Vyspovedali sme majiteľa WrapStyle Bratislava.
Filip Riha založil slovenskú pobočku prestížnej firmy WrapStyle zameranej primárne na polepy áut, ale tiež člnov, lietadiel alebo vrtuľníkov. Rýchlo získal vzácnych zákazníkov s luxusnými autami, ktorí sa pravidelne vracajú s čoraz náročnejšími návrhmi na polepy. Medzi nimi sú aj známi Slováci a Slovenky.
Sám vraví, že často s tímom lepia luxusné autá značiek Porsche, Ferrari či Lamborghini za niekoľko stoviek tisíc eur. Ako funguje výroba dizajnov, aplikácia, čo musia mať pracovníci, aké bizarné požiadavky na polepy už dostal a prečo na stránke WrapStylu nenájdeš žiaden cenník?
Aj to sa okrem iného dozvieš v tomto rozhovore. Ak sa ti páči podobný obsah, pridaj sa do klubu Refresher+ a čítaj všetky články na našom webe bez zbytočných obmedzení. Nájdeš tam viacero reportáží zo zahraničia, profilov osobností či desivé kriminálne príbehy.
- V akých krajinách má WrapStyle pobočky.
- Koľko ľudí pracuje v slovenskej pobočke a aké musia mať vlastnosti.
- Koľko stál najdrahší polep.
- Ako dlho klienti čakajú na výsledok.
- Aké influencerky sú stálymi zákazníčkami.
Ako si sa dostal k tejto práci?
Nebola to náhoda. Išiel som si za tým odmalička. Napriek tomu, že lásku k motorizmu sme v rodine nemali, mňa to už v detstve bavilo. Bolo to moje chlapčenské hobby. Rád som chodil na rôzne automobilové zrazy a podobne. Nikdy som však nepatril medzi ľudí, ktorí si v garáži „vylepšovali“ autá a menili súčiastky. Ani som sa nepreháňal na škodovke po poli a nerobil rôzne frajeriny. Nebralo ma to.
Nemal som nejaké rebelské obdobie, odjakživa som v autách videl biznisový potenciál. Aj preto som šiel na podnikateľskú fakultu VUT v Brne. V Česku som zostal aj po štúdiu a začal som s predajom Mercedesov. Moji klienti často chceli na autách rôzne úpravy a tak som sa prirodzene „infiltroval“ do brnenskej pobočky WrapStylu, ktorá tam fungovala už veľmi dlho. Cez dobrého kamaráta, ktorý je doteraz mojím partnerom v automobilovom biznise, som sa zoznámil s majiteľmi.
Časom prišiel popud na zmenu a keď som si všimol, že WrapStyle nemá pobočku na Slovensku, napadlo ma jednu tu založiť. Tak sme to dohodli. Tým, že WrapStyle funguje ako franšíza, pričom materská spoločnosť je práve v Česku, šlo to jednoduchšie. Dnes má firma vyše 25 pobočiek, napríklad v Toronte, Dubaji, Kuvajte či v Bahrajne.
Priamo ty si bol teda iniciátorom, aby niečo také na Slovensku vôbec vzniklo.
Hej. Veľa ľudí si inak myslí, že firma WrapStyle vznikla v zahraničí, keďže má pobočky vo viacerých kútoch sveta, ale vznikla paradoxne v Zlíne.
Poskytli ti z Česka tým pádom nejaké financie na rozbeh alebo šlo o vlastnú investíciu?
Keď si zakladáš novú pobočku, kupuješ si vlastne značku od materskej spoločnosti. Investoval som teda všetky svoje peniaze do firmy. Výhodou bolo, že mi v Brne dali „know-how“, všetko mi vysvetlili a relatívne rýchlo som sa v tom zorientoval. Aj preto sme „vystrelili“ krátko od otvorenia. Nebolo to tak, že som sa učil na vlastných chybách. Mal som v podstate už pevnú pôdu pod nohami.
Chodíš na „služobky“ a biznis stretnutia aj do iných krajín, kde preberáte fungovanie firmy?
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Či vo WrapStyle lepili aj nejaké vulgárne frázy.
- Či do WrapStyle chodia len bohatí ľudia s luxusnými autami.
- Akú najbizarnejšiu žiadosť o dizajn dostal.
- Prečo býva komunikácia s klientmi náročná.
- Či sa dá polepiť každé auto.