V týchto dňoch sa Nissan vracia ku svojim koreňom a predstavuje automobil so zaužívanou a u nás veľmi populárnou konštrukciou.
Keď približne pred rokom japonská automobilka avizovala, že na trh príde tradičný zástupca segmentu hatchbackov, asi len málokto tomu veril. Japonci sa totižto približne pred desiatimi rokmi rozhodli, že v rámci spolupráce s Renaultom sa orientujú prevažne na crossovery, SUV-čka a off-roady, respektíve pick-upy. Inými slovami, v Európe sa z portfólia vytratili také zvučné mená akými boli Almera, Primera ale aj Maxima.
Keď Nissan prehlásil, že ďalšej generácii Almery sa už nedočkáme, starý kontinent ostal dosť prekvapený. Následne prišla informácie, že aký-taký nástupca by mal byť malý crossover s krkolomným názvom Qashqai. Zo začiatku bola verejnosť pobúrená, nakoľko tradičný hatchback/sedan v portfóliu chýbal, no krátko na to zaznamenal Qashqai obrovské, nevídané predaje, ktoré pokračujú dodnes. Nie je sa teda ani čomu čudovať, že Nissan okrem modelov Micra a Note nepriahol po tradičnom zástupcovi v segmente nižšej strednej triedy, keď prišiel s modelom, ktorý v podstate znamenal vznik novej triedy, keďže hatchback s terénnou platformou dovtedy na scéne nebol. V týchto dňoch sa však automobilka vracia ku svojim koreňom a predstavuje automobil so zaužívanou a u nás veľmi populárnou konštrukciou.
Do úvahy prichádzal aj názov Almera, no nakoniec automobilka siahla po názve Pulsar a ako bolo avizované poslednú dobu, novinka, ktorá bude mať svejú svetovú premiéru na autosalóne v Paríži, sa nám dnes oficiálne predstavila. Pri pohľade na prvé fotografie môžeme usúdiť hneď viac vecí. V prvom rade, vyzerá to tak, že Nissan sa konečne ujednotil v dizajne a svoje charakteristické prvky prenáša na každý model, čo je v porovnaní s nedávnou minulosťou výrazný krok vpred, keďže nedávno bolo poznávacím znakom automobilov tejto značky naozaj len logo, keďže každý model mal svoj svojský exteriér, ktorým by automobilka ako-keby hľadala tú správnu cestu.
Tentokrát evidujeme prednú masku, ktorá svojím tvarom do veľkej miery pripomína vydarené tvary nových modelov Qashqai, Pathfinder či X-Trail. Oproti nepodarku, akým bola Tiida, vyzerá tento hatchback naozaj pôsobivo a i keď si svoju cestu proti stáliciam typu Golf či Focus bude raziť ťažko, dizajnom už naozaj nezaostáva. Dokonca, rázvor kolies je o 69 mm dlhší, než má spomínaný etalón v triede, bestseller Golf. Práve vďaka tomu sľubuje automobilka bohatý vnútorný priestor. Celkovo má Pulsar na dĺžku 4 385 mm, čím je v porovnaní s Golfom o viac než 10 cm dlhší. Celkový dizajn môžeme i napriek tradičným japonským detailom označiť za veľmi vyvážený a do istej miery európsky, čo potvrdzuje najmä pohľad z profilu. Vzadu evidujeme opäť podobné tvary, predovšetkým svetlometov, ako tomu je v prípade posledných modelov značky. Japonci tvrdia, že pri vývoji tejto novinky sa odrážali od modelov Leaf a Note, čoho výsledkom sú aj niektoré prvky dizajnu, ktorými Pulsar pripomína práve tieto modely.
S modelom Qashqai bude okrem atraktívneho kabátu zdieľať aj motorizácie. Základom bude napríklad trojvalcový benzínový motor 1,2 DIG-T s výkonom 115 koní, či turbodiesel 1,5 dCi s výkonom 110 koní. Nasledujúci rok, okrem toho, príde na trh aj štvorvalec s objemom 1,6-litra s výkonom až okolo 190 koní. Už v týchto dňoch automobilka potvrdila aj športovú verziu Nismo (žeby atraktívny hot-hatch?!), ktorá by mala s týmto agregátom ponúkať až 200 koní, pričom potvrdená je aj prevedenie Nismo RS s výkonom až 215 koní, pričom na prednej náprave by sa mal nachádzať aj mechanický diferenciál.
Interiér pôsobí hodnotne a už na prvý pohľad je jasné, že použité materiály sú kvalitnejšie, ako tvrdí sama automobilka. Opäť je stredová konzola mierne vysunutá z palubnej dosky, pričom spodná časť je potiahnutá lesklým materiálom. Do očí bije veľký dotykový displej a troj-ramenný volant s viacerými tlačidlami po stranách. Na výber bude bude 6-stupňová manuálna prevodovka, ale aj automat CVT. Novinkou je druhá generácia systému NissanConnect, ktorý umožňuje využívať šikovné telefóny a ich funkcie priamo počas jazdy bez toho, aby boli pripojené pomocou kábla. Rovnako nechýba ani množstvo bezpečnostných prvkov, napríklad asistent monitorujúci vybočenie z jazdného pruhu, či kontrola mŕtveho uhla. Nissan zároveň sľubuje aj vyspelé systémy, ktoré pochádzajú z luxusných modelov Infinity.
Na bližšie informácie si musíme počkať, každopádne do Pulsaru Nissan vkladá veľké nádeje, čomu sa ani nemôžeme čudovať. Či už ide o vydarený dizajn alebo vnútorný priestor, ktorý na prvých fotografiách vyzerá naozaj veľkolepo, po dlhých rokoch má Nissan naozaj čo povedať v najpredávanejšom segmente vozidiel. Počkať si musíme samozrejme aj na cenu, ktorá môže jeho úspech na trhu ovplyvniť.