňovej manuálnej prevodovky.

Momentálne je pred zadnou nápravou uložený známy motor z koncernu VW, 1,8-litrový prepĺňaný štvorvalec s výkonom 132 kW / 180 k. Daná motorizácia je určená pre prototyp, pričom v tomto prípade bude Brutal schopný akcelerovať z 0 na 100 km/h za približne 5 sekúnd. Tvorcovia majú však pre produkčnú verziu pripravený 2-litrový preplňovaný štvorvalec z dielne Subaru, ktorý ponúka výkon 221 kW / 300 k, pričom sa netaja tým, že pokiaľ by sa toto stádo koní potenciálnemu zákazníkovi málilo, do úvahy prichádza i naladenie tohto populárneho boxera z Imperzy až na približne 600 koní! V prípade 300-koňového prevedenia hovoríme o akcelerácii už pod 3,9 sekundy! Autori projektu uprednostňujú perfektnú agility a obratnosť, pred vysokými rýchlosťami, ktoré by v skutočnosti športiak i tak málokedy atakoval. Maximálna rýchlosť bude teda v závislosti od použitej motorizácie a naladenia prevodovky maximálne okolo 250 km/h.

O brzdenie sa starajú 324-milimetrové kotúče s 8-piestovými strmeňmi brzdového systému, ktorý pochádza z vlastnej konštrukcie. Zaujímavosťou je fakt, že sa nejedná o odliatok ako je to v prípade štandardne používaných bŕzd, ale o obrobok z leteckého duralu, čím je docielená podstatne väčšia odolnosť a zároveň ľahšia celková hmotnosť.

Brutal: Nový slovenský športový automobil sa rysuje!
Brutal: Nový slovenský športový automobil sa rysuje!
Brutal: Nový slovenský športový automobil sa rysuje!
Brutal: Nový slovenský športový automobil sa rysuje!
Brutal: Nový slovenský športový automobil sa rysuje!
Brutal: Nový slovenský športový automobil sa rysuje!

Brutal nie je o najrôznejších pomocných systémoch, ktoré pomáhajú šoférovi držať športové vozidlo na trati ale o pravom pôžitku z jazdy bez kompromisov a pre skúsených jazdcov. Inými slovami, športiak nebude disponovať modernou elektronikou (ABS, ASR, posilňovač riadenia atď.), tým pádom nebude vodič ničím klamaný, práve naopak, bude priamo spojený s vozidlom a doslova ho bude cítiť. Marian nám exkluzívne prezradili, že v týchto dňoch rokujú s automobilkami o použití ich motorizácií (veľmi zaujímave motory, avšak bližšie informácie nemôžeme poskytnúť), pričom funkčný prototyp bude predstavený ešte tento rok. Následná výroba pre možných zákazníkov začne pravdepodobne už budúci rok, pôjde však len o produkciu pár kusov ročne. Cena jedného exemplára by sa mala ustáliť na čiastke 50-tisíc € v prípade základného modelu. Najreálnejšiu konkurenciu v prípade slovenského športiaka predstavuje Lotus Elise, ktorého však tromfne výkonom ale aj nižšou cenou. V porovnaní s cestnými „motokárami“ ako je Ariel Atom, KTM X-Bow či tradičným Caterhamom, je jeho výhodou najmä pevná strecha.

Na záver, keďže som bol pri písaní článku v priamom kontakte so samotným Marianom ml., vám exkluzívne prinášame najnovšiu fotografiu, ktorá už nezobrazuje model, ale reálne dielce umiestnené na kostre. Okrem toho, na fotografii si môžete všimnúť vývoj prístrojovej dosky, na ktorej sa v tomto období práve pracuje. 

Brutal: Nový slovenský športový automobil sa rysuje!

Pokiaľ ťa Brutal zaujal, určite si pozri jeho oficiálnu fejsbukovú stránku, kde nájdeš tie najaktuálnejšie informácie o tomto ambicióznom projekte, ktorý verím že bude minimálne tak úspešný, ako práve K1 Attack.

Domov
Zdieľať
Diskusia