Zisti čo môžeš očakávať od nového CSka.
Všetci fanatickí hráči FPS hier sa určite dopočuli (a keď nie, tak teraz zbystria pozornosť), že Valve chystá nový Counter Strike. Nazvali ho Global Offensive (ďalej len CS:GO). Vývojári sa rozhodli spraviť zaujímavé kroky, posnažili sa priniesť nové elementy, ale aj ponechať zásadné prvky, bez ktorých by to nebolo ono. Všetky dôležité informácie vam priblížime v ďalších riadkoch.
Debut CSka sa datuje viac ako 12 rokov dozadu a prešlo cez veľa drastických zmien, ale pravdu povediac, väčšina bola prospešných. O tom hovorí aj počet predaných kópii – cez 25 miliónov. CS:GO bude niečo ako testovacia verzia, medzistupeň medzi CS: Source a CS2. Valve chce pravdepodobne otestovať jednotlivé herné prvky a počkať si na reakcie od užívateľov. Hra bude samozrejme vylepšená po grafickej stránke, pribudnú nové zbrane, mapy, postavy, alebo rank a matchmaking systém. Základný herný systém, t.j. eliminácia nepriateľa, alebo výbuch/defuz bomby by mal byť zachovaný, ale môžeme očakávať aj nové módy. Hra bude viac optimalizovaná na hru 5 proti 5 hráčom.
Nový arzenal zbraní..
Ako som už spomínal, pribudnú nové zbrane. V momentálnych verziách sú aj niektoré takmer zbytočné a vôbec sa nevyužívajú. Vývojári sa vyjadrili, že chcú vybalancovať hru v tom zmysle, že každá jedna zbraň bude vhodne použitelná a užitočná. Úplnou novinkou bude napríklad molotow koktejl, ktorý po dopade začne horieť. Pri vstupe na horiaci povrch hráč samozrejme postupne stráca život. Po opustení tohto územia ale postava prestáva horieť. Medzi granátmi sa objaví aj takzvaný decoy granát, ktorý bude využitelný spolu s molotow koktejlom ako skvelý taktický prvok. Pri dopade sa na mape objaví stopa hráča z nepriateľského týmu a dokonca bude vydávať zvuky strelby nepriateľského týmu. Nový nôž, tak by sme mohli nazvať Zeus Stun Gun, ktorý strieľa elektrické šoky na veľmi krátku vzdialenosť a bude sa podľa vyjadrení jednať o najdrahšiu zbraň v hre. Nové samopaly a pušky neboli špecifikované, vie sa len, že nejaké pribudnú.
Vylepšená grafika a mapy..
Všetky postavy a zbrane dostanú novú tvár, budú prepracovanejšie a detailnejšie. Valve sľubuje pre každú mapu inú sadu postáv, čo môže byť na škodu pre nových hráčov a mohlo by spôsobovať znechutenie z toho, že pri každej mape sa musíte naučit, kto je s kým. Tvorcovia však tvrdia, že teamy majú byť rozpoznateľné jednoducho. Mapy dostanú aj nové prvky, môžeme očakávať zmeny podobné pri príchode CS:S po verzii 1.6.
Rank systém a matchmaking...
Pribudne rank systém - zatiaľ bližšie nešpecifikovaný. Ten sa bude využívať pri matchmakingu, ktorý vám zvolí hru podľa vašich schopností, ktoré vám pravdepodobne vypočíta z K:D ratia (pomer zabití za jeden život), nahraného času a iných štatistík. Nepríjemnou správou bolo, že servery budú podporovať maximálne 10 hráčov, tj. 5 na 5, pri menšom počte hráčov sa do hry napoja boti – umelá inteligencia. Pri bežom public hraní sa servery pohybujú medzi 24 a 30 slotmi pre hráčov, pri normálnych zápasoch by hra piatich na piatich nebola problémom, keďže je to bežná situácia aj dnes. Neskôr tieto dohady boli zrušené a Valve potvrdilo dedikované servery aj pre viac hráčov, ale iba pre PC verzie. Konzoloví hráči sa budú musieť uspokojiť s 5v5.
Krížom krážom...
Cross-platform multiplayer. Asi najobávanejší nový faktor. To znamená, že hra bude okrem PC dostupná aj pre konzoly, presnejšie pre Playstation 3 a Xbox a všetci hráči môžu spoločne hrať. Konzolové verzie budú mať prispôsobené niektoré prvky na hranie s ovládačom, ale napríklad PS release môžete ovládať pomocou Sony Move, alebo si pripojiť myš a klávesnicu. Otázne je, či to nebude mať dopad na hlavný sektor tejto hry, či nebudú obmedzovaný hráči na PC a následná hratelnosť.
Release bol oznámený na prvý kvartál roku 2012, ale ako je u Valve známe, majú tam vlastné pojímanie času, takzvaný Valve-time, takže je vysoko pradepodobné, že si CS:GO zahráme až niekedy v roku 2013, alebo neskôr.